Ga naar inhoud


(poll) wie kan al HDzenders bekijken?


spongebob

Aanbevolen berichten

Ik zou wel eens een poll willen houden op dit forum. Want iedereen zegt dat CDS en TVV asap HDzenders moeten uitzenden. Maar hoeveel mensen beschikken nu eigenlijk over een HDbox (waarmee dus ook SDzenders in MPEG4 kunnen worden ontvangen).

 

Dit zou voor CDS een richtlijn kunnen zijn om (sneller) een aantal SDzenders om te schakelen van MPEG2 naar MPEG4 zodat er meer plaats vrijkomt voor extra HD en SD zenders.

 

Dus graag een poll, maar zelf kan ik dit niet opzetten...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zelf heb ik bvb sinds enkele dagen een DM8000, maar in afwachting van een fullHDplasma is die nog met een scart verbonden met mijn oldscool crt-beeldbuis van 80cm.

 

Hiermee kan ik dus perfect alle HDzenders ontvangen, maar ziet het beeld er quasi identiek uit als de SDzenders.

 

Dus een dergelijke setup telt ook!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant... maar nog interessanter is om er ook de vraag bij te stellen wie er EXTRA wil gaan betalen om HD tv te bekijken... (ik bedoel dus een HD pakket abonneren bij CDS of HD+ van de Duitse commercielen etc.)

 

Met de Technisat HD S2 Plus kan ik dus wel mpeg4 HD uitzendingen bekijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er ook niets extra's voor betalen RVP, was ik nog vergeten te melden wink Inderdaad, voor kleur en breedbeeld hebben we ook niets extra's betaald... ik vind het uiteraard wel meerwaarde hebben om een uitzending in HD te bekijken, maar SD is prima als er voor de HD variant extra betaald moet worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk al HD, sinds de Humax HDCI-2000 op de markt is, dus ongeveer 3 jaar.

 

En ja, ik heb een HD pakket bij Canaaldigitaal.

 

Voor de duitse commerciele HD zenders ga ik niet extra betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitkomst van de poll kan nooit op zo'n forum een beeld geven, warmee te werken valt. Immers, het gros van de kijkers komt hier niet.

 

Maar om het initiatief wel te steunen, ja, wij kijken al HD van het begin.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk weet ik dat zo'n poll op een forum als sat4all niet representatief is voor het hele klantenbestand van CDS/TVV, maar geeft alvast wel een indicatie in hoeverre klanten al 'over' zijn op de nieuwe MPEG4/HD-standaard.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ik kan alle FTA HD zenders bekijken.

 

Pas als de meeste reguliere zenders in HD wordt uitgezonden (incl. 5.1 geluid) wil ik m'n SD pakket wel omruilen voor een HD pakket onder voorwaarde dat dit pakket qua prijs niet vele euro's per maand meer moet gaan kosten (motivatie: HD is een natuurlijke opvolger van SD).

 

Dat dit niet gaat gebeuren bij een 'hedge fund' bedrijf als CD snap ik wel dus HD op de schotel is wat mij betreft nu al een verloren zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...