Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Omdat ik wat veel geschroefd heb heb ik het idee dat de lnb houders misschien niet helemaal top meer zijn. Om te voorkomen dat ik daardoor verlies van signaal ga krijgen heb ik net 8 nieuwe besteld. Zodra deze binnen zijn ga ik het dak weer op en zal ik alle lnb's opnieuw en correct plaatsen. Ik zal van de afstelling hier ook wat foto's plaatsen voor toekomstige T90 bezitters :D.

 

In dit topic heb ik wat waardes geplaatst. Ik ben nu al heel erg benieuwd naar de nieuwe dB waardes die naar voren gaan komen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In datzelfde topic heb ik ook waardes gezet. Waarden zijn prima, echter.... bij mij staan de beugeltjes verkeerd :-(.

 

Heb nog eens goed in de handleiding gekeken van de wavefield, en daar staat heel duidelijk in dat de schaalverdeling aan de kant van de grote schotel hoort te zitten. Lezen is een kunst, zullen we maar zeggen. Als ik wat tijd heb ga ik het zaakje omdraaien en opnieuw afregelen.

Waar zo'n discussie toch toe kan leiden... whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de bouten en moeren van betere kwaliteit zijn als van de eerdere uitvoeringen. Nu zijn ze glanzend gegalvaniseerd. Maar dat wil niet zeggen dat ze nu goed zijn. Bij mijn vorige t90 heb ik ook alle bouten en moeren vervangen door roestvrij stalen. Nu hou ik het in de gaten en als ze gaan roesten vervang ik ze als nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jopiesat
In datzelfde topic heb ik ook waardes gezet. Waarden zijn prima, echter.... bij mij staan de beugeltjes verkeerd :-(.

Heb nog eens goed in de handleiding gekeken van de wavefield, en daar staat heel duidelijk in dat de schaalverdeling aan de kant van de grote schotel hoort te zitten. Lezen is een kunst, zullen we maar zeggen. Als ik wat tijd heb ga ik het zaakje omdraaien en opnieuw afregelen.
Waar zo'n discussie toch toe kan leiden... whistle


Hahaha, ja mooi he. Toch zeer acceptabele waardes maar het zit in je hoofd. Dan moet je het proberen toch (ik in ieder geval wel).

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Daveys, het is al een hele tijd terug dat ik de boel afgesteld heb, maar ik weet nog wel dat op de "verlengde" rail waarop de Astra28 lnb zit, ik bijna geen signaal had als de gradenschaal naar voren stond. shocked
Op 30 west was het nog veel kritischer daar meet ik zelfs geen signaal met de schaal naar voren.Nu zijn deze resultaten niet erg relevant omdat met deze "verlenging" je eigenlijk buiten het bereik van de Wave Frontier valt smirk
En Daveys vergeet niet als je toch op het dak bent al het boutwerk door RVS te vervangen, omdat de originele van pisbakken staal zijn. sick
Ik heb pas nog wel de hulpreflektor zijkanten even met grijze verf ingespoten, daar begon een lichte roestwaas doorheen te komen.
Voor de rest nog geen spoor van roest na enkele jaren cool


Ik heb niet alle bouten kunnen vervangen voor rvs maar wel de meeste. Ik kon niet alle maten krijgen in de zaak op de hoek helaas.

Ik ben wel erg benieuwd naar de signalen want dat is waarschijnlijk elke keer mijn probleem geweest met de 2 westelijke sats.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net van het dak af. Het waaide erg hard en het lukte niet zo heel erg. Ik heb wel het idee dat het omdraaien van de houders verschil maakt. In eerste instantie toen ik net bezig was dacht ik dat het slechter was maar na wat spelen met de schotel kwam het aardig goed.

 

Dadelijk zal ik de huidige waardes en de oude waardes posten alhoewel het nog niet helemaal optimaal is.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdraaien van de houders van de lnb beugels maakt niets uit, ze zijn symetrisch'

wel de schroef waar je de houder mee aandraait.

 

zit die aan de voorkant dan drukt de schroef de houder en dus ook de lnb naar boven ( achterover ) zit hij aan de achterkant dan wordt de lnb voorovergedrukt.

 

Van belang dus is handvast en niet meer , de schroef moet alleen voorkomen dat de totale beugel niet verschuift bij de geringste aanraking of door de wind.

 

streepjes voor af achter , net wat je het makkelijkste zien kan en of je er dan nog met de schroevendraaier bij kan om het ietsje vast te zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van het aandraaien van de schroeven ben ik helemaal met je eens.

 

De houders zijn niet symetries. Die gedachte had ik ook en daarom had ik de schaalverdeling aan de kant van de subreflector. Makkelijk vastschroeven aan de rail met die grote LNB's. Echter, als je goed kijkt zit het gat waar je de houder van de LNB in de klem drukt niet in het midden maar op 1/3 (of 2/3, net hoe je het bekijkt ;)).

 

Het maakt dus wel degelijk uit hoe je de houder monteert. Ik had al heel erg goede waardes maar die zijn nu helemaal fantastisch en ik weet dat er nog een stuk meer inzit cool.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook al in een ander draaidje geschreven maar moet natuurlijk ook hier in mijn topic:

 

Hotbird 13E: BVN: Van SNR 14.3 naar SNR 13.7dB frown

Astra 19E: BVN: Van SNR 16.3 naar SNR 16.2dB whistle

Astra 23E: L1mburg: Van SNR 14.7 naar SNR 16.5dB cool

Astra 28E: BBC1: Van SNR 15.1 naar SNR 16.2dB cool

 

Er zit echt nog meer in maar was gewoon effe klaar en de F1 begon. Precies op de Clark Belt heb ik 'm nog niet helemaal. Dat merk ik aan de laatste West, geen signaal nog. Best leuk perfectionisme maar het kost zoveel tijd crazy

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...