Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heb bewust twee montages laten zien

en

heb bewust meerdere beelden geplaatst

 

niet om het puntje eraan te lullen

 

maar om heel helder te maken hoe je de fout in kunt gaan

waarom denk je dat ik anders twee klemmen naast elkaar fotografeer?

 

diegene die nog moet installeren heeft er iets aan

diegene die het al eens gedaan heeft weet al waar je op moet letten

 

maja

je riep verwarring op en de nieuwelingen met wavefrontier raakten daardoor in paniek

onzeker over hun installatie

op zich niet verkeerd maar:

laat duidelijk zien wat je bedoeld inzake mogelijk geconstateerde fouten of help het (misverstand) de wereld uit

 

want jou opmerking aangaande Daveys opstelling was absoluut een foute constatering

 

ik ben enkel het voertuig... in dit bericht

ciao

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjaak(k)

draai het lnb beugeltje maar eens om met de knik in de juiste richting van de subreflector

 

het maakt niks uit

 

die ene milimeter dat je LNB voor of achteruit staat inzake de asymetrische houder vorm is irrelevant

 

of je nu die aanduiding r20 of l20 kunt lezen of niet

 

 

bedankt.. voor je vertrouwen

doei

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat weten we nu allemaal wel.

 

dat had je dan goed gezien maja, tijdens je eerste kritische opmerking

 

maar als je maar de juiste naar voren geneigde knik aanhoud tussen klem en zwaaibeugel maakt het geen f uit voor je ontvangstwaarden

 

meet maar na met professioneel meetapparatuur

 

het is absoluut korrekt dat je de afleesbare zwaaihoek op die klem aan de voorkant (dus nabij de subreflector) dient te hebben (met rechts en links volgens je LNBmount die dit ook spiegelverkeerd aangeeft)

 

als het even kan mogen de laatste 12 berichten gewoon weg, daar ze Daveys initiele bericht absoluut geen recht toedoen.

ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Daveys zijn installatie ziet er perfect uit en hij heeft de gradenscaal ook naar voren gezet wink


Ik had het idee dat het niet uitmaakte. De reden dat de gradenschaal aan de kant van de subreflector staat komt omdat ik anders niets kan aflezen. Gewoon een beetje mazzel gehad zullen we maar zeggen :D

Origineel bericht van: Tonskidutch
sjaak(k)
draai het lnb beugeltje maar eens om met de knik in de juiste richting van de subreflector

het maakt niks uit

die ene milimeter dat je LNB voor of achteruit staat inzake de asymetrische houder vorm is irrelevant

of je nu die aanduiding r20 of l20 kunt lezen of niet


bedankt.. voor je vertrouwen
doei


Het is dat ik geen reservehoudertje heb maar ik ben er ook redelijk zeker van dat het weinig tot niets uitmaakt. Het is met name het gemak van aflezen wat je beslissing maakt om de houder naar de sub- of hoofdrefelector te richten.

Goed over nagedacht door de fabrikant dus en het geeft ons weer wat discussievoer :D

Origineel bericht van: maja
Als je de beugel omdraait komt toch automatisch de gradenschaal naar voren of niet soms. Mij maakt het verder ook niet uit.


Dat klopt maar als je dus de beugel draait en daarna de houder is alles weer zoals het was met het enige verschil dat je de graden aan de andere kant moet aflezen wink

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha haha,

ik zie het,

nu blijkt ook als je twee klemmen tegen elkaar houd (fotograferen en tegelijk vasthouden lukt me niet) dat de ronde manchet "de juiste" 5mm naar voren staat...

en volgens de afbeelding de LNB tegen de aanslag moet staan

positie lnb in manchet

 

ja zo had ik het nog niet bekeken (sorry sjaak/vGnp) maar mogen we dan aannemen dat het focuspunt dan altijd goed is...

daar er veel verschillende LNB's zijn?

 

ik ga eersdaags de nieuwe boven plaatsen en zal dan gelijk eens een meting doorvoeren ivm focuspunt.

(welke zwakke tansponder is bv op astra geschikt voor zo'n vergelijkende meting) ?

 

ciao (hehe ik weer een stukkie wijzer, jullie twee weer tevree)

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak(k)

Citaat:
Ik wordt nu heel erg rood van schaamte

ik niet, ook al maakte ik een denkfout door het ook nog eens spiegelverkeerd te fotograferen

want met het duidelijk vastleggen van hoe het dan wel moet is iedereen toch het beste geholpen

uiteindelijk is het beste signaal bereiken door juiste montage niet erg duidelijk en niet per definitie haalbaar met enkel die papieren handleiding

 

en jij zou je ook niet hoeven schamen omdat je der verdomd veel over weet en altijd scherp blijft

 

vGnp's gevonden en geplaatste afbeeldingen had ik te snel bekeken zonder er bij stil te staan dat er zo'n groot verschil uit voortkomt (5 mm is echt veel voor een brandpunt)

 

laat ik ons dan maar in zoverre verontschuldigen dat die extreem slecht leesbare foto's en tekeningen uit de handleiding van wavefrontier echt eens onder de fabrikant zijn neus gewreven moet worden...

ook dat derden beter montage en plaatsingsinstructie geven dan de fabrikant zelf.

 

ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ook aan vGnp, die gaf mij gelijk maar dat is onterecht


Het ging mij er niet zozeer in deze thread om of de schaal nu voor, achter, links, rechts, onder of boven zit, maar de bewering dat het niks uit zou maken. Want daar heb ik, zoals je al zei, veel meetwerk aan gedaan. En daar zijn we het inderdaad over eens.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Ik wordt nu heel erg rood van schaamte

Godsallemachtig Sjaak(k)...! Ik weet niet wat ik lees.
Sat4all moet toch wel een enorme didactisch opvoedkundige meerwaarde hebben veroorzaakt bij jouw.
Je bent nu echt punten aan het scoren. :D :D :Dsmile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ook aan vGnp, die gaf mij gelijk maar dat is onterecht


Het ging mij er niet zozeer in deze thread om of de schaal nu voor, achter, links, rechts, onder of boven zit, maar de bewering dat het niks uit zou maken. Want daar heb ik, zoals je al zei, veel meetwerk aan gedaan. En daar zijn we het inderdaad over eens.

vGnp

maar gelijk over gaan op on topic
anders wordt het een oude koeien uit de sloot halen draadje

mijn constatering en dus aanvullende vraag:
Citaat:
ik ga eersdaags de nieuwe boven plaatsen en zal dan gelijk eens een meting doorvoeren ivm focuspunt.
(welke zwakke tansponder is bv op astra geschikt voor zo'n vergelijkende meting) ?


LNB's verschillen in bouwvorm en het focuspunt kan ik als ik die LNB hals bekijk niet altijd zomaar vinden
dus meten is weten

vGnp, was dat met alle LNB's die je getest hebt hetzelfde
vGnp, welke raad je aan om de meting mee te doen
transponder zwak is xxxxx
transponder sterk is xxxxx

ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Weet je toevallig wat de gemiddelde verschillen in ontvangst waren? Ik ga na jouw vaststelling eerdaags namelijk weer het dak op frown.

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...