Ga naar inhoud


vuurwerk, waarom?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

"Accepteer toch gewoon dat samenleven in een maatschappij altijd een kwestie is van geven en nemen."

 

Als 75 % van de nederlandse bevolking deze zin eens zou naleven.... !!

 

Hoeveel op een schaal van 10 moet er zijn om iets tot overlast te benoemen ? Begint dit bij een meerderheid van 5+ of kan een enkele azijnzeiker dit al een feit laten zijn wink

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hummiesat
Ik weet in ieder geval dat het minstens 3 dagen onnodige stress is voor veel huisdieren.


Die stress hoeft helemaal niet.
Vaak wordt de stress juist veroorzaakt door de eigenaar van die huisdieren.
Vrijwel elk beest is aan te leren dat ze niet bang hoeven te zijn voor die knallen buiten.
Dat een beest bang is geworden doordat hun een rotje tussen de poten is gegooid oké daar kan ik wat bij voorstellen, maar het grote gross van de huisdieren zit gewoon binnen en heeft nog nooit een rotje van dichtbij gezien.
Probleem is dat hun 1e angst reactie meestal door de eigenaar wordt versterkt en dan gaat het van kwaad tot erger.
Het is dan meestal ook niet het huisdier die aan het vuurwerk moet wennen, maar de eigenaar die moet weten hoe met zijn huisdier om te gaan zodat ze niet angstig hoeven te zijn.
En dan komt het 2e probleem, die eigenaren weten het meestal wel beter en vinden het onzin om er zich een beetje in te verdiepen.
Maar vrijwel elk dier kan zijn angst voor vuurwerk/onweer ed. overwinnen als zijn baasje er maar achter staat en weet hoe te handelen.
Wij hebben zelfs onze konijnen kunnen leren dat er niets aan de hand is en die liggen hier nu gewoon ondanks alle geknal van mijn zoontje gewoon heerlijk te slapen.

Ander punt wat ik vaak tegen kom is de noemer illegaal vuurwerk, maar wat is nu illegaal vuurwerk?
Volgens de wetgever vuurwerk wat buiten de reguliere verkooptijden is verkocht, niet voorzien is van een handleiding, niet in nederland is gekocht enz.
Maar is dat nu ook echt illegaal?
Ik vind van niet, de methode waarop het verkregen is wijkt dan een beetje af van wat de wetgever wil, maar voor de rest is er niets meestal mis mee.
Want die knalpot bij de A.di in Duitsland is gewoon pecies dezelfde als die wat hier verkocht wordt in Nederland. Enige verschil is dat er in Duitsland een Duitse handleiding op moet zitten en hier een Nederlandse. Dus plak er een sticker overheen en je hebt hetzelfde vuurwerk.
Enige wat dan nog illegaal te noemen kan zijn zijn de enorme bedragen die men er hier voor durft te vragen. Want diezelfde pot die in Duitsland 5,99 kost en gewoon tussen de groente in de supermarkt ligt is hier te koop voor 15,99 bij een winkel met sprinkler, brandalarm, brandoefeningen, inspecties van diverse instaties enz.

En wat er nu leuk aan is? ach zeg het maar waarom er altijd zoveel mensen naar een vuurwerkshow komen kijken, maar vraag je dan ook eens af wat is nu leuk aan vogeltjes kweken, wat was er leuk aan die 27Mc rage jaaaaren geleden, wie heeft er niet ooit een Fm zendertje zelf gebouwd, wat is er leuk aan te hard rijden en noem maar op?
Denk dat het gewoon iets is wat van nature in de mens gebakken is om iets te doen wat eigenlijk niet mag, beter te zijn dan een ander, gevaar oplevert enz.

En verbieden? de reinste onzin, gewoon vrij geven, dan is het nieuwtje er voor 98% zo vanaf.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk is prima en of het nu legaal of illegaal is boeit me ook niets.

 

Dat geknap en gegier van vuurwerk moeten de beesten maar aan wennen en anders maar niet.

 

En je kunt er wel een fijne nl handleiding bijleveren maar de meerderheid houdt er toch in het donker de aansteker bij!

Hier in Nederland hebben we toch al een cultuur gekweekt om de ingezetenen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

 

Zolang het maar niet ingezet wordt om te vernielen.

Het zou niet verkeerd zijn als er in de nieuwjaarsnacht flink gecontroleerd wordt op vernielen dmv zwaar vuurwerk. Maar goed, wie gaat dit doen. Iedereen zit dan liefst bij gezin/vrienden. Volgende dag zien we de rokende puinhopen van de brievenbussen, kliko's, bushokjes, auto's, verkeersborden.

 

Zou toch jammer zijn dat ook dit door toedoen van een klein clubje randdebielen op de blacklist komt te staan.

 

Iedereen een goed uiteinde!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we verder gaan zoals in je eerste alinea's dan moet je niet zeuren over die brievenbussen, kliko's etc...

Die moet je maar binnenhalen of zorgen dat ze er niet bij kunnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff....

 

Wat de een onzinnig vind, vind de ander er bij horen. Er zijn mensen die gewoon vuurwerk willen afsteken met oud en nieuw. Een traditie (het knallen moet de boze geesten verjagen).

 

Ikzelf steek ook vuurwerk af. Allemaal in "Der Heimat" gekocht omdat de prijzen daar gewoon lager liggen. Gewoon om 24.00u naar buiten en stoken. 's Morgens de rommel opruimen en klaar.

 

Helaas zijn er ook mensen die hier niet mee weten om te gaan. Dat is een gegeven waar we mee leven. Het zijn niet alleen de mensen die dagen aan het stoken zijn maar zo hebben we meer mensen in de samenleving die zich niet kunnen gedragen.

 

Het verbieden vindt ik te ver gaan. Er zijn argumenten genoeg hoor om een verbod in te stellen. Millieu, gezondheid, veiligheid, etc, etc. Maar dan wil ik de lijn wel doortrekken en alles wat slecht is voor millieu, gezondheid en veiligheid verbieden. Niet meer roken, autorijden, vliegen, ........

 

 

@ allen: Een heel voorspoedig 2010 en mijn devies voor het nieuwe jaar: Geef/gun elkaar wat ruimte smirk

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Precies, je pikt er direct de leeftijd uit van de klagers.


Ja als je eenmaal te oud bent om weg te rennen bij je grond potje, moet je er inderdaad mee stoppen :D

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geven en nemen? Iedereen wil nemen en verwacht van de ander

dat hij/zij (toe)geeft. Stelletje anarchisten hoor. Regels gelden alleen voor de ander en als ze niet bevallen moeten ze

worden afgeschaft. Zo en dat van iemand, die -in zijn jeugd-gehoorschade heeft opgelopen, omdat er altijd wel iemand (met drank op) die dingen in het wilde weg gooit.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Tonskidutch


heb jij een zoon of dochter?


JA, beide
Origineel bericht van: Tonskidutch


ben jij het er dan mee eens dat wegens vuurwerk zoveel geld verkwanselt wordt?


NEE, geld is om uit te geven..

Origineel bericht van: Tonskidutch

denk jij ook aan anderen, die dit geknal niet op prijs stellen


sommige mensen zijn zeurders en iedereen heeft wel ergen een hekel aan.
(sommige vinden satelliet schotels niet om aan te zien smile )

Origineel bericht van: Tonskidutch

alsook die arme beesten die een kwartier blaffen of paranoia worden na elke knal


pilletjes van de dierenarts

Origineel bericht van: Tonskidutch

wat te denken van die zoon of dochter die 's nachts over straat loopt en de hele buurt wakker houd


die ene avond in het jaar? en daar moeten mensen al last van hebben??




we moeten niet zoveel zeuren met zen allen.

Vuurwerk kost geld. maar er zijn genoeg onnodige dingen die ook geld kosten, waaronder sommige hobbys

die ene dag in het jaar een beetje lawaai maakt echt niet uit.

vroeger, knalden we vanaf de 1e verkoopdag. en dat ging 3 dagen lang door.
het lijkt wel of de kinderen van tegenwoordig liever zitten te gamen ofso, want ik heb de laatste dagen niemand zien knallen hiero.

het enige wat er moet gebeuren is meer en betere voorlichting over de gevaren van vuurwerk.
Vuurwerk zelf is niet gevaarlijk, wel wanneer idioten er mee gaan prutsen.


zo denk ik er in iedergeval over...

rest mij jullie allemaal een voorspoedig 2010 te wensen!

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben lid van de Freakpyromaniacs, een vuurwerk forum waar alle vuurwerkfanaten bekend mee zijn.

 

Dit jaar zal het wat minder zijn, hoewel ik al 100 euro gesponsord ben door mijn dochter en 100 euro door mijn vrouw.

Samen met mijn zoon gaan we dus voor een flinke 300 euro de lucht in knallen....

 

Gaaf ? ......JA !

 

Laat ons ook 1x per jaar lekker gek doen. Ik drink niet en kom niet in de kroeg en ik ken echt zat gasten die die 300 er in een weekend doorheen zuipen en dan 's maandags met een houten kop weer aan het werk gaan.

 

Vuurwerk moet kunnen, wij steken af van 00:30 - 01:30 en dan staat de hele buurt te kijken. (volgend jaar ga ik langs de deur voor een bijdrage ;-)

 

Je moet je hart toch 1x per jaar kunnen luchten. Oja, we hebben alleen hele grote 500grams potten met sierspul.

 

Happy 2010 allemaal !

 

-=====BANG!=====-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit groeien jullie er allemaal nog wel is overheen.

De 1 wat vroeger de ander wat later.

Bij mij was t met 40 daarvoor heb ik ook altijd lekker mee gedaan.

Zo spaar ik al een aantal jaar een zinloze paar 100 uit.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen vuurwerk gekocht!!

Ik heb een paar melkbussen daar doe ik een beetje wit toverspul in, spuug een keer op, een vlammetje erbij en ....BOEM

De hele dag doe ik dat, al zou het alleen maar zijn om de buurman terug te pakken die overdag al dagen strijkers en wat al niet meer afknalt terwijl ik nachtdienst heb.

Heerlijk en dat doe ik vlak voor z`n deur!!!!

zo dat lucht op.BOEM!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...