Ga naar inhoud


Verschil batterijen CR2032 CR2025 CR2016?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Voor een keukenweegschaal heb ik af en toe 2 x CR2032 nodig. Dit zijn 3 volt lithium baterijen. Zitten ook in de bios backup op je moederbord. Zag ze bij de bekende duitse super in een verpakking voor slechts 1 euro: 2 x CR2032, 2 x CR2025 en 2 x CR2016. Weet iemand het verschil tussen deze batterijen. Afgezien dat de CR2016 dunner is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank. Wist niet dat het zo simpel was. Ga proberen of de dunnere batterijen passen. Waarschijnlijk niet maar dit was een dusdanig koopje dat ik 4 batterijen die ik mogelijk niet kan gebruiken er gratis bij heb.

Op internet wel eens besteld. Waren de CR2032's 1 euro per stuk ex verzendkosten. Voor weinig geld heb ik er nu voorlopig genoeg. Volgens mij blijven ze ongebruikt nog jaren goed net zoals de bios batterijen lang meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zelf ook op google gezocht. Op typenr's alleen beschrijving, verkopers en geen verschillen. Waarschijnlijk niet zo goed gezocht als gekkenhuis. Misschien te kort aan lithium bij mij.

Voor een halve euro per stuk ben ik heel tevreden. De rest van de batterijen zie ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: gladys

Op internet wel eens besteld. Waren de CR2032's 1 euro per stuk ex verzendkosten. Voor weinig geld heb ik er nu voorlopig genoeg. Volgens mij blijven ze ongebruikt nog jaren goed net zoals de bios batterijen lang meegaan.


Voor echt weinig geld kan je bij een webshop in China terecht: 20 x 2032 batterijen voor € 2,56 INCL. verzenden per airmail, daar kan je bij ons niet eens een lege envelop voor naar China sturen. Of als je duur wilt 5 x 2032 voor € 1,48 laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een nogal "actieve" winkel heb je er 8 voor 89 cts.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Het verschil zit 'm inderdaad in de dikte maar ook in het aantal mAh. Vergis je dus niet ;-)

 

Daarnaast is het zo dat de huismerken leuk zijn maar er wel degelijk intens veel verschil zit in een huismerk en een A-merk. De A-merken kunnen sosm wel 5 keer zo lang mee gaan.

 

Zelf haal ik mijn knoopcellen hier en dan vooral de VARTA, gewoon omdat dit een zeer goed merk is...

(LINK VERWIJDERD)

 

Je mag natuurlijk ook voor de huismerken gaan maar een gewaarschuwd man telt voor twee ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop mijn CR2032 van "Soxey" altijd via een chinese website... en ik merk geen verschil met duracell. Ik gebruik ze in een weegschaaltje waar er 2 in moeten, en wat vrijwel iedere dag gebruikt wordt Ik noteerd altijd de datum, en er is geen verschil... behalve dat ik er nu 5 heb waarvoor ik minder betaal dan voor 1 duracell.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip. Ik had ook een tijdje een toepassing die veel van die 2032's vrat.

 

Bij de Blokker winkel kan je van die vreselijke nep kaarjes kopen met zo'n flakkerend Ledje erin. Die bevatten ook een 2032. 2 van die lampjes voor 1,50 of zo. Batterij eruit, lampjes in de vuilnisbak.

 

Andere optie. Zo rond de kerst zie ik op de kerstafdeling van zo'n grote tuinboer altijd hele rollen van deze batterijen liggen. Prijs weet ik niet meer maar was ook niet al te duur.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...
25 minuten geleden, Bdnugget zei:

Sorry voor het necroposten, maar het mooie van die van 1.6mm is dat je er gewoon twee op elkaar kan stapelen, dan is het immers ook 3.2mm. Aangezien je op die manier de batterijen in serie verbindt geeft het geheel alsnog gewoon 3V af en niet 6.

 

Je bent in de war met serie en parallel.

Parallel schakeling: dezelfde spanning, dubbel vermogen. De stroom wordt over beide batterijen verdeeld.

Serie schakeling: dubbele spanning, door de batterijen loopt dezelfde stroom.

 

Niet doen dus, als je je spullen langer wilt kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...