Ga naar inhoud


vuurwerk, waarom?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

het zal je kind maar zijn

 

@allemaal,

waarom toch is het straks, maar vooral nu al, vuurwerk afsteken zo geinig?

heb jij een zoon of dochter?

ben jij het er dan mee eens dat wegens vuurwerk zoveel geld verkwanselt wordt?

denk jij ook aan anderen, die dit geknal niet op prijs stellen

alsook die arme beesten die een kwartier blaffen of paranoia worden na elke knal

 

wat te denken van die zoon of dochter die 's nachts over straat loopt en de hele buurt wakker houd

(meeste ouders sturen ze enkel in een andere straat/wijk)

of is er iemand die het machtsgevoel dat enkele hebben om een bom te laten knallen kan verantwoorden?

 

satelliet gerelateerd, jawelzeker

 

a) ik kan 's avonds gewoon niet meer naar mijn film kijken zonder gestoord te worden door al die malloten die lopen te knallen

B) overdag is het ook niet anders

c) hoeveel van die malloten willen er niet een schoteltje laten ontploffen met hun lawine-bom?

 

hebben ouders nu echt geen invloed meer?

of zijn het toch enkel die rare vreemde kluizenaars die als einde jaar terrorist de straat op gaan?

 

overigens is het in amsterdam al gedurende het hele jaar dat je wel ergens vuurwerk hoort afgaan

 

ciao

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je als man geboren wordt, heb je blijkbaar wat genetische tekortkomingen. Als je die niet kunt beheersen, dan ga je soms raar doen in voetbalstadions, tijdens het uitgaan of door onvolwassen om te gaan met vuurwerk. Dat er steeds meer randdebielen rondlopen, heeft helaas alles te maken met de opvoeding. En toch blijven we geloven in een betere wereld. Een VOORSPOEDIG 2010 allemaal.

 

Groetjes van John (ja ja,een man) uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven als kind vroeger ook veel met vuurwerk heb lopen klooien. Gelukkig nooit andere mee verwond ed.

 

Nu met onze paarden en andere dieren heb ik een verschrikkelijke hekel aan vuurwerk gekregen. Dit zijn voor ons geen leuke dagen en kunnen niet van huis weg. frown

 

In sommige andere landen is vuurwerk afsteken door particulieren verboden. Vorig jaar door de dierenbescherming met duizende handtekeningen een petitie aan Den Haag aangeboden tegen vuurwerk maar men wil er niet naar luisteren.

 

Tegen gecontroleerd vuurwerk afsteken met de jaarwisseling heb ik absoluut niets op tegen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan helemaal met je mee gaan Tonsky dat het hele vuurwerk gebeuren op de schop moet.

Onzinnig,geldverslindend en ook nog eens een enorme luchtvervuiling waar vooral mensen met aandoeningen aan de luchtwegen veel last van ondervinden.

 

Je geeft de jeugd het volgende speeltje in handen waarmee ze enorme overlast in de woonwijken kunnen veroorzaken.

 

Nee hier geen vuurwerk,alleen wat vuurwater.

 

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar ook weer gewoon vuurwerk gekocht (legaal), als je dit met gewoon gezond verstand afsteek kan er bijna niets fout gaan, door die paar imbiciele die vuurwerk naar mens en dier gooien zou de rest zonder dat leuke en mooie vuurwerk moeten doen, ze moeten die gekken gewoon moeten opsluiten.

 

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast CarlMarius

Ik ben er van overtuigd dat het grootste gedeelte van de mensen verantwoord omgaat met het afsteken van legaal vuurwerk. De meeste minderjarigen zullen dit ook doen en 's-nachts echt niet door de straten dwalen met een rugzak vol (illegaale) explosieven.

Vuurwerk mag pas op 31 december afgestoken worden. Ook hier houdt de meerderheid van de mensen zich aan.

Ik ben blij dat we in een land wonen waar we ZELF kunnen beslissen of we vuurwerk afsteken of niet. Of zijn we nu ook van plan deze traditie overboord te gooien ?

Als ik op de fiets zit en door het centrum van mijn mooie stad Den Haag fiets heb ik ook weleens last van een (vracht)auto die rechts afslaat zonder te kijken. Moeten daarom de auto's dan maar verdwijnen uit de stad ? Wat denk je zelf. Natuurlijk niet ! Laat ik maar niet over het roken, voetbal, alcohol, allochtonen, schotelverbod, poep op de straat etc. beginnen.

Leven en laten leven en a.u.b. niet alles over één kam scheren.

Allenmaal een voorspoedig en gezond 2010 toegewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CarlMarius
Ik ben er van overtuigd dat het grootste gedeelte van de mensen verantwoord omgaat met het afsteken van legaal vuurwerk. De meeste minderjarigen zullen dit ook doen en 's-nachts echt niet door de straten dwalen met een rugzak vol (illegaale) explosieven.
Vuurwerk mag pas op 31 december afgestoken worden. Ook hier houdt de meerderheid van de mensen zich aan.
Ik ben blij dat we in een land wonen waar we ZELF kunnen beslissen of we vuurwerk afsteken of niet. Of zijn we nu ook van plan deze traditie overboord te gooien ?
Als ik op de fiets zit en door het centrum van mijn mooie stad Den Haag fiets heb ik ook weleens last van een (vracht)auto die rechts afslaat zonder te kijken. Moeten daarom de auto's dan maar verdwijnen uit de stad ? Wat denk je zelf. Natuurlijk niet ! Laat ik maar niet over het roken, voetbal, alcohol, allochtonen, schotelverbod, poep op de straat etc. beginnen.
Leven en laten leven en a.u.b. niet alles over één kam scheren.
Allenmaal een voorspoedig en gezond 2010 toegewenst.


het gaat zeker niet om "alles over een kam te scheren"
al ware het dat velen dat spreekwoord/gezegde niet kennen.

het gaat om die ellendige overlast die dus door "niemand" gewenst is maar door heel velen veroorzaakt wordt
wie zijn dat dan naar jou mening? > de chinezen < die het hebben uitgevonden?

afgezien van de hele milieu vervuiling (hetgeen menige Nederlander moe geworden is) is het niet te vergelijken met datgene waar jij niet over wilde beginnen,
waarbij je wel een erg akelige opsomming geeft.
doei

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk... een ellende. Dat geknal is om ziek van te worden. Ik haat het. Ik heb in mijn hele leven nog niet 1 cent aan vuurwerk uitgegeven, en dat hou ik zo.

Verbieden zou heerlijk zijn, maar dan moet je dat weer controleren... een prijsverhoging van 2000% is veel beter. Wil je het, kan je, en voel je je niet geremd door regeltjes... maar het geknal zal er dan vanzelf wel uitgaan. Zorg voor een goede grenscontrole, en laat zelf-importeurs die heffing aan de grens contant voldoen. Naast vuurwerk haal je er ook drugs smokkelaars uit, en dat is toch wat we willen?

 

Een veilig 2010 voor allemaal

Gott nytt år!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik per 1 januari stop met roken kan ik er einde 2010 er en dikke 10.000 Euro (legaal) vuurwerk voor kopen. Haal ik het in Duitsland of Belgie dan ben ik een rijdende bom, en vraag ik het me af of ik het wel in mijn auto gepropt krijg.

 

Tja keuzes, alcohol, roken, harde kern voetbal, vuurwerk enz........... Iedereen moet zelf maar weten wat ie doet.

 

Ben het er iig wel mee eens dat van ieder gehucht tot stad het vuurwerk gecontroleerd wordt afgeschoten. Wellicht zou een vuurwerktax hier een verandering teweeg in kunnen brengen.

 

Bij mij achter schieten ze in het weiland carbit. Duurt tot een uur of 3 's nachts en mijn jongste kinderen en dieren (honden) zijn er bang voor. Gezin zit dan ook heerlijk binnen bij elkaar met de radio ietswat harder als normaal om de schrik te dempen.

 

Of mijn zoontje van 9 vuurwerk heeft ? Ja.... knalerwten trektouwtjes en confettie-gevallen met een trektouwtje.

 

Mogen ze van mij in de tuin laten "knallen" en de troep opruimen.

 

Want dat is waar ik me toch nog al aan erger..... de massa's blindgangers en troep die de "mensen" achterlaten. En de Chinees ??? Tja, dat vuurwerk is er niet voor hun nieuwjaar, maar om de kwade geesten te verjagen..... maar dan moet het papier wel blijven liggen.

 

En op de vraag Vuurwerk, waarom ? ..... traditie maar "verjaard" na mijn 18e.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik per 1 januari stop met roken kan ik er einde 2010 er en dikke 10.000 Euro (legaal) vuurwerk voor kopen.
Dus je rookt 6 pakjes sigaretten per dag of een vracht dure sigaren?
Vuurwerk is niet van deze tijd meer en mag wat mij betreft gelijk verboden worden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast CarlMarius

Zoals met zoveel onderwerpen hebben wij in Nederland regels (wetten) afgesproken waarin staat wat allemaal wel en niet kan. Regels die ik niet heb verzonnen, maar waar wij als inwoners van dit land ons wel aan dienen te houden. Blijkbaar is dit voor vele inwoners van Nederland een moeilijke opgave. Of het onderwerp nu vuurwerk of hondenpoep op de straat is voor mij even niet belangrijk.

Wat ik wil zeggen is : gaan we nu alles afschaffen omdat mensen (een minderheid) zich niet aan de regels willen/kunnen houden ? Misschien is het een beter idee om de regels aan te passen zodat de wetten beter te handhaven zijn ?

 

Bye2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...