Jump to content

Rare mail: Verduidelijking bijdrage nieuwe smartcard


tvster
 Share

Recommended Posts

Zojuist een mail gekregen van Van CanalDigitaal.

Het komt erop neer dat als je het niet eens bent met de verwerkingskosten dat je het abonnement op kunt zeggen.

Met andere woorden je moet betalen voor de verwerkingskosten.

Deze email is slim opgezet door CanalDigitaal, als je niet opzegt dan ga je automatisch akkoord.

Het moet toch niet gekker worden.

Hieronder de email:

-

 

Geachte abonnee,

 

Onlangs hebt u van ons een nieuwe smartcard ontvangen die het u ook in de toekomst mogelijk maakt om van de diensten van CanalDigitaal gebruik te maken. U bent daarbij verzocht om een bijdrage in de kosten voor deze nieuwe smartcard.

 

Naar aanleiding van reacties van klanten is CanalDigitaal gebleken dat de communicatie bij het toesturen van de nieuwe smartcard onduidelijk was op het punt van de bijdrage in de verwerkingskosten.

 

Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. In dat geval dient u deze

e-mail af te drukken en samen met een opzegbrief naar ons op te sturen. Dan zal ook uw eventueel reeds betaalde smartcardbijdrage worden teruggestort.

 

Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat deze onduidelijkheid veroorzaakt heeft.

 

Met vriendelijke groet,

Andrei Noppe

Directeur CanalDigitaal

Link to post
Share on other sites


Origineel bericht van: tvster

Deze email is slim opgezet door CanalDigitaal, als je niet opzegt dan ga je automatisch akkoord.
Het moet toch niet gekker worden.

Volgens mij is die mail juist andersom bedoeld: ze zijn verplicht je te wijzen op je rechten. Dus juist niet
automatisch.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites

Guest Pedro Newbie

Zojuist ook deze mail gekregen als antwoord op mijn mail van 18 dagen geleden.

Niet echt een antwoord op mijn vraag. Heb er meteen maar weer een mailtje aan gewaagd

Origineel bericht van: Vraag aan CD om duidelijk antwoord

Is de bijdrage van € 9,95 voor de CD-kaart wel of niet verplicht? Zo ja, waarom is dat dit alleen voor het basispakket en niet voor b.v. het Set Top Box pakket. Graag een DUIDELIJK antwoord Ja of Nee.

 

Niet het antwoord dat ik kosteloos kan opzeggen als ik het er niet mee eens ben etc..

Dus ben ik verplicht deze bijdrage te betalen of is deze, zoals door uw organisatie aan diverse mensen medegedeeld en op het satellietforum door uw medewerker Henk van de helpdesk gemeld, een VRIJWILLIGE bijdrage.

Dus niet het standaard mail die ik zojuist van u heb ontvangen.

 

Graag hoor ik van u op korte termijn

 

Link to post
Share on other sites

Omdat er genoeg goedgelovige mensen zijn

die menen dat ze verplicht zijn te betalen.

Dat is de opzet van de brief.

 

Als deze bijdrage werkelijk verplicht zou zijn

dan hadden ze wel in de brief gezet dat het bedrag

de eerstvolgende maand samen met 't abo wordt afgeschreven.

 

Maar aangezien ze heel goed weten dat dat niet mag

proberen ze het op deze slinkse wijze.

 

 


 

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Maar aangezien ze heel goed weten dat dat niet mag
proberen ze het op deze slinkse wijze.

Ik begrijp niet wat er "slinks" is aan "dat".confused
Ze vragen het, met het bewuste risico dat ze een klant verliezen.

Iets anders is, of CDS dit geld redelijkerwijs kan vragen. De aanschaf van een nieuwe kaart kost €79 en activatie €30. Me dunkt dat dit bedrag menige kaartwissel dekt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites

veel mensen zien het verschil niet, en betalen omdat ze denken dat ze moeten betalen.

is dus oplichting.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link to post
Share on other sites

Volgens mij waren ze op hun vingers getikt en moesten ze de klant erop wijzen dat ze het niet konden verplichten om de kosten te betalen. Dit is dan de slimste zet, want veel mensen zullen alsnog die 10,- betalen, want opzeggen betekent weer investeren, maar nogmaals, het is een bijdrage, die vrijwillig is.

Receiver: Dreambox 8000

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x MTI Quad, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-3, Hotbird & Thor)

Link to post
Share on other sites

dat weet jij en ik en de meeste lezers hier. Maar hoeveel CD klanten gaan dit weten, zeker als ze de keuze krijgen tussen "betalen" en "opzeggen" ?

CD zet zijn klanten gewoon onder druk om een bijdrage te betalen die niet eens hoeft betaald te worden en ze vertellen er doodleuk bij dat als de klant niet akkoord is, deze kan ophoepelen ?

iemand onder een vals voorwendsel geld afhandig maken is oplichting, niet meer en niet minder.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link to post
Share on other sites

Op internet zijn behoorlijk wat negatieve berichten te lezen over Canal Digitaal.

 

Bij Radar bestaat er een klachtenformulier om te klagen over Canal Digitaal: http://www.klachtenradar.nl/klacht/digitale-tv/canaldigitaal/

 

Het wordt tijd dat deze Hilversumse Roversbende tot de orde wordt geroepen.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 8.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 8.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.