Ga naar inhoud


Hoe LCD TV te beoordelen in winkel?


RobbieT

Aanbevolen berichten

Tussen de verschillende automerken heb je dezelfde discussie, komt geen eind aan tijdens een verjaardag. Maar zoals eerder gemeld valt wel op dat de meeste beeld puriteinen een plasma hebben. :D

 

Met groet IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En het valt ook op dat vooral de "ouwe rotten" voor Plasma kiezen. Ik dus ook. Je haalt de nieuwelingen er zo uit d.m.v. het gebruik van de d's en t's (BEG)

 

@Duwgati: Je observaties zijn mij uit het hart gegrepen en ook in mijn kennissenkring zeer herkenbaar ;-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit net zo'n discussie wordt als die over wat de beste ontvanger is.

 

Persoonlijk vind ik een Dreambox een erg leuk stuk speelgoed, maar niet de beste ontvanger die er is.

Ik heb er zelf verschillende gehad, dus ik weet waarover ik het heb.

 

Vooral op het gebied van beeldkwaliteit verliest de Dreambox het van Topfield en Echostar.

 

De Dreambox moet het vooral van de mogelijkheden door het open karakter hebben, waardoor EPG wel werkt met Sky EN Canal Digitaal, etc.

 

Maar uiteindelijk is dat een mening, net zoals het een mening is dat Plasma superieur is.

 

Accepteer op een bepaald moment gewoon dat er mensen met een andere mening zijn en dat daar ook over nagedacht is.

 

Het komt arrogant over om die andere mening dan je eigen af te doen als onwetend, onwaar, of meelopen met de meute.

 

En het maakt de discussie er ook niet leuker op, het helpt alleen iedere dialoog om zeep omdat het op die basis geen zin meer heeft om te discussiëren.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ( misschien niet de slimste belg ) beoordeel elke aankoop volgens het budget dat ik er voor heb gereserveerd en maak zo mijn keuze , het beste is toch meestal te duur of je moest gebruik maken van een opgedrongen krediet ,

een aankoop doe je op een vraag van verlangen naar iets dus een beetje plannen

1 wat ( een tv dus )

2 hoe groot ( vb 80cm )

3 mogelijkheden ( vb dvbt hdmi hd )

4 kijkhoek ( indien van belang )

5 kleuren en zwartwaarde

en zo ben ik bij een full hd van panasonic terecht gekomen , die had in dezelfde prijsklasse het beste beeld en geluid en een grote kijkhoek

( ik hoef geen supermodel dat na enkele jaren toch verouderd is )

moraal ; eerst je buget maken en dan pas naar de winkel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Plasma of LCD? :-)))

Henk (Nederbelg)


het is een lcd geworden beste nederbelg ( of was het nederigebelg ? )

happy 2010

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk logisch. Anders was de kijkhoek geen thema ;-)

 

Ook een goed 2010

 

Ciao, Henk (zeker geen nederige Belg :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk wordt de beslissing overbodig gemaakt door het verbod op Plasma sick

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Vermoedelijk wordt de beslissing overbodig gemaakt door het verbod op Plasma sick


Je schrijft "het verbod" dan weet je ook te zeggen welk verbod en waar dat staat beschreven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, correctie, het mogelijk verbod maar daarom stond er ook vermoedelijk.

De EU heeft met dat idee gespeeld en ik zou er niet van achterovervallen als ze erop terugkomen. Zo is het met de gloeilamp ook gelopen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Vermoedelijk het verbod bij hem thuis, geldig voor het hele gezin

Waar slaat dat nu op confused

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Ik lees het op andere sites geschreven door mensen die

er kijk op hebben:plasma heeft z'n beste tijd gehad,dat is

wat er bedoelt wordt met dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
vraag: Hoe beoordelen jullie dat in de winkel?

antwoord;
vergelijking van enkele visuele aspecten
totaal indruk
scherpte diepte werking
kleur brilliantie
contrast en helderheid
in detail kijken

verantwoording;
door de winkel lopende zie je fletse en of licht opgloeiende schermen die duidelijk negatief afwijken van de rest (doorlopen)

scherpte diepte is een fotografische term, bedoeld wordt het aspect van een afbeelding welke fysiologisch inherent is aan 2 ogen hebben, focus je op de tip van een neus, zie je de oren minder scherp, hierdoor wordt diepte/afstand door je brein gesuggereerd in een "platte" afbeelding die fysiek geen diepte heeft... dus zie je hopelijk een plastisch/ruimtelijk beeld

je beoordeeld kleuren of ze natuurlijk zijn of ansichtkaart overdreven zijn, maar dan wel gerelateerd aan de soort belichting die de filmer gebruikt
en of het een brilliante indruk op jou achter laat

contrasten en helderheidsverdeling dienen evenwichtig te zijn, hetgeen het lastigst te beoordelen is want afhankelijk van de beeldinhoud,
de beeldinhoud moet zichtbaar zijn en niet verdwijnen in te helder of te donker, en nuances dient men te kunnen waarnemen.

dat is een geschreven uitleg die met behulp van woorden mijn beoordeling / weging ter plekke weergeeft...

als je staar (oogaandoening) hebt zul je ook een weging maken en misschien dezelfde woorden kiezen, maar je neemt anders waar.

ciao


Verder gaat het hier bij de vraagstelling niet om LCD of plasma MAAR om LCD

en als ik nog een kriterium mag toevoegen
wegens het aanschouwen van de philips 32pfl9604h LCD die mijn broer net heeft staan
het geluid dat mag als je geen av-receiver gebruikt ook wel een hoge kwaliteit hebben
hetgeen je wellicht op prijs zult stellen

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...