Ga naar inhoud


routeplanner en/of tomtom betrouwbaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi...

velen van jullie hebben reizen wel vaker gepland

en

velen van jullie hebben zo'n onboard tomtom

 

ik ben iemand zonder onboard tomtom en wil dus wel een betrouwbare planning kunnen maken ivm vertrektijd - reistijd en drukte

want, ga wellicht 4 maanden naar denemarken heen en weer wekelijks

 

hoeveel vertrouwen kun je hebben in de routeplanners

en is een tomtom O.I.D. dan toch beter in een carkit?

 

chiao

 

 

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

overigens is als ik de gegevens op deze site patricks autobahn bekijk toch wel een en ander mbt het tempolimit / maximale snelheid met een beetje rekenwerk toch niet sluitend met een reisduur routeplanner opgave

 

staat ook een redelijk courante Limitkarte.pdf (te groot voor hier)

 

er staat overigens veel voor de automobilist die in Duitsland een satreceivertje wilt gaan kopen :D

 

chiao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hedendaagse gps navigator heeft kaartmateriaal, waarbij onderliggend precies de snelheids limiet is aangegeven.

Verder zijn ze zelflerend, waardoor ook persoonlijk rijgedrag en snelheid wordt meegewogen.

Ook de file informatie, wordt via het tmc gedeelte mee verwerkt.

Daardoor is in de meeste gevallen de informatie van de ingebouwde tripcomputer ten aanzien van de te verwachten aankomst tijd zeer nauwkeurig.

 

Wanneer je regelmatig dit soort afstanden aflegt, heeft een nmoderne Garmin of TomTom zeer zeker een meerwaarde.

 

Je kan bijvoorbeeld de benzine stations langs de geplande route zichtbaar maken, maar ook hotels of restaurants.

 

Verder hebben de moderne route planners ook een "waar ben ik" functie, om je positie aan hulpdiensten te kunnen doorgeven.

 

Wij maken regelmatig ritten van 500 - 1.000 km en zouden niet zonder GPS op weg willen.

 

Googel eens op gps en forum, informatie genoeg te vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat noem jij een betrouwbare planning?

Volgens mij kan je die wel op je buik schrijven.

 

Immers, als er ergens file staat sta jij stil. Dan zal TMC netjes vertellen hoe lang je er over gaat doen. Of je neemt een andere route maar dat betekent meestal omrijden en dus doe je er langer over. Dag betrouwbare planning.

 

Verder is een domdom erg handig als je ergens naartoe moet waar je nog nooit geweest bent. Fout rijden is er dan niet meer bij.

 

En natuurlijk de flitser meldingen cool

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik lees dat je voor een viertal maanden heen en weer moet rijden op wekelijkse bassis !

Ik zou opteren om een vriend te vragen eens zen tom tom te mogen lenen voor een ritje of twee.

 

Na twee drie keer kan je zoiezo de route al wat beter mss zelfs uit het hoofd. en ten tweede heeft het een voorde"el dat je tomtom kan leren kennen vooraleer je een aankoop overweegt van toch snel 300 a 400 euro als je wat wilt .

 

groeten,

jan.

 

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TT XL gezien bij landelijke winkel in fiets- en autonderdelen.

Voor 149,- euro (aanbieding) Van die 300 a 400 euro kun je wel

iets afhalen, tegenwoordig.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt indd, maar de xl versie met wegmarkering en verkeersinfo kost nog steeds pak meer dan 199 eurotjes .

 

grtz

jan.

 

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast allemaal bedankt voor info en uitleg.

ja domdom, zo kun je het ook noemen, indien je 200km rechtuit moet en daarvoor een dergelijk apparaat aan boord hebt

 

maar ik wil dus ook een beetje vooruitkijken wanneer het beste moment is om te vertrekken / dat zal zeker ook betekenen "eens meegemaakt hebben".

 

als ik de route bekijk is het knelpunt tzt bremen hamburg mbt drukte en file gevaar

 

ik zal wellicht wel eentje kunnen lenen om het de eerste een a twee keer mee te nemen als ervaring en steun (dat is een goede tip)

en ja als ik ergens geweest ben weet ik de weg al meteen voor de volgende maal

 

maar ondanks de afstand en reistijd zit ik ook een beetje te dubben over waar ik de grens over ga

de route kan via de afsluitdijk 814km

de route kan over de a1 789km

de a1 heb ik laatste paar jaar vaker onder de banden gehad en staat veelvuldig stil, zelfs weg uit a'dam

 

wel alles hangt natuurlijk samen met vertrek hier en strakkies vertrek daar

moet der 's maandags zijn, dus denk Zondag middag te vertrekken, aankomen op locatie/huisvesting in slaap vallen en dan 4 dagen hard werken

kan Donderdag avond weer terug en doorknallen als het effe kan naar mijn optrekje

 

de kwestie is hoe zich de reisduur en knelpunten/files op dat moment het best laten omzeilen.

 

ik ga der nog wel wat meer over lezen

 

maar die versie die verkeersinfo geeft, is dat niet sowieso al de duurste EUropa versie

want zelfs met de benelux stond mijn broer onlangs 45" vast voor de grensovergang bij Antwerpen, het knelpunt en alternatief route kwam op zijn DOMtOm niet.

 

chiao

en alvast dank voor de info en kennisoverdracht

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat soort spul heb ik allemaal niet

als iemand zich geroepen voelt om me dat te schenken (na 2 berichten), graag :D

 

zonder gekheid...

 

kennen doe ik die mogelijkheden wel maar ik heb normaal geen behoefte aan die extreem dure pda's en de extraatjes

overigens, is het navigatie systeem op zo'n pda in het buitenland net als de landkaart onderweg openvouwen.

 

chiao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat de tomtom qua reistijd vrij goed aangeeft hoe lang je er over doet. Maar hij houdt geen rekening met files, rust- en tanktijden. En voor 129 zag ik laatst een leuke tomtom met europa kaart.

 

Overigens hebben we in onze spiksplinter nieuwe auto (citroen) een navigator die duidelijk minder functioneert als de tomtom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft het altijd over TT maar ik persoonlijk vind ze niet zaligmakend. Andere merken zoals Navigon of Mio doen hun werk ook meer dan prima. Tmc ( verkeersinfo ) staat nog in de kinderschoenen en is niet altijd betrouwbaar,wel heb je de keuze om de file te omzeilen of maar gewoon achteraan te sluiten.

 

Als je kiest voor een eenvoudig apparaat zonder blue tooth,mp3 foto's,enz. enz.dus alleen een wegwijshulp dan kun je voor rond de 100 euro een leuk apparaatje kopen.

 

Breedbeeld navigatie is mooi( lees duurder ) maar met een relatief klein scherm kom je er ook wel !

 

Flitspaal info is in sommige landen verboden ( ook in Duitsland )word je aangehouden en gecontroleerd daarop,kan de nav inbeslag worden genomen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Tmc ( verkeersinfo ) staat nog in de kinderschoenen en is niet altijd betrouwbaar,wel heb je de keuze om de file te omzeilen of maar gewoon achteraan te sluiten.


Ik weet niet hoe oud het systeem al is maar een collega van mij had het een jaar of zeven geleden al. Je hoort er echter idd veel klachten over dat het niet goed zo werken.

Een aantal mensen in mijn omgeving hebben onlangs een nieuwe (lease)auto gekregen met daarin een navigatiesysteem maar ze gebruiken met enige regelmaat nog steeds hun TomTom. Ik denk dat ieder merk zijn voor en nadelen heeft. Het makkelijke van een navigatiesysteem vind ik als je per ongeluk een verkeerde afslag neemt of als je een file wilt omzeilen dan heb je aan een bekende of geprinte route informatie niets meer. Zeker de eerste lange stukken zijn zonder navagatie zeker goed te doen maar dat laatste stuk is toch wel erg gemakkelijk met zo'n systeem en gewoon ook heel veilig, als je er tenminste niet onder het rijden met je tengels aan zit.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb na lang zoeken, vragen en vergelijken voor de Navigon 8110 gekozen. Kaarten veel mooier dan de TT, verkeersborden aanduiding ed. veel beter (ziet er exact zo uit als in werkelijkheid) en in gebruik voor de verkeersinfo een stuk goedkoper dan de TT waar je 10 euro per maand voor kwijt bent (navigon 1e 2 jaar gratis en daarna 100 euro per 2 jaar).

De afgelopen weken beide systemen eens naast elkaar gebruikt en m'n keuze is heel duidelijk.

 

Wat files betreft, het apparaat heeft me vaak aparte routes laten rijden waar ik me afvroeg waar dat goed voor was om achteraf te merken dat iemand die m'n oorspronkelijke route was blijven volgen een uur later aankwam op een traject van nog geen 200 km. Plezierig ding, vooral ook wanneer je alleen in een vreemde stad rijdt of in zoiets als het Ruhr-gebied.

 

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar jaar terug op weg naar mijn schoonpa in Limburg, moest ik iets bezorgen in Kerkrade, wel, ik heb Kerkrade drie keer gezien voordat ik de juiste straat gevonden had.

Kort daarna maakte ik in Middelburg hetzelfde mee.

 

Je raadt het al, inmiddels heb ik een TomTom, beste uitvinding na gesneden brood.

Op de autoweg wordt hij nooit gebruikt, wij gebruiken hem uitsluitend binnen de bebouwde kom.

Wereldwijd van Australie tot de States, staat de TomTom aangeschreven als de allerbeste.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...