Ga naar inhoud


CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !


youriy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Vorige week waren we nog ze blij met de maandelijkse afzegging en nu komt het addertje te voorschein en mekkeren we weer over twee-jaar contracten. T'is met toch wat CanalDigitaal...
Yep. Dan pakt de gemiddelde monopolistische kabelboer het toch een stuk netter aan.
Zeker nu ik toch de Nederlandse zenders via de kabel pak, zit ik serieus te overwegen het C+ NL eruit te gooien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Nederlandse kabelboer kan dat ook veel makkelijker daar ze 16 euro per analoge abonnee vragen en dan ook nog de indruk wekken dat je afhankelijk van hen bent om ueberhaupt TV te kunnen kijken... Al hoewel UPC veel verliest aan vooral Digitenne...

 

Relatief gezien is CDS goedkoper - zeker voor de goedkoopkijkers (SetTop-Basispakket)... dus voor een nieuw abonnement vind ik het redelijk - maar NIET na elke verlenging als je dan toch al administratie kosten moet betalen. Uiteraard aanbiedingen uitgezonderd.

 

@Tfh, waarom zou je afzeggen hierom. Je hebt toch al een abonnement. Dan hen je hier toch geen last van?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Volgens mij heeft de overheid in Nederland bepaald dat, ik dacht met ingang van 1 juni, langlopende contracten, na afloop van de contractduur (dus in geval van CDS na 24 maanden) per maand opgezegd kan worden.

CDS zou theoretisch weer een contract van 24 maanden je in de maag splitsen, maar daar heeft de overheid dan toch een stokje voor gestoken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vwbeetle

Canal Digitaal: maandelijks opzegbaar, nieuwe abonnementen 2 jaar

 

 

Canal Digitaal past haar abonnementsvoorwaarden aan op de nieuwe wetgeving; abonnementen worden per 1 juli voor abonnees die voor 1 juli 2008 abonnee zijn geworden, maandelijks opzegbaar. Voor nieuwe klanten en klanten die een nieuwe optie of abonnementsvorm afnemen, geldt per 1 april jl. dat ze voortaan voor twee jaar een contractsrelatie aangaan, tenzij anders overeengekomen. Dit was voorheen één jaar. Volgens woordvoerder Martijn van Hout is “in het licht van de wijziging van het verkoopmodel, een tweejaar-contract logischer, mede vanwege subsidiering van hardware en installaties.” Ook nog te lanceren nieuwe aanbiedingen van de zenderpakketten, geven daar volgens de Canal Digitaal-woordvoerder aanleiding toe. Klanten die voor 1 april jl. al abonnee waren vallen niet onder de nieuwe 2-jaars-contractsvoorwaarde. Abonnees die van 1 juli 2008 tot 1 april jl. abonnee zijn geworden of een ‘hoger’ pakket hebben afgenomen in die periode, zijn in ieder geval 1 jaar abonnee vanaf contractsdatum en kunnen daarna maandelijks opzeggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vwbeetle
Voor nieuwe klanten en klanten die een nieuwe optie of abonnementsvorm afnemen, geldt per 1 april jl. dat ze voortaan voor twee jaar een contractsrelatie aangaan,TENZIJ ANDERS OVEREENGEKOMEN

Je kan dus kennelijk onderhandelen; handjeklap, net als op de veemarkt. :D

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
@Tfh, waarom zou je afzeggen hierom. Je hebt toch al een abonnement. Dan hen je hier toch geen last van?


Principe kwestie. Maat het betekend ook dat als ik bv één extra pakket zou willen nemen, ik daar automatisch 2 jaar aan vast kom te zitten. En de vraag is of je dan nog wel van je onderliggende pakket af zou kunnen komen in die 2 jaar.

Dat ze dit zouden doen bij een pakket waarbij je de schotel & receiver krijgt, OK... Maar niet bij "normale" paketten.

Nee, ik ga mijn beide kaartjes een dezer dagen opzeggen. De Nederlandse zenders heb ik digitaal in een veel betere kwaliteit dan bij C+NL, dus waarom deze criminele bende nog steeds sponsor: Geen idee. Te lui geweest om eerder op te zeggen. Ik ga wel kijken naar een ander abbo om die 25 euro per maand aan uit te geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

CDS maakt ons steeds weer blij... wink

Bij elke wijziging van pakket zit je voor 2 jaar(!) vast aan CDS. Willen ze soms failliet ofzo?

Niemand zal toch nu toch iets aan z'n pakket gaan wijzigen?

Dan anders maar opzeggen die ballentent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die termijn van twee jaar wel als er zwaar wordt gesubsidieerd met apparatuur (hoewel Digitenne daarvoor een termijn van één jaar hanteert).

 

Waar ik wel moeite mee heb is dat ik weer twee jaar contract moet aangaan als is als jarenlange trouwe abonnee een pakket wijzig. Maar of dat van toepassing is is mij nu niet geheel duidelijk. confused

 

Het zou overigens niets verbazen!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af wie zoiets nu uitvind of zou een advocaat van het deurwaarders kantoor wat voor ze werkt die wurgkontrakten opgesteld hebben.

Dat deurwaarders kantoor kan zich dan verheugen op een hoop meerwerk, iemand die bijvoorbeeld verhuist naar een woning waar geen schotel opgehangen mag worden zou dan nog jaren betalen voor iets waar hij niets meer aan heeft.

 

Nu vraag ik me ook af of zoiets wel mag als je naar de rechter zou gaan zijn dat toch geen kontracten die redelijk zijn te noemen.

Het lijkt me toch iets van een "kat in het nauw doet rare sprongen" ze doen verder ook niets anders als de bestaande abonnee's bellen om duurdere abo's af te sluiten.

Ook vraag ik me af in deze tijd van recessie of ze daar erg succesvol mee zijn. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nu vraag ik me ook af of zoiets wel mag als je naar de rechter zou gaan zijn dat toch geen contracten die redelijk zijn te noemen.


Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen.
Als jij het met de voorwaarden niet eens, komt er geen contract.
Ben jij het wel eens met de voorwaarden, waarin onder meer een minimale duur van twee jaar wordt genoemd, dan is er geen rechter die achteraf zegt dat het niet redelijk is.

Ik ben het eens dat het een soort wurgcontract is, maar je moet altijd nog instemmen. Ik kan me er ook niet in vinden en zal dus zeker geen nieuwe abonnementen meer nemen want ik ben het niet eens met de minimale duur van twee jaar.

Wat volgens mij overigens nog wel geldt is de minimale zichttermijn van twee weken, waarbinnen je een nieuw abonnement ongedaan kaan maken.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb

Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen.
Als jij het met de voorwaarden niet eens, komt er geen contract.
Ben jij het wel eens met de voorwaarden, waarin onder meer een minimale duur van twee jaar wordt genoemd, dan is er geen rechter die achteraf zegt dat het niet redelijk is.



Contrakten worden regelmatig door een rechter ontbonden als ze niet redelijk zijn denk maar eens aan arbeidscontracten.
Maar in dit geval dacht ik aan iemand die al wat ouder is en om medische redenen moet verhuizen of zoiets. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vwbeetle
Klanten die voor 1 april jl. al abonnee waren vallen niet onder de nieuwe 2-jaars-contractsvoorwaarde.

Dit kan ik dus wel bevestigen.

Bij de contractwijziging wordt expliciet gevraagd of je met de algemene voorwaarden instemt.
Hierin staat dus die 24 maanden.

Op 1 april heb ik mijn abonnement verhoogd naar familie en het contract loopt nu tot 30-april 2010.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorwaarden zoals deze golden tijdens het aangaan van het eerste contract blijven ongewijzigd gelden.

 

CD zal bij een geschil moeten aantonen dat ze de gewijzigde voorwaarden overhandigd hebben, het aangeven van een link waar deze staan is hier niet voldoende.

 

De wetswijzigingen zoals afgelopen jaar zijn gebeurd, zijn in het voordeel van de consument. Ik weet niet de datum van ingang van het nieuwe consumentenrecht mbt dergelijke abonnementen, maar de bepaling is dan dus voor consumentencontracten nietig, omdat abonnementen die zijn aangegaan voor een duur van langer dan 12 maanden met een opzegtermijn van 1 maand opzegbaar zijn, daarnaast mogen abonnementen niet meer automatisch voor 1 jaar verlengd worden en zijn dan per maand opzegbaar.

 

Daarnaast verhoogd CD minimaal 1 keer per jaar hun tarieven, bij de eerste mail of schrijven hierover of ten laatste bij de afschrijving of accept-giro kan men de overeenkomst dan opzeggen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...