Ga naar inhoud


huisje kopen ! maar ja welke hypotheek is nu het aantrekkelijkst


seije017

Aanbevolen berichten

tja het is dan zo ver.

vrijdag kijken voor een huisje hier in zwolle.

maar heb nog niet echt een goede keuze kunnen maken in de hypotheek aanbieders.

ik heb al eens een laten berekenen bij de rabobank omdat ik daar al mijn zaken heb lopen.

er zullen wel goedkopere aanbieders zijn maar zijn die werkelijk zo goed ? .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een passende hypotheek is te persoonlijk om hier zo even een antwoord op te geven, het hangt van een flink aantal persoonlijke factoren af..

Ga naar meerdere aanbieders en laat een voostel doen, bekijk de voor en nadelen uitgebreid en neem dan pas een besluit.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Een passende hypotheek is te persoonlijk om hier zo even een antwoord op te geven, het hangt van een flink aantal persoonlijke factoren af..
Ga naar meerdere aanbieders en laat een voostel doen, bekijk de voor en nadelen uitgebreid en neem dan pas een besluit.


alsof je dat allemaal kunt overzien?
er zijn finaciele adviseurs die sowieso alle hypotheken en rente standen online voor je kunnen nagaan en die hebben tevens een plicht om je haarfijn uit te leggen als ook voor te rekenen wat nu en straks je beste keuze is.

en die ik bedoel regelen echt alles voor je, waarvoor ze hun geld (want ze kosten gegarandeerd iets) waard zijn.

looptijden en overstappen is mede in verband met nieuw af te sluiten contracten ter zijner tijd een zeer penibele kundigheid

maar ook een sluitende belastingopgave doen en dus de rente aftrek zul je uiteindelijk beter bij kundige adviseurs wegzetten in plaats van het zelf te doen.
dus geen publiek forum
ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Digipaps
Een passende hypotheek is te persoonlijk om hier zo even een antwoord op te geven, het hangt van een flink aantal persoonlijke factoren af..
Ga naar meerdere aanbieders en laat een voostel doen, bekijk de voor en nadelen uitgebreid en neem dan pas een besluit.


alsof je dat allemaal kunt overzien?
er zijn finaciele adviseurs die sowieso alle hypotheken en rente standen online voor je kunnen nagaan en die hebben tevens een plicht om je haarfijn uit te leggen als ook voor te rekenen wat nu en straks je beste keuze is.

en die ik bedoel regelen echt alles voor je, waarvoor ze hun geld (want ze kosten gegarandeerd iets) waard zijn.

looptijden en overstappen is mede in verband met nieuw af te sluiten contracten ter zijner tijd een zeer penibele kundigheid

maar ook een sluitende belastingopgave doen en dus de rente aftrek zul je uiteindelijk beter bij kundige adviseurs wegzetten in plaats van het zelf te doen.
dus geen publiek forum
ciao


Tja, de een kan het wel overzien..de ander niet.
Maar vooraf mensen onderschatten doe ik niet gauw,
wel ben ik het met je eens dat er adviseurs zijn die je dit kunnen voorleggen.
Echter, ook die leven van provisies en zullen de (voor hun) meest gunstigste hypotheek verstrekker aanraden...wees hier voorzichtig mee..
Ik heb zelf altijd deze zaken geregeld en tot op heden niet ontevreden...

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb mijn hypotheek ook pas afgesloten bij de rabobank, omdat ik daar al klant was. Wat betreft maandlasten maakte het weinig uit met andere aanbieders. Het grote voordeel is wel dat je bij de Rabobank de weg al kent en als er iets is of als je vragen hebt, je alleen maar hoeft binnen te lopen.

 

Dit ligt anders als het bij een (voor jou) onbekende kredietverstrekker moet doen. Dan zit zit er vaak een tussenpersoon tussen, die overigens ook betaald moet worden.

 

En nog een voordeel van de rabo: Ze rekenen maar 250 euro afsluitprovisie als je bij hen ook de nodige verzekeringen afsluit. Aangezien je al klant bent bij de rabobank lijkt me dat geen probleem.

 

Succes met je hypotheek

 

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijk zat. Lid worden van Eigen huis en dan hun hypotheken gids goed bestuderen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seije017,

 

Ik zal ook duit in het zakje doen. Je ziet heel vaak (zelf ook de nodige ervaring met het kopen van huizen) dat er aanbieders zijn met hele lage rentes. Echter vervolgens zie je dat aan het hypotheekprodukt dan allerlei verzekeringsproducten zijn verbonden. Met als resultaat onder aan de lijn een vergelijkbare brutomaandlast met een aanbieder die een hogere rente berekend voor het hypotheekprodukt. Mijn advies is dan om naar degene te gaan met de hogere rentekosten. Reden binnen het huidige stelsel zijn de rentekosten (onder voorwaarden) aftrekbaar maar de kosten voor de verzekeringsprodukten niet. Dit betekent dat je dus uiteindelijk goedkoper uit ben bij een hogere rente. Daarnaast is mijn advies ga goed na of je alle aangeboden verzekeringsprodukten ook daadwerkelijk nodig heb. Veel van de aangeboden verzekeringsprodukten heb je niet nodig of zijn elders goedkoper te krijgen. Kijk bij de verzekeringsprodukten ook goed naar de voorwaarden ten aanzien van wanneer en onder welke omstandigheden wordt uitgekeerd. Bij sommige aanbieders ben ik zelf erg geschrokken want het leek er dan zeer sterk op dat slechts zeer moeizaam of niet zou worden uitgekeerd.

 

Succes in je zoektocht naar een goede passende hypotheek(verstrekker).

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had offertes aangevraagd bij RVS (van de ING) ABN amro Aegon en Deltaloyd en was bij de Rabobank juist veel duurder uit.

Uiteindelijk kwam ik het goedkoopste uit bij het ABP.

Zaak is inderdaad wel om ook de andere zaken mee te rekenen waarbij de levensverzekering ook flink mee telt, want de rente is dan wel aftrekbaar, maar je levensverzekering niet.

 

Maar mijn advies, heb je er zelf geen verstand van laat je dan e.e.a voorrekenen want als leek zie je al snel door de bomen het bos niet meer,

Een gouden tip wat ik van iemand kreeg was "laat je vooral niets extra's aansmeren".

Want vaak is het van "stel dat je wat overkomt dan moet je partner de hypotheek op zien te hoesten" of stel dat je arbeidsongeschikt raakt of werkloos daar moet je je toch wel voor verzekeren.

 

Niet dus, zorg gewoon dat je je niet zover in de schulden steekt en ook met 70% van je inkomen rond kunt komen of dat je nog wat achter de hand hebt.

Dat is veel goedkoper dan alles op maximaal zetten en dan maar hopen dat het goed gaat.

En overkomt jou echt wat dan is er die levensverzekering nog die de grootste klap opvangt.

 

En wordt er een verzekering aangeboden vergelijk die dan ook eens bij een ander want daar kunnen flinke verschillen in zitten.

 

De grootste onzin wat ik in die woonprogramma's hoor is dat je je tuin ook in de hypotheek mee moet nemen shocked

15 - 30.000 euro voor een tuin wordt dan heel normaal gevonden.

Nou ik kan je verzekeren dat als je een paar plantjes bij vrienden en kennissen ophaalt (die zijn vaak blij dat ze ze niet weg hoeven te gooien) ergens een partijtje stenen scoort voor het terras en het 1e jaar je keukenstoelen bij die paar dagen mooi weer ook buiten gebruikt dat dat veel goedkoper is.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook een aantal vragen aan jezelf beantwoorden.

 

Als het goed is zal je adviseur dat ook vragen, maar die denkt heel vaak alleen aan de eigen provisie en zal zo veel mogelijk producten proberen te slijten die je niet nodig hebt.

 

-Hoe zeker ben je van je inkomen?, durf je risico's met je maandlasten aan? Op dit moment is een variabele hypotheek (vooral bij ING )erg aantrekkelijk vanwege de zeer lage rente die gekoppeld is aan de interbancaire rente. Alle andere banken rekenen een veel hogere (risico-) opslag.

Een variabele rente is alleen geschikt als die rente ook ( flink) omhoog mag gaan zonder dat jij in de problemen komt.

 

Zoek je een vaste rente (bv 10-jaar)dan betaal je veel meer, maar heb je wel zekerheid.

 

Bedenk wat je wil (zekerheid v.s. risico) en hoe groot jij het risico acht op rente-verhogingen door de ECB de komende jaren.

 

Laat de adviseur beide of liefst nog meer opties doorrekenen zodat je het verschil kan zien. ( kan enorm zijn)

 

Bedenk ook dat alle verzekeringen die je inkomen verhogen bij "ongelukken" erg duur zijn. Een verzekering die je lasten verlaagd is altijd veel goedkoper (hypotheekverstrekker).Het netto effect voor jou is gelijk, maar de adviseur verdient daar niks aan...

 

P.s.

Lees je ook even in bij woekerpolisclaim.nl

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps


Tja, de een kan het wel overzien..de ander niet.
Maar vooraf mensen onderschatten doe ik niet gauw,
wel ben ik het met je eens dat er adviseurs zijn die je dit kunnen voorleggen.
Echter, ook die leven van provisies en zullen de (voor hun) meest gunstigste hypotheek verstrekker aanraden...wees hier voorzichtig mee..
Ik heb zelf altijd deze zaken geregeld en tot op heden niet ontevreden...


ook ik onderschat de mensen niet vooraf, maar vind het zielig als ze toch blindelings in die miljardenmarkt verzuipen.

kende jij de BLG als hypotheekverstrekker?
nou ik niet ook niet na eigen zoekwerk
die werd 't toen na alles te berekenen.

nu zou ik het misschien helemaal niet meer met hun willen doen
maar
dat is nog 8 jaar voor 'k een nieuw "slechter" contract moet overwegen

elk nieuw contract is slechter dan het vorige
dus laat je niet zot maken met die beloften dat rente-los beter zou zijn dan rentevast.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

 

Ze zeggen niet dat je je tuin in de hypotheek moet meenemen. Maar als je denkt aan een tuinaanleg en/of een verbouwing dan is het verstandig je even te laten voorrekenen of mee-financiering een optie is. De rente van je hypotheek is immers veel lager dan van een persoonlijke lening en waarschijnlijk ook aftrekbaar.

 

En dan is 15.000-30.000 voor een tuin helemaal niet zo gek. Een mooie tuin is waarde verhogend dus geen slechte investering mits je de boel weet te onderhouden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb je helemaal gelijk, maar je geeft toch geen 30.000 euro uit voor de aanleg van een tuin omdat dat waarde verhogend is?

En je gaat toch al helemaal geen persoonlijke lening voor een tuin afsluiten? Ik zou zo iemand adviseren om zich eens na te laten kijken want dan moet er helemaal een steek los zitten.

 

Tenminste ik ga er van uit dat je een huis koopt om er te gaan wonen en niet om over een jaar of 2 weer te verkopen (dan kun je meestal beter gaan huren)

 

Ik ben groot gebracht met je gaat eerst geld verdienen en van het geld wat je over houdt ga je dit soort zaken betalen.

Kijk een huis kopen dat kan vrijwel niemand zonder hypotheek maar andere luxe zaken ga je niet financieren, daar werk je voor.

Heb je er het geld niet voor om een tuin aan te leggen dan kun je altijd nog voor 20 euro een zak graszaad kopen kun je ook elke zaterdag in je tuin werken.

De schutting, planten en bomen koop je dan later maar als je er het geld wel voor hebt oa. door minder hypotheek te moeten betalen. (heb je ook alle tijd om zelf het tuinindeling te bedenken)

 

Wellicht een ouderwetse manier van denken, maar wel veeeeeeel gezonder voor je portemonnee

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook tuinaanleg en verbouwing valt voor veel mensen in de categorie dat er voor geleend moet worden. Eerst sparen en dan over 10 jaar je huis verbouwen of de tuin aanleggen is helemaal niet slim. Doe dat nou lekker als je je oude huis nog hebt.

 

Ik woon ook niet voor 2 jaar in een huis maar aan de andere kant weet ik ook niet van te voren wat er gaat gebeuren.

 

Waarde verhogende zaken als een bruikbare zolder met dakkapel en een goed onderhouden tuin verhogen direct de waarde van je huis. Mocht je er na 2 jaar uit moeten dan heb je daar direct plezier van.

 

En daarnaast wil ik niet eerst 5 jaar in een huis wonen waar van alles aan gedaan moet worden met een tuin waar je af en toe Tarzan voorbij ziet slingeren. Om vervolgens maanden in de rotzooi te zitten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...