Ga naar inhoud


vi & commando's


orbiter

Aanbevolen berichten

Ik ben aan de slag gegaan om met vi in de dreambox CCcam.cf aan te passen. Echter kom er er niet veel wijs uit hoe en welke toetsen ik moet gebruiken om de boel aan te passen.

 

Commando''s die ik nodig heb;

in edit modus te komen en elke regel zonder meer kan aanpassen.

Dat is eigenlijk het enige !!!

Na wat gepruts lukt he me wel, maar dan na veel ge-erger en herstellen, dingen die me telkens gebeuren zijn; regels wissen en dat ik niet door kan gaan naar de volgende regel !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon text editen/deleten/toevoegen hoort in insert mode gewoon te werken.

 

Misschien gaat het mis omdat je remote werkt; bv vanuit Windows via telnet naar je dreambox, en je niet bv VT100 of beter gebruikt als terminal mode.

 

Maar nu ik er over nadenk: misschien ben je niet de eigenaar vh bestand, of heb je geen 'schrijf' rechten?

 

Vertel anders evt wat er niet lukt/ welke foutmeldingen je krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk inderdaad remote via putty. Als ik 'i' ingeef zie ik onderaan staan; --insert--

Dan kan ik ook iets invoegen. Wil ik vervolgens iets deleten en druk op delete, dan spingt de cursor iets verder en maakt van hoofletters kleine letters?

Mis ik nu misschien alleen nog een bepaalde toest om iets te kunnen deleten???

 

Net ff verder gekeken dan mijn neus lang is, met 'x' moet ik dus deleten !!!! Zometeen nog ff alles uitproberen. Vermoed dat mijn problemen uit de wereld zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp het niet zo helemaal de vraagstelling,

is me een raadsel waarom je met vi blijft klooien en er ook geen betere alternatieven op de uitzondering na aangeboden worden

 

indien het nog niet bekend was

 

waarom men dan niet meteen de DCC.exe -ftp editor gebruikt (die is helemaal unix compatibel)

 

overigens als je een Linux OS op de PC hebt is het nog eenvoudiger

dan start je smbd deamon op de dreambox eenmaal en kunt zo altijd in netwerkomgeving aan de CCcam.cfg editen (en andere bestanden).

 

 

chiao

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...