Ga naar inhoud


Vanacht meteorieten te zien !


Gast ozzo

Aanbevolen berichten

Vanacht valt er heel wat waar te nemen in de lucht. Ik ga zo een kijkje nemen en waarschijnlijk om een uurtje of 5 nog een keer, want dan is de meteorieten regen op zijn best. (hopelijk wordt het of blijft het helder, anders hebben we pech....)

 

Zie dit artikel : Bron : Intermediair

 

Morgen (14e) is er weer een andere meteorieten regen actief...!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een half uurtje geleden al even gekeken, stuk of 5 gezien in een minuut of 10.

Het is hier nog redelijk helder, dus goed te zien smile

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het was hier bij heldere hemel een geweldig schouwspel, nog nooit zulke heldere "vallende sterren" gezien.

Toen de maan opkwam, werd het een heel stuk lichter, en was het spectaculaire helaas een beetje voorbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me enorm fasinerend

om dergelijke niet door de mens "gestuurde" objecten te kunnen waarnemen

 

vooral omdat het ook die onvoorstelbare ruimte (en al de onbekende spelers die er deel van uitmaken) toont, indien je het vanuit dat kleine aardklootje ziet voorbij schieten / verbranden.

 

fantasie en wel overdachte ratio (weten dat het bestaat) komt in een fascinerend spanningsveld

 

jammer dat onze licht-vervuilde nachthemel niet meer veel laat zien om die tegenstelling fantasie <versus> wetenschap te bevroeden.

 

ciao

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Voor vallende sterren moet je naar SBS ofzo kijken.

Het is wel zo dat als het pikdonker is dus zoals Tonskidutch al aangeeft het pas een mooi schouwspel is. Ik kan door al de lichtvervuiling de melkweg al amper zien.


De melkweg is die er nog? Die heb Ik al in jaren niet meer gezien.
Ik dacht dat het licht dat we hier maakte nog niet daar was aangekomen om die weg terug te verlichten.
Het is de Belgische staat dus mislukt om deze te verlichten met al die straat verlichting.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mijn plekje in de Dordogne, straatverlichting gaat, indien aanwezig, om 10 uur sávonds uit en de luiken voor de ramen.

Verder is het zicht bijzonder helder, door de droge schone lucht.

Hier kan je het begrip "geen hand voor ogen zien" nog echt letterlijk nemen. (op een maanloze bewolkte nacht).

 

De melkweg is hier nog gewoon te zien, en ik heb zelfs een paar jaar geleden een sterrenkijker gekocht, omdat er zoveel te zien was.

 

Het was werkelijk spectaculair, op plotseling een grote, fel oplichtende streep, aan de hemel te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...