Ga naar inhoud


[Rebox RE9000] Vraag over decoderen en EPG


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat ik na de verkoop van mijn TF7700HDPVR ook serieus interesse in de Rebox 9000 heb ben ik vandaag naar een van de dealers gegaan om het apparaat te bekijken.

 

De dealer vertelde mij o.a. dat de opnames van de gecodeerde Nederlandse zenders automatisch ongecodeerd op de interne harddisk worden opgeslagen en ook na 48 uur weergegeven kunnen worden.

Kan iemand dit bevestigen?

 

Verder zag ik n.a.v. het uitbrengen van de nieuwe FW V55 in een ander forum de onderstaande opmerking:

 

Nieuwe software voor de RE9000HDPVR

 

Belangrijkste wijzigingen, LCN aan/uit,

EPG scannen, 1x per 24 uur,

Divx aangepast,

 

Betekent dit nu dat de nieuwe FW de mogelijkheid biedt om de MH EPG 1x per 24 uur automatisch binnen te halen waardoor je niet meer 1x per dag op de EPG knop moet drukken en dan niet meer moet wachten totdat de MH EPG binnen is?

Kan iemand dit bevestigen?

 

Zo ja dan denk ik dat dit mijn nieuwe HD ontvanger wordt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jürgen
Omdat ik na de verkoop van mijn TF7700HDPVR ook serieus interesse in de Rebox 9000 heb ben ik vandaag naar een van de dealers gegaan om het apparaat te bekijken.

De dealer vertelde mij o.a. dat de opnames van de gecodeerde Nederlandse zenders automatisch ongecodeerd op de interne harddisk worden opgeslagen en ook na 48 uur weergegeven kunnen worden.
Kan iemand dit bevestigen?

Verder zag ik n.a.v. het uitbrengen van de nieuwe FW V55 in een ander forum de onderstaande opmerking:

Nieuwe software voor de RE9000HDPVR

Belangrijkste wijzigingen, LCN aan/uit,
EPG scannen, 1x per 24 uur,
Divx aangepast,


Betekent dit nu dat de nieuwe FW de mogelijkheid biedt om de MH EPG 1x per 24 uur automatisch binnen te halen waardoor je niet meer 1x per dag op de EPG knop moet drukken en dan niet meer moet wachten totdat de MH EPG binnen is?
Kan iemand dit bevestigen?

Zo ja dan denk ik dat dit mijn nieuwe HD ontvanger wordt.


Dit betekent dat hij de ontvanger als je op EPG drukt 1x 24 uur de data zal verversen. De eerste keer duurt het dus eventjes.

Opnames worden ten alle tijde ongecodeerd op de schijf opgeslagen. Je kunt ze zelfs streamen via het netwerk naar je pc toe. Hiertoe kun je gebruik maken van gomplayer.

Iedereen is het er over eens dat dit een topontvanger is voor een leuke prijs.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neemt inderdaad ongecodeerd op. Heb bijvoorbeeld vorige week pas de eerste aflevering van Flikken Maatsricht gezien.

 

Mijn mening is dat het een prima ontvanger is.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Omdat ik na de verkoop van mijn TF7700HDPVR ook serieus interesse in de Rebox 9000 heb ben ik vandaag naar een van de dealers gegaan om het apparaat te bekijken.

De dealer vertelde mij o.a. dat de opnames van de gecodeerde Nederlandse zenders automatisch ongecodeerd op de interne harddisk worden opgeslagen en ook na 48 uur weergegeven kunnen worden.
Kan iemand dit bevestigen?

Verder zag ik n.a.v. het uitbrengen van de nieuwe FW V55 in een ander forum de onderstaande opmerking:

Nieuwe software voor de RE9000HDPVR

Belangrijkste wijzigingen, LCN aan/uit,
EPG scannen, 1x per 24 uur,


Divx aangepast,


Betekent dit nu dat de nieuwe FW de mogelijkheid biedt om de MH EPG 1x per 24 uur automatisch binnen te halen waardoor je niet meer 1x per dag op de EPG knop moet drukken en dan niet meer moet wachten totdat de MH EPG binnen is?
Kan iemand dit bevestigen?

Zo ja dan denk ik dat dit mijn nieuwe HD ontvanger wordt.


Ik vind het ook een mooie ontvanger voor de prijs, ik heb wel nog steeds last van een hardnekkige melding: "service fout" Ook heb ik bij bepaalde bewerkingen soms een vastloper.
De techneuten van Rebox hebben mij beloofd dat alles wordt opgelost in firmware versie 75.

Ik vind het ook een groot voordeel dat de RE-9000 kan werken zonder CI module.
Mijn Aston 1.07 gebruik ik nu permanent in de Technotrend PC kaart.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman

.... ik heb wel nog steeds last van een hardnekkige melding: "service fout" Ook heb ik bij bepaalde bewerkingen soms een vastloper.
De techneuten van Rebox hebben mij beloofd dat alles wordt opgelost in firmware versie 75.

Toen ik vanmorgen bij de dealer was om het apparaat te bekijken zag ik tijdens de demo ook deze foutmelding verschijnen.
Toen ik vroeg wat dit had te betekenen werd het echter met een los handgebaar afgedaan.
Nu blijkt echter dat dit schijnbaar een meer voorkomend probleem is.
Vind het toch wel een beetje zwak van de dealer om niet gelijk toe te geven dat dit al een bekend probleem is welk met de nieuwe FW nog niet is opgelost.
Zou bijna een Topfield Deja vue krijgen.

Zijn er nog meer van dergelijke issues bekend?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen met de melding servicefout zijn in de nieuw op stapel staande software versie zo goed als opgelost.

De activatie van de 2e kaartlezer is ook een goede zet.

Nog even wachten dus..... er zit niets anders op.

Moet wel gezegd worden dat ik deze ontvanger momenteel de best werkende HDTWINPVR vind.

 

Groetjes,

 

 

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland

Moet wel gezegd worden dat ik deze ontvanger momenteel de best werkende HDTWINPVR vind.


Vertel, welke HD Twin PVr`s heb je zelf allemaal al getest zodat je kunt zeggen dat jij deze ontvanger de best werkende vindt.
Ben benieuwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
...Ben benieuwd.

Ik ook, heel erg zelfs. Ben op zoek en tot nu toe niet onder de indruk van wat ik gezien heb.

En beloftes omtrent problemen die "allemaal" in een volgende versie van de firmware zouden zijn opgelost: die ken ik langzamerhand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

TF7710HDPVR,

TMS2100,

Vantage HDPVR,

Homecast8000HDPVR,

Rebox RE8000HDPVR,

 

De laatste werkt gewoon het lekkerst, maar dit natuurlijk ook persoonlijk zijn.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
TF7710HDPVR,
TMS2100,
Vantage HDPVR,
Homecast8000HDPVR,
Rebox RE8000HDPVR,

De laatste werkt gewoon het lekkerst, maar dit natuurlijk ook persoonlijk zijn.

Ok bedankt, alhoewel ik me dan wel afvraag hoe je een dergelijk aantal ontvangers goed hebt kunnen testen.
Kun je dit misschien nog even toelichten want ik ben b.v. ook bijzonder nieuwsgierig wat je op de TMS2100 hebt aan te merken.
Maar goed, dat terzijde.

Origineel bericht van: duitsland
De problemen met de melding servicefout zijn in de nieuw op stapel staande software versie zo goed als opgelost.

Nog even een vraag over de hierboven gemarkeerde tekst.
Dit is nogal stellig, hoe kom jij aan deze wetenschap.
Ik ben m.b.t. dergelijke uitlatingen wat terughoudend geworden om daarin te geloven.
Toen de TF77xx serie net uit was hoorde ik ook constant dergelijke ambitieuze kreten maar uiteindelijk is er niets van terecht gekomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt gepraat over de update V75, die ook de tweede kaartlezer zou activeren.

Bij mij echter is de tweede kaartlezer (dit is toevallig wel de bovenste!) dicht. Er zit een klepje in, kan je dit eruit halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon voorzichtig met een klein tangetje het stripje er uit trekken, dat moet voldoende zijn.

En dan maar wachten op de software.....

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Hoe werkt hij met overlappende opnames,geen problemen?


Bij mij gaat dit allemaal prima.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bevalt goed, na wat prutsen geeft-ie nou 576p/1080i uit, precies wat ik wou.

Wel vast vastlopers gehad.

En de aansturing van de rotor werkt ook niet helemaal tof: servicefout.

Soms gaat het dan ineens wel.

't Is een probleem dat in het Duitse Octagon 1018 forum ook al gesignaleerd werd.

Trouwens: Rebox vond het niet nodig op mijn (toch heel vriendelijke) e mail te reageren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...