Ga naar inhoud


commodore 64 zoek een progje voor de taperecorder


klein geert

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de rode cartidge zit heb ik ..

 

bedoel je die ?? moet ik een commando audio ofzo typpen ergens dan? heb al iemand gebeld die vroeger ook zon ding had maar die kon zich dat ook niet herinneren vd cartridge wel van de tape .

mm zit nu te zoeken naar de oplossing met de tape deck en audio .iemand ook een idee hoe ik de file van de pc naar de c64 op tape krijg ?is er een kabel ofzo om de pc te linken met de c64?

gegroetn geert

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh dat is lang geleden, maar ik weet nog wel dat wanneer je de TV heel hard zette je het data geluid van het tapedeck kon horen, je kon hem dan heel gemakkelijk afstellen op gehoor.

 

Stupid proof, misschien kun je er wat mee..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist load""1,2 nog wel maar dat was toch voor illigale turbo kopieen ,,niet voor orginele spellen ,,want ik heb er een heleboel orgineel bij en daar staat op load .. ik heb de datarecorder al schoongemaakt ,moet gewoon wachten opdat ik dat progje heb .,heb al de c64 club gemaild ,daar wacht ik nog op antw.

zit al weer heel wat uren in in dat ding smile

groetn geert.

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een droevigheid al om!

ook 15 jaar oude muziek opnames op tape zijn (50%) extreem slecht bruikbaar nu

 

dat was dus echt niet de beste data opslag media middels e audio tape

ook al is digitaal 0 en 1 iets anders dan muziek

 

maar er is toch echt nog wel wat te vinden aan origineel digitaal data en dus ook programma bestanden op "the web"

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou van die bandjes in ieder geval een wav file/copy maken.

Neem een mono cass.recordertje,stel evt. per bandje de kop

optimaal (helderst) af,neem dit met je pc/laptop op.

Je kunt evt. met een simpel audio progje het signaal optimalizeren,bijv. high pass/low pass filter,dan compressen.(het gaat eigenlijk om 2 tonen in het midgebied,

de zg. frequency shift key , fsk methode)

Je kunt dan een cassette opnemen hiermee,of een portable cd player + c64 audio interface (zoals eerder in deze draad is opgemerkt) gebruiken.

 

Hell Yeah,8 bit at 2MHZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...