Ga naar inhoud


Hoe LCD TV te beoordelen in winkel?


RobbieT

Aanbevolen berichten

De term LED tv wordt gebruikt voor een heel aantal verschillende technieken:

 

Edge LED, met LED's langs de randen van de LCD in plaats van de nu gebruikelijke CCFL buizen.

 

Full LED backlight, waarbij de LED's achter de LCD zitten en meestal groepsgewijs gedimd kunnen worden.

 

De volgende stap zou dan OLED zijn waarbij de LED's zelf het scherm zijn en niet meer de verlichting voor een LCD display.

 

Maar het laatste nieuws daarover was dat het tot 2016 duurt voordat de prijzen gelijk liggen met het nivo van LCD's op dit moment.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Over de definitie van "led tv" hebben we >hier< al eens een discussie gevoerd.

 

En een LED TV heeft geen backlight!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain
Origineel bericht van: RobbieT
De term LED tv wordt gebruikt voor een heel aantal verschillende technieken:

Edge LED, met LED's langs de randen van de LCD in plaats van de nu gebruikelijke CCFL buizen.

Full LED backlight, waarbij de LED's achter de LCD zitten en meestal groepsgewijs gedimd kunnen worden.

De volgende stap zou dan OLED zijn waarbij de LED's zelf het scherm zijn en niet meer de verlichting voor een LCD display.


Ik heb een CCFL-LCDtv met rgbLED's die ik aan de achterkant bevestigt heb dus mijn televisie is zowel een LCDtv als een LEDlamp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
Origineel bericht van: RobbieT
De term LED tv wordt gebruikt voor een heel aantal verschillende technieken:

Edge LED, met LED's langs de randen van de LCD in plaats van de nu gebruikelijke CCFL buizen.

Full LED backlight, waarbij de LED's achter de LCD zitten en meestal groepsgewijs gedimd kunnen worden.

De volgende stap zou dan OLED zijn waarbij de LED's zelf het scherm zijn en niet meer de verlichting voor een LCD display.


Ik heb een CCFL-LCDtv met rgbLED's die ik aan de achterkant bevestigt heb dus mijn televisie is zowel een LCDtv als een LEDlamp.


????? Dit heeft dus helemaal niets met een LED-LCD te maken. Heel leuk voor je, dat knutselwerk, maar wel zwaar off-topic.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dit een hulpmiddel om een beoordeling te doen , meestal wordt in een winkel hetzelfde beeld op alle tv gegeven , mogelijk zou je kunnen gebruik maken van een kleurenkaart ( voldoende te vinden op het net ) of als je een schildersbedrijf kent er effe ééntje lenen , en zo de kleurweergave vergelijken tussen de verschillende merken , ik heb gisteren bij ons in het warenhuis een klein testje gedaan met een rood kaartje , en ben nogal verschoten van de verschillen tussen diverse merken , moet er wel bijzeggen dat de A merken goed waren maar bij de B merken werd het rood eerder flets weergegeven

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...