Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pj1

Jürgen jij hebt via internet gekocht dus heb je recht om je Rebox binnen 8 dagen terug te geven. Denk daar maar eens over na.

Voorlopig denk ik er niet aan want geef mij nu maar één alternatief (met één alternatief ben ik al tevreden) waarbij je kunt garanderen dat die ontvanger geen problemen heeft.
Ik denk dat dit pas een echte illusie is want die bestaan op dit moment gewoon niet.
Ik heb deze ontvanger weliswaar via Internet gekocht maar dan wel bij een bonafide dealer van Rebox.
Verder heb ik nog steeds de illusie dat het allemaal goed komt.
Ik probeer nu in elk geval tezamen met mijn dealer de problemen bij Rebox neer te leggen om zo tot een oplossing te komen van de door mij geschetste negatieve ervaringen.
Waarschijnlijk zullen een aantal forumleden mij nu voor licht gestoord verklaren want dat dacht ik ook toen ik 2 jaar geleden een TF7700HDPVR kocht en daar kwam de illusie ook niet uit.
Maar dit ligt wel degelijk anders. 2 jaar geleden had ik een bijzondere ervaring met de TF5510PVR achter de rug, één van de beste apparaten ooit.
Toen ik de TF7700 kocht dacht ik dat deze traditie door Topfield zou worden voortgezet maar helaas is dit anders uitgepakt.
Het ligt niet alleen aan Topfield maar zij konden op dat moment de Nederlandse markt gewoon niet goed ondersteunen.
Waarom heb ik nu voor Rebox gekozen, omdat er op dit moment geen alternatief ter beschikking is die met standaard software datgene biedt wat zijn nu aanbieden.
Nu zullen de Dreambox`ers opstaan en roepen dat het daar allemaal wel kan maar met de daarbij geleverde standaard software kan al helemaal niets en ik heb geen zin in hobby`en.
De standaard software moet aan de door mij gestelde minimum eisen kunnen voldoen.
Ook wordt nu in tegenstelling tot Topfield de Firmware door de importeur onder handen genomen en dat moet naar mijn mening op enig moment tot een goed resultaat leiden.
Let wel, ik heb verder geen toeters en bellen nodig, opnemen, EPG, goed afspelen zijn voor mijn de hoofdzaken en die doen het naar mijn mening tot nu toe goed.
Ik ondervind zelf niet al datgene wat als negatieve issues in dit forum wordt vermeldt.
Ook denk ik dat Rebox enige ruimte moet worden gegund om dergelijke technische hoogstandjes zoals een HD ontvanger te exploiteren.
De tijd zal het leren, misschien moet ik over één of twee jaar toegeven dat ook dit weer op een teleurstelling is uitgelopen maar dat zien we dan wel weer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben het hier mee eens.

Tot nu toe wegen de voordelen van de Rebox op tegen de nadelen. Vind wel dat Rebox er eerst en vooral aan moet werken om de stabiliteit te verhogen. (Nog steeds wel beter dan mijn oude Topfield)

Met iedere update wordt dat iets minder m.i. . Nu enkele malen een vastloper gehad o.a. na het ophalen van de EPG.

 

Jürgen, ik gebruik alleen de HDMI verbinding en heb geen problemen met grote geluidsniveau verschillen. Ik zag dat je per zender ook het geluidsniveau kan regelen. Druk op gele knopje, dan kan je bij Soundlevel instellen: Low -30%, Normal, High +30%. Misschien dat dat helpt.

 

 

Heb voor Rebox nog wel een paar aanbevelingen:

- Standby dmv vaste tijd, dan wordt lopende opname ook gestopt. Geeft geen conflictmelding bij timer-opname instellen.

- Canal Meerdaagse epg moet na standby opnieuw geladen worden. Kan niet autom opgehaald worden op vooraf ingestelde tijd.

- Skippen reclames is maar max 30 sec.

- Kan niet vanaf begin opnemen als je in timeshift-mode zit te kijken. Dus de mogelijkheid van terugspoelen en dan alsnog de gehele uitzending opnemen. (Zoals bij mijn oude Topfield)

 

Is er een mogelijkheid dat we dit soort dingen verzamelen in een steeds bij te werken topic en Rebox hiervan op de hoogte stellen. Dat voorkomt dat we dezelfde dingen aan hun mailen/doorgeven.

 

 

Maar vooral hoop ik dat ze allereerst de stabiliteit blijven garanderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf helemaal geen negatieve punten over de rebox. Bij mij werkt alles tot nu toe prima. Ik vind het beeld veel mooier dan bij m'n oude ontvanger (maxdigital 225). Ook is het apparaat altijd stabiel en betrouwbaar.

 

De opmerking over het NTFS systeem kan ik begrijpen, maar je zou moeten weten dat NTFS niet goed ondersteund kan worden in linux, omdat Microsoft nooit de specs openbaar heeft gemaakt. Via reverse engineering kan er inmiddels wel het een en ander, maar dit is niet perfect.

 

Ik heb zelf trouwens geen last van geluidsproblemen via spdif. Heb het al vaak gebruikt voor radio luisteren en dit gaat perfect!

 

Ik blijf bij m'n mening dat deze ontvanger de beste HD twin tuner is op de Nederlandse markt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben erg tevreden met mijn box, en herken de klachten hier niet.

de epg blijft inderdaad niet bewaard als ik lang op bv BBC kijk, maar dit is voor mij geen groot probleem, onthou wel ook CDS kan met de epg lopen klooien, zoals bekend.

Verder spelen mijn opnames netjes af, en nemen keurig op.

Wat wel opvalt is dat er constant negatieve reacties van dezelfde persoon komen, die het erg druk heeft op deze ontvanger de grond in te boren, ( misschien een commercieel belang?)

 

Ik ben er blij mee, en ik lees ook andere gebruikers.

dat er nog eea moet worden verbeterd dat is duidelijk, maar ik weet zeker dat dit wel goed komt.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben erg tevreden met mijn box, en herken de klachten hier niet.

de epg blijft inderdaad niet bewaard als ik lang op bv BBC kijk, maar dit is voor mij geen groot probleem, onthou wel ook CDS kan met de epg lopen klooien, zoals bekend.

Verder spelen mijn opnames netjes af, en nemen keurig op.

Wat wel opvalt is dat er constant negatieve reacties van dezelfde persoon komen, die het erg druk heeft op deze ontvanger de grond in te boren, ( misschien een commercieel belang?)

 

Ik ben er blij mee, en ik lees ook andere gebruikers.

dat er nog eea moet worden verbeterd dat is duidelijk, maar ik weet zeker dat dit wel goed komt.

 

Hallo,

Ik kan me in wat je hier schrijft helemaal vinden, de box werkt bij mij ook goed.

Misschien verschil in de uitgebrachte boxen?

Al met al ben ik zeer tevreden na alle ellende met de 7710HDPVR die ik bijna het raam had uitgegooid.

Simon

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50
Ook ik ben erg tevreden met mijn box, en herken de klachten hier niet.
Ik ben er blij mee, en ik lees ook andere gebruikers.

Sommigen hebben hier duidelijk last van het Stockholm Syndroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is ook weer uit de lucht, kom op mensen anders komen we niet verder.

 

Betreft het NTFS, ik heb goede ervaring met diverse app. met NTFS en linux, bv emtec, xbox, wd storage en de WII.

 

Wat is de gunstigste instelling van de interne HDD, journalled of FAT32 ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland

Wat wel opvalt is dat er constant negatieve reacties van dezelfde persoon komen, die het erg druk heeft op deze ontvanger de grond in te boren, ( misschien een commercieel belang?)


Je kunt je ook afvragen of diegene die dit apparaat de hemel in prijzen hem al hebben uitgepakt, of misschien ook commerciële belangen hebben.

Ik ondervind ook regelmatig problemen met mijn Rebox 9000. Heb alleen geen zin om altijd te posten.
Hieronder even een opsomming.
- Vastlopen van het systeem bij opnemen op HDD en daarnaast zappen door de zenders.
- Vastopen van systeem bij 2 gelijktijdige opnames en daarnaast kijken naar een andere NL zender.
- Problemen met het geluid bij HD zenders
- Bij vooruit spoelen het beeld hapert of stilstaat.
- Bij het zappen spontaan vastlopen en zelf een reset doen.
- Slechtere beeldkwaliteit t.o.v. vorige software versie.
- Hyper reageren op afstandbediening, wil je naar kanaal 1 zit je al snel op 11 of 111.

Daarnaast is de gebruikte kleurstelling in de menu's een beetje onnozel. Zwart op een donkere ondergrond is nauwelijks leesbaar (bijvoorbeeld in de opname timer).

Ik ben niet geheel ontevreden maar hoop wel dat er op korte termijn verbeteringen komen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik heb zelf trouwens geen last van geluidsproblemen via spdif. Heb het al vaak gebruikt voor radio luisteren en dit gaat perfect!

Bij gebruik van de radio heb ik dit probleem ook niet.
Het probleem ontstaat alleen als ik tijdens het TV kijken switch tussen een zender met Dolby en zonder.
Mijn dealer heeft echter inmiddels al op mijn vraag over dit probleem gereageerd en ik zal zijn gegeven advies een dezer testen en het resultaat vermelden.

Origineel bericht van: ASAS
Wat is de gunstigste instelling van de interne HDD, journalled of FAT32 ?

FAT32 ondersteund maar 4Gb aan (opname)bestandsgroote en Journalled is onbeperkt dus vul maar in.

Origineel bericht van: SatEd

Je kunt je ook afvragen of diegene die dit apparaat de hemel in prijzen hem al hebben uitgepakt, of misschien ook commerciële belangen hebben.

Nou maak je niet ongerust hoor, ook ik ben verder prima tevreden over dit apparaat en heb het apparaat echt wel al uitgepakt en ik heb ook geen commerciële belangen.
Vind het overigens een vreemde opmerking maar ja daar is iedereen vrij in om te doen.

Jij schrijft dat je nogal wat problemen ondervindt (die ik overigens niet kan delen) maar ik vraag me dan ook af of jij deze klachten al met je dealer of Rebox hebt besproken.
Naar mijn mening zijn dit de aangewezen instanties om de klachten te behandelen en op te lossen.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat het antwoord daarop was?
Natuurlijk is dit forum ook bestemd om de klachten met de overige leden te delen maar zij kunnen dit niet oplossen, de dealer en Rebox wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nou maak je niet ongerust hoor, ook ik ben verder prima tevreden over dit apparaat en heb het apparaat echt wel al uitgepakt en ik heb ook geen commerciële belangen.
Vind het overigens een vreemde opmerking maar ja daar is iedereen vrij in om te doen.


Waarom vreemd? als er elke 2 à 3 week nieuwe updates moeten komen kun je toch niet spreken over een stabiel apparaat, en ben ik zeker niet de enige met problemen.

Maar wat me eigenlijk meer verbaast is dat we het eigenlijk maar heel gewoon moeten vinden dat deze apparaten de nodige problemen hebben.

Citaat:

Jij schrijft dat je nogal wat problemen ondervindt (die ik overigens niet kan delen) maar ik vraag me dan ook af of jij deze klachten al met je dealer of Rebox hebt besproken.
Naar mijn mening zijn dit de aangewezen instanties om de klachten te behandelen en op te lossen.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat het antwoord daarop was?
Natuurlijk is dit forum ook bestemd om de klachten met de overige leden te delen maar zij kunnen dit niet oplossen, de dealer en Rebox wel.


Reactie van de dealer:
"Ach ja, deze Rebox is nog niet zo lang op de markt, er zitten daarom nog wat kinderziektes in. Wacht maar op de volgende update misschien is het dan over......"

Dus maar weer wachten op de volgende update frown

Overigens heb ik wel het gevoel dat de Rebox wel een goede koop is geweest, alleen ben ik wat teleurgesteld in de technische tekortkomingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Vind het overigens een vreemde opmerking maar ja daar is iedereen vrij in om te doen.

Origineel bericht van: SatEd
Waarom vreemd? als er elke 2 à 3 week nieuwe updates moeten komen


De 'vreemde' opmerking had betrekking op jouw reactie over het 'uitpakken' en 'commerciële belangen', dat vond ik vreemd en enigszins ongepast t.o.v. die leden die over zich over deze ontvanger tevreden uitlaten.

Verder denk ik dat jij je aan de feiten moet houden want misschien heb ik een aantal updates gemist maar naar mijn mening komen er niet elke 2 á 3 weken updates uit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Jürgen
Vind het overigens een vreemde opmerking maar ja daar is iedereen vrij in om te doen.

Origineel bericht van: SatEd
Waarom vreemd? als er elke 2 à 3 week nieuwe updates moeten komen


De 'vreemde' opmerking had betrekking op jouw reactie over het 'uitpakken' en 'commerciële belangen', dat vond ik vreemd en enigszins ongepast t.o.v. die leden die over zich over deze ontvanger tevreden uitlaten.

Verder denk ik dat jij je aan de feiten moet houden want misschien heb ik een aantal updates gemist maar naar mijn mening komen er niet elke 2 á 3 weken updates uit.


Inderdaad een rare opmerking van mij, vooral te denken dat iemand die iets negatiefs over deze verder geweldige tuner plaatst als iemand van de commerciële tegenpartij wordt bestempeld. blush

Even voor de duidelijkheid, jij hebt deze Rebox al één hele dag? En lees ik in één van je voorgaande posting's dat jij ook al systeemfouten had...
Ai, is dit weer een ongepaste opmerking? sick meteen maar even mijn excuses :D

Als ze de aangekondigde firmware V75 ook daadwerkelijk hadden vrijgegeven en niet meteen naar de V81 waren gegeaan was er inderdaad een update om de 2 week geweest!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb de Rebox 9000 nu al een kleine maand. En ja er zijn nog punten voor verbetering, maar laten we nu toch eerlijk zijn: het is een geweldige ontvanger. Ik heb er ook een 750 Gb harddisk inzitten. Perfect: geen geluid!

En nu ook twee kaartlezers!

De verdere minpuntjes zullen echt wel opgelost worden, maar ja dat is ook onderhevig aan een nieuw apparaat.

Ik blijf er bij, voor dit geld een geweldige ontvanger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...