Ga naar inhoud


Welk merk weerstation aanschaffen?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben van plan om een weerstation aan te gaan schaffen, maar ik weet nog niet precies wat. Nu kom ik op internet voldoende elektronica postorder winkels tegen die weerstations verkopen, maar het valt me op dat er veel verschillende merken/eigen merken te koop zijn?

Is er/zijn er ook A-merken weerstations, of worden deze door de grote elektronica fabrikanten als ander/onbekend merk verkocht.

 

Bij mijn vorige weerstation is de buiten sensor kapot gegaan, maar omdat het een eigen merk betrof was er geen vervangende sensor te krijgen.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, hoe serieus wil je? Ik heb er een van de Blokker voor 14,95 met buitensensor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me in eerste instantie af of er merken te koop zijn die bij de meesten mensen bekend zijn op het gebied van elektronica.

 

Ik ben ze (nog) niet tegen gekomen

 

Je kunt bij de blokker ook een tv kopen van merk X, maar de meesten zullen toch voor een bekend merk kiezen omdat je daar waarschijnlijk meer over tevreden bent/langer plezier van hebt.

 

 

mvg,

The Iron Maiden.

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze en heb in tegenstelling tot de 9 klachten (klagers zijn er altijd) geen problemen met het apparaat.

 

Leuk is dat je hem op je website kunt zetten. (Moet dan wel een pc aanstaan, zit geen ftp server in).

 

Wel een nadeel is dat je een "ouderwetse" seriele bus moet hebben en via usb geen communicatie mogelijk is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier in NL 2 stuks.

Eentje van Huger... draadloos buitensensor, binnen en buiten alleen maartemperatuur.

 

De tweede is van TFA, een Duitse producent, en geeft zowel buiten als binnen temp en luchtvochtigheid. Tevens zit er een barometer bij. Ook geeft het apparaat voorspellingen... zoals 80% Schnee, of 90% Starkwind en dat soort dingen. Hij houdt min en max waarden bij. De buitensensor is ook draadloos.

 

De temperatuur van beide apparaten staat gelijk als ik ze naast elkaar zet... dus ga ik er vanuit dat het ook correct is.

 

In Zweden heb ik er eentje met een buitensensor die draadloos naar je hoof-binnenunit gaat, maat je kan de buitensensor binnen hangen, en de sensor zelf gaat met een draad naar buiten toe. Dit is heel erg handig, omdat door extrema kou (-30 is geen uitzondering) de batterijtjes anders gelijk leeg zijn. Ook is de levensduur veel en veel langer, doordat er totaal geen vocht bij de unit kan. de kabel had voor mij ietsje langer mogen zijn. Merk was (dacht ik ) OBH Nordica, maar ben niet zeker...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...