Ga naar inhoud


Stijgen of dalen nu de huizenprijzen


vincent1971

Aanbevolen berichten


  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De daling of stijging van de huizenprijzen zijn regio gebonden en opgedeeld in prijssegmenten, op sommige locaties zal de prijs iets dalen op andere blijft deze gelijk of zal zelfs een kleine stijging plaats kunnen vinden.

 

In mijn opinie zullen over het algemeen de prijzen iets kunnen oplopen..dit omdat de vraag nog steeds erg groot is..

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Aan de andere kant hebben de meesten op dit moment minder te besteden en zijn ze ook niet bereid om de tot absurde hoogte opgelopen huizenprijzen te betalen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort plaatjes zegt helemaal niets! Wat staat daar nu eigenlijk? Een percentage is altijd een verhouding van huidige prijzen ten opzichte van iets. Zolang dat iets niet vermeld wordt weet je dus niets.

 

Je kan alleen iets zinnigs zeggen als je kijkt naar de verkochte huizen (dan weet je immers wat er betaald is) en dat vergelijken met bijvoorbeeld dezelfde maand vorig jaar.

 

Als je dus iedere maand leest dat het iedere maand -3% is dan kan je pas na langere periode iets zeggen over een daadwerkelijk prijsdaling. Vergelijk dit maar met die zogenaamde temeperatuurstijging. "Hé we hadden dit jaar een warmere zomer, zie je wel dat de temperatuur stijgt". Onzin!

 

En bovendien, 3% van 300.000 euries is 9.000 euries. Dus waar hebben we het over?

 

Ik ben in deze ervaringsdeskundige. Ik heb een huis van 3 ton te koop staan. Ik ben al 10% in prijs gedaald omdat ik gewoon wil verkopen. Daar komt niemand op af. Nu kom ik niet financieel klem te zitten dus dan blijft dat huis gewoon leeg staan.

 

Dus nee, de huisprijzen zakken niet. Die 3% daling is alleen van mensen die graag willen verkopen en kijkers proberen te trekken. De echte dalingen zie bij mensen die financieel naar de knoppen gaan.

 

Dus ben je op zoek naar een huis, wachten heeft geen zin. Bedenk dat het een vraagprijs is. Als jij iets anders in je hoofd hebt dan doe je gewoon een bod. Nee heb je, ja kan je krijgen.

 

Ik zie jullie zaterdag bij het openhuis :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie


Ik ben in deze ervaringsdeskundige. Ik heb een huis van 3 ton te koop staan. Ik ben al 10% in prijs gedaald omdat ik gewoon wil verkopen. Daar komt niemand op af. Nu kom ik niet financieel klem te zitten dus dan blijft dat huis gewoon leeg staan.

Dus nee, de huisprijzen zakken niet.




Je bent een duidelijk voorbeeld van wat wordt genoemd "de ontkenningsfase" :D

Je zag dat ook in de VS en de UK. De gemiddelde vráágprijs van woningen daalt veel minder snel dan de gemiddelde betáálde prijs. Dat laatste is uiteraard waar het om draait.

Ook jij weet pas wat je woning waard is als het bedrag op je rekening staat. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huizenprijzen in Engeland stijgen al sinds maart weer.

 

De situatie in Amerika is niet te vergelijken met die in Europa. Gezinnen gingen daar massaal failliet en men koopt daar veel meer op krediet. Daar zijn Hollanders te zuinig voor.

 

In Nederland ligt de nieuwbouw volledig op z'n gat. De bevolking groeit nog steeds (helaas) en ik kan wachten.

 

Natuurlijk weet ik pas wat mijn huis waard is als het geld op de rekening staat. Maar ik heb een ondergrens. Daaronder wordt het gewoon niet verkocht.

 

Daarnaast, wees nou eens eerlijk. Is de supermarkt 50% goedkoper geworden? De auto's en de benzine? Ben je minder gaan verdienen sinds vorig jaar (behalve natuurlijk als je de zak hebt gekregen)?

 

Waarom verwacht je dan wel dat de huizen in prijs zullen dalen? Of praten we elkaar deze crisis alleen maar aan?

 

Mopperen dat jij het veel te duur vindt (omdat je het niet kan betalen) is onzinning. Er zijn ook zoveel dingen die ik wil en niet kan betalen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
De huizenprijzen in Engeland stijgen al sinds maart weer.

Daaronder wordt het gewoon niet verkocht.


Waarom verwacht je dan wel dat de huizen in prijs zullen dalen? Of praten we elkaar deze crisis alleen maar aan?


Ik heb mijn huis in Nederland op de top verkocht omdat ik het einde van de bubbel aan zag komen, en woon nu in Frankrijk. Dat er ook in Nederland een enorme bubbel is geblazen in de huizenprijzen, daar is al zo veel over geschreven, dat kun je gemakkelijk vinden.

In de UK wordt nu tijdelijk! door de regering geld geleend aan starters die zich eigenlijk helemaal geen huis kunnen veroorloven zodat ze met dat geleende geld als onderpand geld kunnen lenen bij een bank. ( ja echt, geen grap) Dat zorgt nu voor een tijdelijke opleving, en straks natuurlijk weer een groter probleem. Men verwacht daar nog een daling van 17%. (zie telegraph )

Dat je niet onder je bodemprijs wilt verkopen, is je goed recht. In principe wacht je dan tot de inflatie (geldontwaarding) het probleem oplost. Dan krijg je uiteindelijk het gewenste bedrag, maar het is nog steeds net zo veel minder waard. Alle kosten die je intussen neemt zorgen voor een toenemend verlies.

Maar statistieken gelden alleen voor het grote geheel, en niet voor 1 specifiek huis. Je hebt tenslotte maar 1 verliefde koper nodig. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Psychosammie
Nu kom ik niet financieel klem te zitten dus dan blijft dat huis gewoon leeg staan.
Ik zie jullie zaterdag bij het openhuis :D


Pas maar op, anders komen de krakers zaterdag je "open" huis sluiten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huizenprijzen van 300000 euro ?? pffff... dat is meer dan 3 miljoen Zweedse kronen. Nounou..... Ik weet wel dat je de dorpjes in Norrbotten niet mag vergelijken met grachtenpanden in Amsterdam (en ik zou liever in die dorpjes wonen!) maar zóveel is het huis in mijn ogen nooit waard.

 

De Zweedse huizenprijzen zijn momenteel relatief stabiel, maar de verwachting is dat de prijzen sterk zullen gaan dalen, van zodra de rente weer gaat oplopen. Nu leen je voor 2 tot 3 % maar straks wordt dat gelukkig ook weer normaal...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent zeker al een tijdje niet meer in de bewoonde wereld geweest? We hebben het hier niet over een grachtenpand in Amsterdam maar een rijtjeshuis in een dorp aan de rand van het Gooi.

 

Die 3 ton zit aan de onderkant van de markt. Vrijwel alle huizen in het dorp zijn duurder.

 

Hoezo is een huis nooit zoveel waard? Hoeveel jaarsalarissen mag een huis kosten dan? Bedenk dat je voor een redelijk huurhuis ook met gemak 800 euries per maand moet betalen en dat na 30 jaar het huis dan nog steeds niet van jou is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...