Ga naar inhoud


CD kanalen blijven zwart na nieuw image


general

Aanbevolen berichten

Omdat ik wat rare problemen had (DB wilde niet meer opnemen) dacht ik dat het maar weer eens tijd werd voor een nieuw image. Echter na installatie krijg ik met geen mogelijkheid meer de NL kanalen te zien, welke cam ik ook installeer/activeer.

Ik geb Gemini2, Gemini1. Pli (allemaal de recentste versies) geprobeerd, niks werkt.

 

Upload image via webbrowser werkte niet, stopte elke keer na 6-10% maar gelukkig had ik nog een lange serial cable.

De fta zenders werken gewoon.

 

Ik heb een auto-sat-scan laten doen, met de hand (dreamboxedit3) de kanalen ge-upload, geen resultaat.

Reactivatie bij CD, uren gewacht, allemaal nix

 

Dreambox 7020, geen diseq, 1 lnb, 19.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel de vrije kanalen?

Bijv. BVN?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen domme vraag, je weet maar nooit wie er aan de andere kant zit :-)

Maar idd, hij is gestart. bij pli gaat dat redelijk automagisch. (groene knopje: oplsaan, cam herstarten) en bij gemini moet je m inderdaad nog handmatig opstarten.

 

Ik maak wel vorderingen. met CCam2.1.2 heb ik intussen weer beeld op rtl4/5/7 maar nu niet meer op bvn, en de rest van de nl zenders. Dat had ik vanmiddag ook al eens. toen heb ik m een uurtje of 2 laten staan op rtl4 in de hoop dat het weer zou activeren, maar nope.

 

Ook nog de laatste joske kanalenlijst binnengehaald via blue panel, maar geen verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een beetje vreemd is: bij een nieuw image (nog geen cams geinstalleeerd) heb ik WEL bvn, maar nu ik cams geinstalleeerd heb, heb ik wel rtl4/5/7 maar geen bvn meer...

ik heb intussen verschillende cams getest, maar alleen ccam212 werkt, gedeeltelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN zou altijd beeld moeten geven........

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er eens opnieuw een goede zenderlijst in.

 

Normaal zou dit niks met de CAM te maken mogen hebben.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: general

Upload image via webbrowser werkte niet, stopte elke keer na 6-10% maar gelukkig had ik nog een lange serial cable.

ik zou hem toch eens flashen met een kortere nulmodemkabel.
Je dreambox hoeft niet aangesloten te zijn,op de schotel of netwerk om de software erop te zetten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het flashen fout gaat. ik heb in het begin iedere keer de db uit het TV-kastje moeten halen (PC staat boven) en toen had ik het zelfde probleem. Met een lange serial kabel en tegelijk netwerk lukt een flash prima en met minder gedoe. 10m serial zou geen probleem moeten zijn.

 

ik heb ook al geprobeerd omn gewoon een automatische sat scan te doen en dan ned1/2/3 gewoon opzoeken in die lijst, dus zonder externe zenderlijst. resultaat identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: general
Ook nog de laatste joske kanalenlijst binnengehaald via blue panel, maar geen verbetering.


Joske werkt niet goed.
Probeer een goede recente settinglijst bv Henksat.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Misschien eens in je CCCam.cfg file zetten:

SECA HANDLER: 3

Willy


een hele hoop mensen hebben destijds iets geinstalleerd
en toen werkte het meteen

nu moet je
A1) kijken of je een nieuwe seca3 kaart hebt ontvangen en gebruikt
A2) kijken of je een oude seca2 kaart hebt en gebruikt

B) kijken of je een CCcam.cfg ook daadwerkelijk hebt geladen in /etc en een seca 2 of 3 is ingesteld (afhankelijk van A) )
C) de default instellingen die een dik half jaar geleden goed waren, moet je allemaal nalopen en geloof zeker niet dat je geen config nodig hebt.
D) indien er een share is moet je filteren daar de CCcam (vanaf versie 2.1.1 bij voorkeur elders kijkt.

ciao

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...