Ga naar inhoud


Welke HD PVR dubbel sat tuner neemt ongecodeerd op?


yuri62

Aanbevolen berichten

Er zijn momenteel veel goede PVR ontvangers te verkrijgen, een aantal nemen een gecodeerd programma op die dus een beperkte "houdbaarheid" heeft, welke HD dubbel ontvanger/decoder neemt ongecodeerd op zodat ik na een maand of langer nog kan kijken?

Ik heb het forum een beetje doorgezocht maar kon niet echt veel vinden.

 

 

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dank voor de reacties.

Mijn favoriet is natuurlijk een Dreambox 8000, maar die is toch wel knap prijzig met zijn 1000 euries.

De AzBox Premium HD lijkt mij ook wel een goede keuze, en de

IPBOX 9000 HD Plus is ook wel interessant.

Dan de vraag welke van deze is het beste, de dreambox uitgezonderd, of zijn er nog meer, die bv ook cardsharing ondersteunen

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips 8121 neemt ongecodeerd op. Deze heeft twee volledig onafhankelijke tuners waarvan tuner 2 alleen wordt gebruikt voor opnemen. Je kunt geen 2 programma's tegelijk opnemen, maar wel één programma opnemen en één opname bekijken. Bedenk wel dat je twee aansluitingen moet hebben (duo LNB bijvoorbeeld), dit apparaat kan niet doorlussen tuusen de twee tuners. Tot nu toe is de software beperkt tot 720p, met een firmwareupgrade binnenkort wordt 1020i ondertsteund.

 

Een andere keus kan zijn Rebox 9000, maar ik verwacht niet dat deze altijd ongecodeerd opneemt.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
De Philips 8121 neemt ongecodeerd op. Deze heeft twee volledig onafhankelijke tuners waarvan tuner 2 alleen wordt gebruikt voor opnemen. Je kunt geen 2 programma's tegelijk opnemen, maar wel één programma opnemen en één opname bekijken. Bedenk wel dat je twee aansluitingen moet hebben (duo LNB bijvoorbeeld), dit apparaat kan niet doorlussen tuusen de twee tuners. Tot nu toe is de software beperkt tot 720p, met een firmwareupgrade binnenkort wordt 1020i ondertsteund.

Een andere keus kan zijn Rebox 9000, maar ik verwacht niet dat deze altijd ongecodeerd opneemt.


Dat doet hij wel, anders zou de PIP ook niet werken. Werkt gewoon met een EMU, maar dan ondersteunt door de fabrikant.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas,de philips heeft niet zo'n goed beeld als de dreambox 800/8000 en 8 van de 10 boxen zijn niet in orde,maar ja dat zijn we gewend van philips ook die DVD recorders zijn knudde,(HEB er zelf ook een gehad).Dus even sparen,en je droom wordt werkelijkhijd,nl andere decoders zijn beslist géén alternatief ze kunnen niet tippen aan de kwaliteit en kwantiteit nl.in de dreambox 8000 kunnen 4 tuners gemonteerd worden + een 3,5" HDD voor opnamen in HD of SD.Alleen de TL lampen zijn goed van philips,de rest is vaak knudde op enkele uitzonderingen na.EN wat dacht je van een RS Nieuws Raeder key dowloader (via internet) en nog veel meer handige plugin's dat hebben de meeste boxen niet.Deze box is zij geld dubbel en dwars waart.Sparen? natuurlijk niet bij de DSB de schurken bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat, HD S2 Plus... Prachtig beeld, je kan 2 programma's gelijk opnemen (uiteraard), erg gebruiksvriendelijk... véél goedkoper dan een dreambox, die ongetwijfeld ook goed zal zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees ook net dat CD volgend jaar een aantal kanalen in MPEG4 gaat uitzenden, welke komen dan nog in aanmerking?

Ze moeten wel "eenvoudig" te configureren zijn voor een beginneling zoals ik, en dit vanwege het feit dat ik niet meer in Nederland woon maar in Spanje, en daar zijn niet echt makkelijk slimme jongens te vinden zoals hier die de boel ff kunnen instellen.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TimD
Vergeet de Azbox HD voorlopig. De Azbox zal eerder uitdraaien op een flopbox zolang er geen goede firmware uitkomt.


@TimD,

Ik neem aan dat je hiermee de AZBox HD als twin tuner bedoelt.
Als single tuner werkt de AZBox HD bij mij prima hoor.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Helaas,de philips heeft niet zo'n goed beeld als de dreambox 800/8000 en 8 van de 10 boxen zijn niet in orde,maar ja dat zijn we gewend van philips ook die DVD recorders zijn knudde,(HEB er zelf ook een gehad).Dus even sparen,en je droom wordt werkelijkhijd,nl andere decoders zijn beslist géén alternatief ze kunnen niet tippen aan de kwaliteit en kwantiteit nl.in de dreambox 8000 kunnen 4 tuners gemonteerd worden + een 3,5" HDD voor opnamen in HD of SD.


@columbo,

Mijn ervaring is dat op zijn beurt de Dreambox 800/8000 niet zo'n goed beeld
heeft als de IPBox 9000 of de AZBox HD (met de laatste drivers).
In mijn ogen kunnen de AZBox HD/IPBox 9000 echt wel tippen aan de Dreambox 800/8000
en zijn ze volgens mij in kwalitatief opzicht op sommige gebieden zelfs beter dan de Dreambox 800/8000.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: yuri62
lees ook net dat CD volgend jaar een aantal kanalen in MPEG4 gaat uitzenden, welke komen dan nog in aanmerking?
Ze moeten wel "eenvoudig" te configureren zijn voor een beginneling zoals ik.


@yuri62,

Als "eenvoudig" te configureren voor jou het belangrijkste is dan denk ik dat je voor de Philips 8121 moet gaan.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...