Ga naar inhoud


Motorbeveiliging in stekker van klokpomp


Thomas2000

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Soms zijn de simpele oplossingen het beste!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Een PKZ toepassen, is een magneetschakelaar inclusief
een thermisch pakket


Een PKZ(M) is zeker geen magneetschakelaar inclusief een thermisch pakket Con. Een PKZ(M) is een motorbeveiligingsschakelaar (driedubbele woordwaarde) smile


Ik zie een PKZ als wat vroeger een magneetschakelaar was met TP.
Zie bijlage. De instelbare (stroom)beveiliging zal het relais
doen afschakelen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guykers
Origineel bericht van: Thomas2000

Heb ik ook an gedacht, maar er word ook weleens gelast op dat stopcontact, en dan is 4 ampere tekort.


Maak dan een tweede WandContactDoos,
welke je van een thermische veiligheid voorziet.
Laat de kabel een kabel zijn
en zorg dat de veiligheidsvoorziening mooi vast aan de muur blijft


Zo zou ik het ook doen maar dan wel als wcd - stekker een cee gebruiken .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch voor een "losse" oplossing gaat maak het dan iets uitgebreider. Ik heb in het verleden regelmatig dit soort dingen moeten maken, en ik ben er achter gekomen dat het beste is om de behuizing van de schakelaar op een plaat te monteren, en dan het snoer via een lus, welke vast is gemaakt aan de plaat, de kast binnen te laten komen.

Op die manier blijft het waterdicht, ook bij veelvuldig misbruik/vallen/verplaatsen door aan de kabel te trekken/etc van de unit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Con,

 

Citaat:
Ik zie een PKZ als wat vroeger een magneetschakelaar was met TP.

Zie bijlage. De instelbare (stroom)beveiliging zal het relais

doen afschakelen.

 

Een magneetschakelaar schakelt in door op een spoel een kleine stuurspanning aan te bieden. Die plaats je dus normaal gesproken NA de PKZ.

 

De PKZ moet je echt zien als installatieautomaat (Stotz) met geintegreerd thermisch pakket. Dat blijkt ook uit het schema welke je hebt aangehecht.

-Overstroom

-Thermische schakelaar

-Deze schakelen beide alle drie de phases af.

 

Alla, doet verder weinig ter zake, belangrijkste is dat de oorspronkelijke vraagsteller weet wat hij moet hebben.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...