Ga naar inhoud


Hoe LCD TV te beoordelen in winkel?


RobbieT

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: RobbieT
Is er iemand die iets kan zeggen over lipsynch in combinatie met een satellietontvanger?

Bij Plasma geloof ik meteen dat het goed gaat, alleen hoe zit dat bij LCD?

Hoe zijn de ervaringen?


60/70ms verschil op mijn dvd speler dit komt door al de beeld verbeteraars. In game mode worden deze uitgeschakeld maar dan toch nog zit je rond de 30ms. Plasma is hierbij een stapje voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hagar
Even voor de duidelijkheid sony en samsung werken met de zelfde schermen, maar!!! ze maken geen 37'' deze worden van een chinese leverancier afgenomen.
Dan bij samsung heb je bij de 40'' ook nog de kans dat deze niet met een samsung paneel word geleverd want samsung kan de productie niet aan en daarom worden in de 40'' ok die chinese panelen gebruikt, het is een beetje een loterij welk paneel jij krijgt. Toch dit kan je checken ergens in het menu, ben vegeten welke nummer code bij welk paneel hoort maar dit kun je wel vinden in google.

Naast het totale beeld licht strekte vermindering om een goede zwart waarde te krijgen spiegelen de samsung schermen ook vrij erg, moet je maar even op letten. Dit vergroot het effect van contrast.

Het lijkt nu of ik samsung afkraak maar het is een hele goede prijs/kwaliteit tv en ook via usb kan je films afspelen in formaten die op de sony niet kunnen.


Interessante informatie, alleen wil je dat voor aankoop weten.

Dus als ik je goed begrijp is de KDL40W5500 dan een veiligere keus, omdat daar niet zo'n Chinees paneel inzit?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Origineel bericht van: hagar
Even voor de duidelijkheid sony en samsung werken met de zelfde schermen, maar!!! ze maken geen 37'' deze worden van een chinese leverancier afgenomen.
Dan bij samsung heb je bij de 40'' ook nog de kans dat deze niet met een samsung paneel word geleverd want samsung kan de productie niet aan en daarom worden in de 40'' ok die chinese panelen gebruikt, het is een beetje een loterij welk paneel jij krijgt. Toch dit kan je checken ergens in het menu, ben vegeten welke nummer code bij welk paneel hoort maar dit kun je wel vinden in google.

Naast het totale beeld licht strekte vermindering om een goede zwart waarde te krijgen spiegelen de samsung schermen ook vrij erg, moet je maar even op letten. Dit vergroot het effect van contrast.

Het lijkt nu of ik samsung afkraak maar het is een hele goede prijs/kwaliteit tv en ook via usb kan je films afspelen in formaten die op de sony niet kunnen.


Interessante informatie, alleen wil je dat voor aankoop weten.

Dus als ik je goed begrijp is de KDL40W5500 dan een veiligere keus, omdat daar niet zo'n Chinees paneel inzit?


Vergis je niet dat minimaal 70% van de electronica uit China komt! Zelfs NAD laat daar dingen fabriceren... (staat letterlijk op hun website)

Citaat:

he M3 is the product of NAD’s director of advanced development, Björn Erik Edvardsen, and Asian manufacturing expertise, this time in the People’s Republic of China.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk i.i.g. de Sony KDL 40Z4500 ook eens met SD en HD (en zet er rustig een Pana plasma naast als je die behoefte hebt, die viel voor mij volledig weg; alleen een Pioneer van 3000 euro vond ik net iets mooier). Denk dat je hem heel mooi zult vinden. Inmiddels voor 1000 euro te krijgen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: RobbieT
Origineel bericht van: hagar
Even voor de duidelijkheid sony en samsung werken met de zelfde schermen, maar!!! ze maken geen 37'' deze worden van een chinese leverancier afgenomen.
Dan bij samsung heb je bij de 40'' ook nog de kans dat deze niet met een samsung paneel word geleverd want samsung kan de productie niet aan en daarom worden in de 40'' ok die chinese panelen gebruikt, het is een beetje een loterij welk paneel jij krijgt. Toch dit kan je checken ergens in het menu, ben vegeten welke nummer code bij welk paneel hoort maar dit kun je wel vinden in google.

Naast het totale beeld licht strekte vermindering om een goede zwart waarde te krijgen spiegelen de samsung schermen ook vrij erg, moet je maar even op letten. Dit vergroot het effect van contrast.

Het lijkt nu of ik samsung afkraak maar het is een hele goede prijs/kwaliteit tv en ook via usb kan je films afspelen in formaten die op de sony niet kunnen.


Interessante informatie, alleen wil je dat voor aankoop weten.

Dus als ik je goed begrijp is de KDL40W5500 dan een veiligere keus, omdat daar niet zo'n Chinees paneel inzit?


Vergis je niet dat minimaal 70% van de electronica uit China komt! Zelfs NAD laat daar dingen fabriceren... (staat letterlijk op hun website)

Citaat:

he M3 is the product of NAD’s director of advanced development, Björn Erik Edvardsen, and Asian manufacturing expertise, this time in the People’s Republic of China.


Sony heeft de samsung panelen maar samsung gebruikt 3 verschillende 2 uit china en een van zich zelf. Dit is gewoon info wat je graag wilt weten voordat je een tv koopt want als ik een samsung koop wil ik ook graag een samsung paneel omdat deze toch iets beter zijn als die van die chinese fabricaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Inmiddels voor IETS MINDER DAN 1000 euro te krijgen.


sorry kon het niet laten.
ja dat is allemaal wel erg informatief, waarvoor dank
maar veel mensen vragen terecht (berichttitel) hoe beoordeel ik dat nu

nogmaals, enkel en alleen door je ogen te gebruiken

en

Citaat:
Mitsubishi Laser TV Price Drops By $1,000; New Model Around The Corner?

echt als je die ziet en de pegels hebt in de portemonnaie koop je hem

6 jaar geleden verklaarde men mij ook voor gestoord als een der eerste mohicanen.

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: minplus
Inmiddels voor IETS MINDER DAN 1000 euro te krijgen.


sorry kon het niet laten.
ja dat is allemaal wel erg informatief, waarvoor dank
maar veel mensen vragen terecht (berichttitel) hoe beoordeel ik dat nu

nogmaals, enkel en alleen door je ogen te gebruiken

en

Citaat:
Mitsubishi Laser TV Price Drops By $1,000; New Model Around The Corner?

echt als je die ziet en de pegels hebt in de portemonnaie koop je hem

6 jaar geleden verklaarde men mij ook voor gestoord als een der eerste mohicanen.

ciao


Ik denk dat de laser tv iets heel interessants is maar nog even wachten met de ontwikkelingen en de prijzen van deze
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Is er iemand die iets kan zeggen over lipsynch in combinatie met een satellietontvanger?

Bij Plasma geloof ik meteen dat het goed gaat, alleen hoe zit dat bij LCD?

Hoe zijn de ervaringen?


Ik heb een Panasonic LCD, nu ca 3 jaar geleden gekocht.
Lip sync is geen enkel probleem, gaat gelijk van de eerste keer goed. Zowel met de Echostar, die via scart aangesloten is, als met de Technisat via een HDMI kabel.

Ik heb wel alle beeldverbeteraars uitgeschakeld, omdat ik dit in de meeste gevallen beeldverslechteraars vindt.

Het signaal wat de technisat aan de panasonic LCD geeft is echt heel erg goed

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf verkoop ik LCD en Plasma's ,tevens doen we ook reparatie.

 

Je moet je af vragen hoe ver je van het beeld zit en of je veel full-hd materiaal gaat gebruiken.

 

Zou anders gewoon voor een hd-ready plasma gaan van panasonic.

Wil je echt full HD koop dan de V10 serie.

 

Een TV kan je in de winkel niet vergelijken de winkel verlichting en je ogen zijn heel anders ingesteld als thuis.

 

Beoordeel zelf de nieuwe type's gewoon een weekje thuis.

Mij vrouw ziet meteen het verschil,de plasma's hebben het "wouw" effect.

 

We hebben momenteel een 42" plasma van 3 jaar oud in reparatie die staat proef te draaien op analoog signaal en we hebben al meerdere malen versteld gestaan van het beeld hoe puur en kunnen nauwelijks geloven dat hij op analoog speelt.

 

Als je van puur natuurgetrouw beeld houd koop je een plasma.

Een LCD went na verloop van tijd wel maar is en word het net niet.

 

Sommige klanten willen een Tv die feller en scherper is dan de werkelijkheid,die vinden plasma's te soft. En verkoop ik dan een super dure LCD.

 

Las een tijdje geleden iets in een forum over een toshiba lcd die ik net thuis aan het testen was en bagger vond.

Iedereen gaf heel hoog op van deze serie,alle soorten specs vlogen in het rond.

Hier snapte ik dus niets van, totdat van een de toshiba defect ging en een samsung plasma HD-ready te leen kreeg,hij heeft gelijk gevraagd of hij de LCD voor een plasma kon ruilen.

Toen dacht ik " kwartje valt eindelijk "

 

 

 

Je kan niet op andere afgaan die hun LCD aanprijzen die er net een hoop geld voor betaald hebben,natuurlijk kraken die hun eigen tv niet af.

 

Energie verbruik is inderdaad iets hoger en inbranden (zie het meer als onregelmatig inspelen/slijten )kan nog steeds wel.

Contrast laag houden en geen slide showtje op een SD met 2 foto's zoals ik laats gedaan heb op een nieuwe plasma.

(foto,s negatief gemaakt en weer afgespeeld en na 80 uur was het voor 99% weg)

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ongeveer 3 ~ 3,5 meter van het scherm.

HD materiaal heb ik op dit moment niet.

 

Als het er komt zal dat als eerste een satellietontvanger zijn.

Met name voor BBC HD.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
Zelf verkoop ik LCD en Plasma's ,tevens doen we ook reparatie.

Je moet je af vragen hoe ver je van het beeld zit en of je veel full-hd materiaal gaat gebruiken.

Zou anders gewoon voor een hd-ready plasma gaan van panasonic.
Wil je echt full HD koop dan de V10 serie.



Ik heb een meeltje gekregen van panasonic over het beetje judder dat de G10/G15 af en toe lat zien en of dit met software update kan worden verbeterd en de antwoord was dat dit niet me software kon en dat deze judder niet op de V10 te zien is doordat deze een hardware 24p smooth film optie heeft.!!!

Nu is de judder te zien op alle bronnen en niet op alleen 1080 24p en deze 24p smooth film alleen op deze 1080 24p het judder vermindert is de prijs verschil het dan waard want de V10 is 400 euro duurder ( 50% duurder ) dan de G10. Mijn vriendin ziet deze judder helemaal niet, ik zie het omdat ik het weet en ook op de sony WE5 zie ik het ook of en toe.
Stoort dit? Nou eigenlijk niet, is het waard om de veel duurdere V10 te nemen? Ik vind van niet, maar ieder heeft een andere inhoud in de knip en heeft misschien een ander mening hier over.
Ik denk dat we hier een goed voorbeeld hebben van Alfred met zijn 42py70 die toen een hoop centjes gekost heeft en nu een gelijkwaardig model, de 42S10, voor ongeveer 1/3 te koop word aangeboden, dat is toch veel geld verliezen. De technologie gaat zo hard dat ik het niet waard vind enig topmodel te nemen want hij is al weer oud zodra je hem thuis hebt staan.
Dit is waarom toch bij mijn keuze blijf van de 42G15 want ik denk prijs/beeld kwaliteit gewoon heel erg goed is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

In ieder geval als je een FULLhd koopt dan kun je misschien meteen een HDsatontvanger erbij kopen.

 

In het agemeen kun je stellen dat het vlaggeschip van de LCD/PLASMAlijn het beste is,als je die gaat bekijken dan weet

je meteen hoe de rest is.

 

Ik vind dat de betere LCD's veel dichterbij komen bij hoe de ogen de wereld waarnemen dan PLASMA's m.a.w. ik vind

LCD's realistischer,de mate van realisme valt niet af te leiden uit de specificaties.

 

In z'n algemeenheid kun je stellen dat specificaties worden

gebruikt om mensen mee te verblinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
...Ik vind dat de betere LCD's veel dichterbij komen bij hoe de ogen de wereld waarnemen dan PLASMA's m.a.w. ik vind
LCD's realistischer...


Ik kan me niet voorstellen dat dit een objectieve vaststelling is.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
omdat deze toch iets beter zijn als die van die chinese fabricaat.

Iik ben persoonlijk een tegenstander van "made in China" maar waar je bovenstaande wetenschap vandaan haalt is me een raadsel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
omdat deze toch iets beter zijn als die van die chinese fabricaat.

Iik ben persoonlijk een tegenstander van "made in China" maar waar je bovenstaande wetenschap vandaan haalt is me een raadsel..


Dat heb ik ook, in hoofdzaak vanwege de slechte ervaringen met electronische apparaten uit dat land in vergelijking met de spullen die uit Korea of Japan komen.

Gisteren heb ik bij een van m'n vrienden naar een 42" lcd zitten kijken met een TF7700HSCI satelliet ontvanger eraan. (zelf geinstalleerd)

Wat me opviel is dat op 576i, wat de meeste kanalen zijn, je op 3 meter nog niet ver genoeg van het scherm zit, je ziet de beperkingen nog erg goed.

Een meter verder en dan gaat het wel aardig.
Met HD materiaal is het op 2 meter zelfs nog goed, alleen is dat er nog weinig.

Voor mij is dat een reden om toch naar een 37" te gaan kijken.

Is dat een ervaring die meer mensen hebben?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...