Ga naar inhoud


vuurwerk, waarom?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: RVP
Nou nou nou, wat ben jij een zeur zeg.
Laat die kinderen/mensen toch hun lolletje hebben.


nee nee geen zeur...

het fascinerende van vuurwerk, als kunstvorm door pyrotechnici gehanteerd en uitgeoefend, is een rudimentair gevoel van ontzag bij de mens voor dat wat daar aan de hemel 's nachts te zien is

maar dat heeft niks met die loslopende malloten te maken die veel te veel geld hebben / krijgen / verkrijgen en een buurt onveilig maken

zoals de naam al zegt; sier vuurwerk of knallen

de vraag blijft bestaan waarom de moderne mens dat knallen geil vindt.

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo had ik twee jaar geleden een blunder.

Had een pakket van een collega gekocht, voor 5 euro.

Hij had er een te veel, dus kon ik die overnemen.

Ik denk leuk en niet duur, dus leuk voor oudejaarsavond.

Sta ik om 00:00 buiten met de aansteker willen die lontjes totaal niet branden, dus ik balen, had ik maar een ander pakket gekocht.

Komt de buurman die trekt aan een touwtje van een grote pot.

Wat denk je komt er confetti uit.

Sta je daar als vader met een confetti pakket hahahahahaha.

We hebben wel gelachen ja.

Heb nu een klein pakket gekocht voor alleen 00:00 uur.

Niets is ook zo wat, maar om voor honderden euro,s de lucht in te schieten daar ga ik niet in mee, maar gewoon een klein pakketje van een paar tientjes moet kunnen voor de kids.

We kunnen niet alles verbieden wat wij vroeger ook deden.

Alleen ligt er een taak bij de ouders over hoe kinderen er mee omgaan.

Dus gooien naar mensen en dieren en auto,s is uit den boze.

Veel ouders vinden het al best als de kinderen maar buiten zijn, wat ze dan ook uithalen maakt niet uit, als zij er maar vanaf zijn.

Maar goed ik wens ieder een gezond en veilig, en ook een goed en leuk jaar toe met onze satelliet ontvangst hobby.

Fijne jaarwisseling en een goed 2010. wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GeniusX en Gigantaandemuur.

 

Even wat rechtzetten. Misrekening van mij kant uit de blote hoofd. Zit een beetje onder de medicatie........

 

Vrouw rookt 1 pakje sigaretten per dag (pakje van 19 voor 4,75)

Dochter rookt net zo hard (pakje idem dito)

en ik rook idd sigaren (doosje van 20 van 10,95)

 

Jeeemig dat is wel een auto per jaar.

 

Heb trouwens wel eens echte Cubaanse sigaren op van een mede satter op dit board. Die waren iets duurder...... maar lekker.

 

Back on topic.............

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De een wil vuurwerk verbieden.

De volgende wil schotels verbieden.

Een derde wil .......(weet ik veel)....verbieden.

 

Laat een ieder toch het zijne doen en erger je niet aan alles en iedereen. Er is al veel te veel "Verboten" in ons kleine kikkerlandje.

 

groeten KNAL

Peter BOEM!

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit niet zozeer in het afsteken van vuurwerk, maar in het tijdstip waarop.

Bij mijn weten mag dat maar een paar uur rond de jaarwisseling en niet al dagen van tevoren.

 

Ik weet in ieder geval dat het minstens 3 dagen onnodige stress is voor veel huisdieren. En waarom? Voor Pang, Plof, Boem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Het probleem zit niet zozeer in het afsteken van vuurwerk, maar in het tijdstip waarop.
Bij mijn weten mag dat maar een paar uur rond de jaarwisseling en niet al dagen van tevoren.

Ik weet in ieder geval dat het minstens 3 dagen onnodige stress is voor veel huisdieren. En waarom? Voor Pang, Plof, Boem.



Bladzijdde 268 van het alom bekende Politie-feitenboekje, zie Politie Feiten Boekje mei 2009

Citaat:
Nummers H 161 - H 176: Vuurwerkbesluit (Vb)

* H 171 vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijden 31-12 10.00 uur tot 01-01 02.00 uur


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
GeniusX en Gigantaandemuur.

Even wat rechtzetten. Misrekening van mij kant uit de blote hoofd. Zit een beetje onder de medicatie........

Vrouw rookt 1 pakje sigaretten per dag (pakje van 19 voor 4,75)
Dochter rookt net zo hard (pakje idem dito)
en ik rook idd sigaren (doosje van 20 van 10,95)

Jeeemig dat is wel een auto per jaar.

Heb trouwens wel eens echte Cubaanse sigaren op van een mede satter op dit board. Die waren iets duurder...... maar lekker.

Ja en een emmertje of 4 latex per jaar,of wordt er alleen buiten gerookt=
Back on topic.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit jaar weer voor 3000 euro aan illegaal vuurwerk gekocht maar knallen nee hoor alleen siervuurwerk.

maar omdat dit te zwaar is voor nederland moet ik het in andere landen kopen.

begin nu niet over gevaallijk dat zijn alleen maloten die van diverzen EEN grote bom willen maken .

deze personen maken alles kapot voor de vuurwerk liefhebber.

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: RVP
Nou nou nou, wat ben jij een zeur zeg.

Laat die kinderen/mensen toch hun lolletje hebben.

 

nee nee geen zeur...

 

het fascinerende van vuurwerk, als kunstvorm door pyrotechnici gehanteerd en uitgeoefend, is een rudimentair gevoel van ontzag bij de mens voor dat wat daar aan de hemel 's nachts te zien is

 

maar dat heeft niks met die loslopende malloten te maken die veel te veel geld hebben / krijgen / verkrijgen en een buurt onveilig maken

 

zoals de naam al zegt; sier vuurwerk of knallen

 

de vraag blijft bestaan waarom de moderne mens dat knallen geil vindt.

 

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De een wil vuurwerk verbieden.
De volgende wil schotels verbieden.

Je wil toch niet vuurwerk en schotels verglijken vuurwerk heeft geen enkele functie en veroorzaakt overlast en vervuiling.
Schotels zijn duurzaam hebben wel een functie en hebben hooguit voor een enkele azijnpisser gezichtsvervuiling.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe je het wil vergelijken. Jij vertaalt de vergelijking in jouw woorden.

Iemand anders mag met evenveel recht zeggen dat het gaat om het plezier dat je ergens aan beleeft tegenover de (over)last die je met jouw pleziertje veroorzaakt.

Jij noemt de mensen die een schotel lelijk vinden zomaar even "azijnpissers". Sinds wanneer hebben we hier in dit land ook al geen recht meer op een eigen mening en moeten we ons de mening van een ander laten opdringen?

Die mensen die zich storen aan schotels in het straatbeeld zitten wel elke dag van het jaar opgezadeld met dat uitzicht op jouw schotel die het straatbeeld of de architectuur doorbreekt.

Als je je aan vuurwerk stoort, dan heb je er maar een paar dagen per jaar last van.

 

Kortom, het is allemaal een kwestie van gebrek aan tolerantie. Steeds meer mensen willen dat datgene waaraan ze zich ergeren ook maar meteen bij wet verboden wordt. Wat voor een maatschappij is dat eigenlijk waar al die intolerante mensen naar streven?

Als ze vandaag vuurwerk verbieden (met jouw instemming) wil ik wel eens weten wat jij roept als ze straks jouw schotel gaan verbieden.

 

Accepteer toch gewoon dat samenleven in een maatschappij altijd een kwestie is van geven en nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat het eens per jaar mogelijk moet zijn om een persoonlijk tintje te geven aan de jaarwisseling.

Het gedoogbeleid dat dit 's morgens om 10:00 uur al mag op oudjaarsdag is wel vreemd, maar ja dat heb je in Nederland.

Als het vuurwerk professioneel centraal afgestoken zou worden, door een bedrijf dus, zou dat misschien wel mooi zijn, maar het gevoel is anders en je voorkomt er geen rottigheid mee, die zit nu eenmaal in sommige mensen.

Kijk naar de gebeurtenissen in Hoek van Holland afgelopen zomer.

Dat proffesioneel aangestoken vuurwerk gaat ook weleens mis.Wij hebben een jaar of 8 geleden met koninginnedag hier tijdens een grote vuurwerkshow meegemaakt dat er een stellage met aangestoken vuurwerk omviel.

Het laatste vuurwerk ging het publiek in, i.p.v. de lucht.

 

Je moet dus altijd op je hoede zijn, maar het blijft mooi en het hoort erbij.

 

Een tip lijkt me wel op zijn plaats.

Laat pas na het afsteken van het vuurwerk de alcohol rijkelijk vloeien...............

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...