Ga naar inhoud


Hoe LCD TV te beoordelen in winkel?


RobbieT

Aanbevolen berichten

Ik blijf erbij dat tests of reviews niet het enige zijn waarnaar je moet kijken.

Ga naar diverse dealers en kijk zelf. Vraag de tv's af te stemmen op een zender van JOUW keuze, liefst een zender waarnaar je erg vaak kijkt. Dealers hebben de tv's vaak op een of ander vaag HD kanaal staan zoals discovery waar je waarschijnlijk nooit naar kijkt. Voor mij geldt dit in ieder geval... De ervaring leerde me dat de meeste dealers bereid zijn de tv op das Erste af te stemmen, zodat ik mijn keuze makkelijk kon maken.

Bedenk wel dat je op dezelfde kijkafstand moet gaan staan/zitten als je thuis van je scherm af zal zitten. neem een touwtje mee van de goede lengte, dat is handig.

Nu 3 jaar geleden kwam voor mij een Panasonic 32" LCD als beste uit de bus... Ik ben nog steeds heel erg blij met deze tv en heb geen spijt van mijn keuze.

Volgens tests was destijds een Philips "het neusje van de zalm"... voor mij kon de beeldkwaliteit van die philips niet tippen aan de beeldkwaliteit van de Panasonic (op het SD beeld van Das Erste uiteraard)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sverige
Ik blijf erbij dat tests of reviews niet het enige zijn waarnaar je moet kijken.
Ga naar diverse dealers en kijk zelf. Vraag de tv's af te stemmen op een zender van JOUW keuze, liefst een zender waarnaar je erg vaak kijkt. Dealers hebben de tv's vaak op een of ander vaag HD kanaal staan zoals discovery waar je waarschijnlijk nooit naar kijkt. Voor mij geldt dit in ieder geval... De ervaring leerde me dat de meeste dealers bereid zijn de tv op das Erste af te stemmen, zodat ik mijn keuze makkelijk kon maken.
Bedenk wel dat je op dezelfde kijkafstand moet gaan staan/zitten als je thuis van je scherm af zal zitten. neem een touwtje mee van de goede lengte, dat is handig.
Nu 3 jaar geleden kwam voor mij een Panasonic 32" LCD als beste uit de bus... Ik ben nog steeds heel erg blij met deze tv en heb geen spijt van mijn keuze.
Volgens tests was destijds een Philips "het neusje van de zalm"... voor mij kon de beeldkwaliteit van die philips niet tippen aan de beeldkwaliteit van de Panasonic (op het SD beeld van Das Erste uiteraard)


Hier nog een tevreden gebruiker van een Panasonic LCD. Ik ben nog geen mooiere tegengekomen. Ook voor m'n schoonouders heb ik een Panasonic gekocht.

Voor mij belangrijk:
IPS Alpha paneel
100hz

Voor een 37 inch zou je een FULL HD kunnen overwegen. Bij 32 inch is dit grote onzin.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Dat antwoord komt wel ongeveer overeen met de reviews die ik op internet kon vinden.

Daar komen Philips, Sony en Samsung steevast als beste LCD uit tevoorschijn.

Alleen die specifieke type LCD van Panasonic kon ik niks over vinden.

Blijft toch moeilijk dit, een satellietontvanger koop ik meestal vrij makkelijk, maar een TV blijkt erg moeilijk.

Ik ben nu op het punt dat ik het volgende wel heb besloten:

- LCD
- 100Hz
- 37" of 40", niet groter in ieder geval
- Sony, Philips of Samsung en misschien Panasonic.



Ik raad je aan om wat opnames te maken met de topfield ontvanger en dit apparaat mee te nemen naar de winkel. Dan kun je de tv's 1 voor 1 proberen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de adviezen.

 

Ik ben vandaag weer eens wezen kijken bij een winkel hier in de buurt.

 

Uiteindelijk heb ik nu een Sony KDL-40W5500 gekozen en die bevalt tot nu toe prima.

 

In eerste instantie wilde ik een KDL-37W5500 maar die bleek duurder te zijn dan de 40" versie. (Grotere aantallen, lagere prijzen, was de uitleg).

 

 

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
[

Naar mijn mening maakt Panasonic de beste lcd's, namelijk met een IPS alpha paneel. Daarbij zijn ze maximaal 37 inch groot. Daarboven moet je Plasna nemen. Een verstandig besluit van Panasonic.

Aan de LED hype doen ze al helemaal niet mee.


Ik denk dat Panasonic veel marktaandeel verliest door :
geen led tv te kunnen aanbieden
geen grote lcd te kunnen aanbieden.
daarbij is de plasmaprijs ingstort en de technologie ontmoedigt..

Ik vind het jammer, want heb altijd Panasonic beeldbuisTV gehad met zeer grote
tevredenheid. Denk dat het nu Samsung LED gaat worden, tenzij Pana wakker schiet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Panasonic veel marktaandeel verliest, zou ik wel eens willen weten hoe groot die markt eigenlijk wel is.

 

Panasonic zit namelijk op schema voor een omzetgroei in plasma panels van 39% naar 7,75 miljoen stuks in het lopend boekjaar (31/3/2009 - 31/3/2010).

 

Panasonic is altijd al een van de pioniers en grote voorvechters geweest van plasma. Al in het midden van de jaren 80 toen de eerste portable PC's uitkwamen, was het Panasonic die met plasma kwam.

Panasonic heeft net een giga-investering gedaan in een gloednieuwe fabriek voor plasma panels. En binnenkort willen ze als eerste een 3D plasma TV op de markt brengen.

 

Ik denk dat jouw conclusie een tikkeltje kort door de bocht is. De cijfers die ik lees onderbouwen jouw stelling in ieder geval niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Zeg Duwgati,

 

zoals je waarschijnlijk weet is plasma een zinkend schip in de

zin dat veel tv-bouwers hun handen er van af trekken,hierdoor

trekt panasonic een hoop nieuwe klanten aan,dit is dan ook

meteen de belangrijkste reden van de omzetstijging ,die op

den duur weer zal inzakken.

Panasonic vertrouwd het ook niet en maakt daarom tevens op grote schaal lcd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: hellohelloagain

Panasonic vertrouwd het ook niet en maakt daarom tevens op grote schaal lcd's.


Misschien is het meer het "van 2 walletjes eten?"

Autobouwers maken toch ook wagens op diesel en benzine, is net zoiets.

Het is nog steeds jammer, dat er geen Kuro's meer gemaakt worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk wel gaan gissen, dus laat duidelijk zijn dat dit geen stelling is van mij die door cijfers onderbouwd is, maar alleen een inschatting.

 

LCD en plasma hebben waarschijnlijk allebei niet de toekomst. Er komt tzt gegarandeerd wel weer een andere techniek voorbij die superieur zal blijken te zijn en goedkoper te produceren bovendien.

 

Tot die tijd is er waarschijnlijk ruimschoots voldoende markt voor beide stromingen:

1. Voor LCD omdat dat de hype is en dus de bekendheid geniet. Er is dus een veel grotere markt voor LCD en dus kunnen daar ook meer aanbieders hun geld verdienen.

 

2. Voor plasma omdat er een grote schare van liefhebbers is die een goede plasma nog altijd veruit prefereren boven de beste LCD. En als er maar weinig aanbieders zijn, is de markt voor die paar producenten groot genoeg om nog lange tijd lucratief te zijn.

 

Wat mij opvalt als ik hier op het board kijk en in mijn vrienden- en bekendenkring is dat er 2 soorten kopers op de markt zijn:

1. de mensen zoals hier op s4a die echt geïnteresseerd zijn en zich heel goed oriënteren voordat ze iets kopen. Dat zijn mensen die heel bewust voor een bepaald product kiezen. Bijv. omdat ze het een mooier vinden dan het ander, of omdat ze meer vertrouwen hebben in een bepaalde techniek. Hoe dan ook, ze kiezen gemotiveerd.

 

2. de mensen die zich laten leiden door de waan van de dag of door de voorkeur van een verkoper in de winkel. En wat is makkelijker dan datgene aan te prijzen, of voor jezelf te verantwoorden, waar "iedereen" de mond vol van heeft. LCD dus.

In mijn bekendenkring zijn er heel wat mensen die de afgelopen paar jaar een nieuwe TV gekocht hebben. Als ik dan kijk naar degenen die niet geïnteresseerd zijn in techniek maar TV meer zien als een luxe schemerlamp of bewegend behang wink dan hebben die zonder uitzondering gekozen voor LCD. En als je vraagt waarom, dan zeggen ze allemaal: "dat geeft zo'n mooi beeld".

Dan komen ze thuis met hun nieuwe TV waarvan alle kleuren, contrast etc. zwaar overdreven zijn opgeschroefd en het beeld er niet meer uitziet en zijn dan dolgelukkig met hun nieuwe "prachtige" beeld. Brrrr.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het alleen maar eens zijn met Duwgati

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil nog wel iets verder gaan en Plasma zal misschien LCD overleven.

 

Oled zal waarschijnlijk die lelijke opgepoetste LCD vervangen in de kleine maten en plasma zal voorlopig de grote maten voor zijn rekening gaan nemen.

 

Er zijn inderdaad 2 kampen.

1 Hou je van siliconen dan koop je een LCD.

2 Hou je van puur natuur dan koop je plasma ( en dan nu niet van die foto's plaatsen die ik nu net niet wil zien)

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

 

 

Ik kom op allerlei forums plasmamensen tegen,als er al iets is

wat mij opvalt aan die mensen is dat ze zelden of nooit iets negatiefs over plasma-tv's zeggen.

En maar zeiken over lcd's,het raakt kant nog wal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook wel echt veel slechte LCD's.

De betere zijn de wat duurdere weet ik ondertussen.

 

Ik heb een LCD gekozen omdat bij de kijkafstand bij mij thuis voor 576i beelden 40" echt het absolute maximum is wat er goed uitziet.

 

Daarnaast is het energieverbruik van een plasma nog steeds hoger.

 

Verder heb ik een aantal ramen in de woonkamer waardoor ik spiegelingen krijg met een plasma die ik met een lcd niet heb.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...