Ga naar inhoud


CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !


youriy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bij mijn proef abo staat duidelijk:

Wanneer het Entertainment-pakket u bevalt, hoeft u verder niets te doen en wordt het abonnement automatisch omgezet naar een jaarabonnement tegen de reguliere prijs.

Dit proef abo gaat in per 2-4-2009, ik zit er dus voor 1 jaar aan vast. Maar at ik natuurlijk niet ga doen omdat ik dat pakket te duur vind voor wat je er voor krijgt tov het Familiepakket :D


Heeft een vriend van mij ook gedaan. Ook een proef Entertainmentpakket, maar al gelijk schriftelijk opgezegd. :D Ik blijf toch liever bij het Familiepakket én Themapakket...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ach 2 jaar.... je kan altijd opzeggen bij een tarief verhoging, en aangezien CD dat jaarlijks lijkt te doen is er niets veranderd... je zegt je abo gewoon op bij een verhoging van de abo prijs, en klaar is kees...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jarige contracten voor nieuwe abonnees die gebruik van gesubsideerde apparatuur heb ik geen enkel probleem mee. Je weet waar je aan begint en als ze goed aanpakken heeft de consument er een goede deal aan.

 

Echter bij een pakket wijziging of opzegging is het niet de bedoeling dat je (resterende) pakket automatisch met 24 maanden wordt verlengd. Dat is pure oplichting om onder de nieuwe wetgeving uit te komen. Wetgeving die er juist is om de klant te beschermen tegen praktijken van Canal Digitaal.

 

Ook ik ga denken aan volledig opzeggen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ook ik ga denken aan volledig opzeggen.

Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!)

Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ook ik ga denken aan volledig opzeggen.

Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!)


Dit is zeker niet overdreven, integendeel !
Ik ben het dan ook volkomen met Codx eens in deze.
Opzeggen die abonnementen is de enige manier om ze tot inkeer te brengen.
Of moet de wet soms alweer aangepast gaan worden voor dit soort praktijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen.

 

Als je al een contract hebt is opzeggen geen rationele reactie, je wordt er immers niet door getroffen.

 

En nieuwe abbonnee's kunnen in vrijheid beslissen of ze dit wel of niet willen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: ceesv
bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen.

Dat ligt wel even wat anders. Bij zo'n telecom aanbieding krijg je dan een laptop kado of een superduur mobieltje voor 0 euro.
Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: ceesv
bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen.

Dat ligt wel even wat anders. Bij zo'n telecom aanbieding krijg je dan een laptop kado of een superduur mobieltje voor 0 euro.
Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd.


Ik denk dat keesv dat ook wel weet.
Daarom blijf ik er bij, opzeggen van abonnementen is de enige manier om CanalDigitaal een menselijk gezicht te geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd.


Nee hoor, hoe kom je aan die informatie?
2 pagina's terug vertel ik nog dat ik van pakket veranderd ben en dat dat voor 1 jaar is.
Ook de klantenservice van Canaldigitaal weet nog van niets.

Er is alleen weer eens slecht gecommuniceerd en de wekelijkse drijgopzeggers zijn weer in aktie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Of moet de wet soms alweer aangepast gaan worden voor dit soort praktijken.

Maar ze houden zich toch aan de (nieuwe) wet?
Dan moet je tegen die wet protesteren, niet tegen CDS als ze zich eraan houden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal is gewoon heel slim ( lees : sneaky ) geweest.

Op deze manier houden ze zich aan de nieuwe wet.

Echter er is (nog) geen wet

die een minimale contractsduur van 24 maanden verbiedt.

 

Over deze stap is gewoon heel goed nagedacht.

Zelf vind ik het ook een k@tstreek,maar ja..

 

Er zullen genoeg mensen zijn die bij het wijzigen van hun abo

ongewenst aan een nieuw abo vastzitten.

Puur omdat ze de voorwaarden niet hebben gelezen.

En dat is deels ook wat ze hopen te bereiken . frown

 

Maar ja,moet je nu bij alles wat je doet

gaan kijken of er geen adders onder het gras zitten????

Tegenwoordig moet je echt overal goed in de gaten houden

of je bij een wijziging niet ergens aan vast komt te zitten...

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!)

Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden.


En ik vind jou reactie onrealistisch, dus we moeten maar niks wijzigen dan? sleep Pakketten worden straks in prijs verhoogd zoals elk jaar en als je gaat downgraden ben je meteen het haasje. Je kunt niet voorspellen of je iets wilt wijzigen zeker niet met Canal Digitaal. Kortom iedereen wordt hier vroeg of laat mee geconfronteerd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Origineel bericht van: Littlesat

Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!)

Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden.


En ik vind jou reactie onrealistisch, dus we moeten maar niks wijzigen dan? sleep Pakketten worden straks in prijs verhoogd zoals elk jaar en als je gaat downgraden ben je meteen het haasje. Je kunt niet voorspellen of je iets wilt wijzigen zeker niet met Canal Digitaal. Kortom iedereen wordt hier vroeg of laat mee geconfronteerd.


En daarnaast: Vooral collectief niets doen. Dan heeft C+NL het idee dat dit soort zaken allemaal maar kan. Zwijgen is toestemmen.
Opzegging voor beide kaarten is hier de deur uit. C'est tout. Nou ja. Hebben we wel 2 Seca3 kaartjes om mee te spelen straks wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een contract aangaan voor een periode van 2 jaar is op zich niet verboden. Zeker als er iets tegenover staat zoals het voordelig in bruikleen geven van apparatuur.

 

Wat wel te hopen is dat CDS tussentijds een prijsverhoging zal doorvoeren, dan kun je namelijk van het contract af. Of je dat wilt is een tweede maar het kan wel.

In dit geval zal het je weinig opleveren omdat de apparatuur in bruikleen teruggegeven moet worden.

Bij contracten waar je wel iets krijgt kan het wel een voordeel opleveren.

 

Voor de rest is er een wet in de maak die automatische verlenging van 1 (of 2) jarige contract gaat verbieden.

Daar is dan hier misschien geen sprake van maar voor veel mensen is dit goed nieuws.

Dit geldt niet alleen voor CDS contracten maar voor alle soorten abonnementen. (denk aan GSM, verzekeringen, sportverenigingen e.d.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...