Ga naar inhoud


vuurwerk, waarom?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben mijn leven lang al gek geweest van vuurwerk en vond het zeker 15 jaar lang verre weg de mooiste dag van het jaar.

Ik word nu ouder en geef nog maar amper 100 euro hier voor uit.

gelukkig is mijn zoon er ook erg gek van.

Jammer van het geld, denk het niet ik drink niet en alcohol heeft ook geen doel dus bespaar ik genoeg.Ik heb zelf 2 honden 1 kat en ook kippen en geen enkel van de dieren is er bang voor, ik denk inderdaad dat het vaker aan de baasjes ligt dan aan de beesten zelf.Ik zie zelf niks in het gezamelijk afsteken ik denk dat personen die dit voorstellen er gewoon zelf nooit zo gek van zijn geweesd.

En overlast ja dat 2 of 3 dagen van te voren afsteken is niet nodig maar wat zegt het me ook nog als er een rotje vlak bij me af gaat hoogtens een kleine schrik reactie.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat het er bij hoort daarom.hier in de straat beginnen ze ook alweer te zeiken 364 dagen niets aan de knikker maar als er vuurwerk word afgestoken paniek,word er naar mijn kinderen toegebeten wel papier op ruimen wat een gezeik walgelijk en als je die in de straat tegen komt moet je ook nog goedendag knikken eek

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef, net klaar met de carbidbus.

 

Wat een knallen zeg. eerst was het knap waardeloos, maar toen het aantal kilo's carbid opgeaschroefd van 1 naar 2 a 2,5 kg. GEWELDIG. Broek flapperde mij aan de benen en het auto alarm van een auto die 100m verder stond ging af

 

 

 

Nou Tonski...heb je het gehoord wink

 

 

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Mocht iemand er na oud en nieuw belang bij hebben, ik weet een goed adres waar ze kunstogen maken, je komt er 's morgens passen, en dezelfde dag zijn ze klaar. Ze worden prachtig op maat en kleur gemaakt, je ziet echt haast het verschil met een goed oog niet.

Alleen je ziet er geen barst mee!

T B


vervolg:

122 Teletekst do 31 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland

***************************************
` De branchevereniging Consumenten-
vuurwerk Nederland denkt dat dit jaar
rond de 68 miljoen euro aan vuurwerk
wordt verkocht.Dat is iets meer dan
vorig jaar.Verder meldt justitie dat de
politie het afgelopen halfjaar 241.440
kilo illegaal vuurwerk in beslag heeft
genomen,ook meer dan vorig jaar.

` Deze week hebben drie mensen zwaar
oogletsel opgelopen door vuurwerk.Bij
twee van hen moest een oog verwijderd
worden.Vorig jaar liepen 265 mensen
oogletsel op.15 van hen raakten een oog
kwijt.De slachtoffers zijn vooral
jongens rond de 15 jaar.Meer dan de
helft van de slachtoffers zijn mensen
die naar het vuurwerk staan te kijken.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond steekt de politie dus ruim 200.000 kilo vuurwerk af...

 

Ik heb zelf een assortiment vuurpijlen gekocht van 37€. Dat vind ik al duur genoeg. in ieder geval

 

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
In Dedemsvaart is er één gemaakt van -ik schat- 1 meter doorsnee.
Daar gaat 10 kg carbid in. laugh
Ik hoop wel dat er geen ongelukken mee gebeuren
.
Vroeger deed ik er ook aan mee maar toen er zware putdeksels ongecontroleerd door de lucht gingen vliegen kreeg ik een straat verbod van mijn vader. blush
Gelukkig liep e.e.a zonder ongelukken goed af ...


Nou net in de Telegraaf;

Citaat:
do 31 dec 2009, 18:23

Zwaargewond bij carbid schieten
EEFDE - Bij een ongeluk tijdens het carbid schieten is een man uit Eefde ernstig gewond geraakt. Hij is in kritieke toestand naar het ziekenhuis vervoerd. Dat meldt de politie van Noord- en Oost-Gelderland.

De hulpdiensten ontvingen rond kwart voor vijf de melding over het ongeluk. De man was tijdens het carbid schieten bezig met het aanwakkeren van een vuurkorf en gebruikte daarbij een fles butagas gevuld met zuurstof. Deze fles is geëxplodeerd. De man raakte daarbij zo ernstig gewond, dat hij zijn onderbeen kwijtraakte. Hij is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Deventer vervoerd. Er waren meerdere omstanders bij maar behalve de man raakte verder niemand gewond.




Voorzichtig aan allemaal, ook met carbid...........


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: TangoBravo
Mocht iemand er na oud en nieuw belang bij hebben, ik weet een goed adres waar ze kunstogen maken, je komt er 's morgens passen, en dezelfde dag zijn ze klaar. Ze worden prachtig op maat en kleur gemaakt, je ziet echt haast het verschil met een goed oog niet.

Alleen je ziet er geen barst mee!

T B


Dat zijn dan de verkeerde, je moet geen kunstogen hebben maar glazen ogen, anders kan je er toch niet doorheen kijken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

en dan nog dit:

 

niet alle illegale vuurwerk is gevaarlijk (ookal doen sommige dan zo overkomen)

heeft te maken met bepaalde voorschriften.

 

"normaal" vuurwerk wat regulier in duitsland over te toonbank gaat is hier ook illegaal.

komt dat er geen nederlandse beschrijving op staat.

 

maar om nu te zeggen dat de duitsers allemaal gevaarlijk bezig zijn...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...