Ga naar inhoud


MIJN grote ergenis -> ambtenaren en sneeuw


ronaldsl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien valt het nu meer op......is immers weer eens iets anders dan de standaard...ehhhhhhh luiheid mag je het geloof ik niet noemen....dus zal ik zeggen het ontbreken van werklust???het vooral niet iets hoeven te doen waarvan je collega ook al het idee heeft van tja gut o gut.........beter van nie he.......

 

Groetjes.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Welkom in het mooie land wat Nederland heet.

Het land waar als er 1 blaadje of sneeuwvlokje op de rails ligt,
het complete trein verkeer ontregeld is..



Bij mij in de buurt gaat de lagereschool dicht als het regent :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek

Ben 4 keer per jaar in Oostenrijk, en als daar een halve meter sneeuw ligt rijd alles gewoon door.

Daar hebben ze meer ruimte per inwoner wonen ze niet zo op een kluit als in Nederland. Nederland raakt snel verstopt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat ambtenaren eerder naar huis gaan vanwege een beetje sneeuw slaat natuurlijk nergens op.

Waarom hebben die een bevoorrechte positie?

Zou mij ook mateloos irreteren.

 

Hier bij mij ligt er ca. 12 cm sneeuw. Ik woon op een berghelling net als mijn buren. Niemand doet daar moeilijk over. Dat zijn we wel gewend.

Het leven gaat gewoon door en ook het huisvuil wordt op tijd opgehaald. De vuilniswagens rijden met sneeuwkettingen.

In mijn geval moet je wel zorgen dat er voldoende stookolie is, ze komen niet graag met een volle tankwagen naar boven als er sneeuw ligt. Dat is onnodig risiko nemen.

 

Maar nergens is het leven perfekt. Waar de amtenaren hier een handje van hebben is de boel gewoon een middag dicht te gooien en dan hebben ze een "Betriebsausflug". Gaan ze met zijn allen een dagje uit. Of een Betriebsversammlung...Ik vind dat ze die dingen maar in hun eigen tijd moeten doen.

En niet het openbare leven stil moeten leggen.

 

Citaat:
ik lees net in de LeeuwarderCourant dat er in URETERP vlakbij Drachten 70 cm is gevallen

Huh...wat is dat voor een sensatiebericht? Zal wel een beetje opgewaaid stuifsneeuw zijn.

Geloof er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, is toch leedvermaak, die ambtenaren smile ik maak me daar niet meer druk om.

gisteren ook weer zo'n mooie blauwe enveloppe gekregen over een herziening van 2006, of ik "effe" 2002 eurie wil dokken.

 

hahaha ..... ik maak me er niet druk om, daar heb ik geen kracht meer voor smile

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ambtenaren zijn duur betaalde personen, daar moet je zuinig op zijn, daar kun je beter geen risico mee lopen, vandaar veiligheidshalve ambtenaren uit voorzorg maar eerder naar huis sturen... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar terkt de kozijn/bouw/glaszetters weer helemaal aan tgv deze ambtenaren. Overal waar ze werken worden kozijnen geplaatst die gelijk zijn met de vloer waarop ze aanwezig zijn. confused

Dan kunnen de ambtenaren liggend naar buiten kijken... :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik vind dat de wet ook maar eens aangepast moet worden. Hoezo zo moeilijk om een ambtenaar te kunnen ontslaan ?


Dan moet het deel van de afdeling eerst geprivatiseerd worden, en daar gaan ambtenaren over....dit proces neemt zoveel tijd in beslag dat het dan niet meer nodig is omdat dan de ambtenaar met vervroegt pensioen is ...... en dat hebben ze dan ook verdient....... cry

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een hekel aan ambtenaren, omdat beslissingen, die zij nemen, nooit worden getoetst.

Al is de hele wereld tegen, zij hebben hun mooie plannetjes

uitgedacht.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik nog even. :D

De ambtenaar legt geen verantwoording af naar buiten post word nooit meer met naam ondertekend.

De ambtenaar maakt bewust post weg als t moelijker word.

De ambtenaar word alleen dan ontslagen als er iets is wat echt maatschappelijk onverantwoord is en anders kan hij gewoon verder gaan zoals deze idioot bij de politie opleiding die zn dienstauto 700km per dag liet rijden zo n man hoort per direkt ontslag te krijgen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben ambtenaar geweest. Slechts 7 maanden. Toen werd de betreffende ABP afdeling geprivatiseerd. Ik was blij maar was wel de enige. Hierbij met terugwerkende kracht mijn frustratie:

 

1. Een ambtenaar komt niet in de WW maar in een wachtgeldregeling. Vele malen lucratiever.

 

2. Een ambtenaar (of kamerlid, raadslid, wethouder, burgemeester) komt in de problemen en neemt ontslag. Normaal een reden voor weigeren van een uitkering. Nee hoor ze komen gewoon in de wachtgeldregeling.

 

3. Een ambtenaar komt niet in de WAO maar in een invaliditeitspensioen. Klinkt alsof er iets heel erg zieligs mee is.

 

4. Als een ambtenaar gedeeltelijk niet kan werken dan wordt het andere deel aangevuld middels een herplaatsingstoelage.

Voorbeeld voor een normale Nederlander: je bent voor de helft arbeidsongeschikt, dan krijg je van je baas de zak, je uitkering is de helft van 70% van je oude salaris, dat is 35%. De rest is WW die in de tijd naar nul terugloopt. Als je niets anders vindt wordt het bijstand en huis opeten.

 

Echter de ambtenaar in dezelfde situatie behoudt zijn baan, werkt voor de helft en krijgt 50% loon en 50% herplaatsingstoelage.

Dus 100% salaris voor een halve dag "werken".

Als correctie: Wanneer je als ambtenaar niet aan het eind van je schaal zit en/of de loonstijging is hoger dan de inflatiecorrectie dan zakt het inkomen voor de genoemde halve dagen in deloop der jaren onder de 100% maar nooit naar 35% zoals voor de rest van Nederland. Maar het principe tussen werkend Nederland en de ambtenaar blijft schrijnend.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...