Ga naar inhoud


Kat naar Dierenrts gebracht... heb er spijt van.


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Heb vandaag de laatste "aanwinst" in ons gezin naar de dierenarts gebracht om de hechtingen te laten verwijderen van haar sterrilisatie. Beestje is ongeveer een jaar oud en zal nu zwaarder gaan worden. Zwaarder en sterker...

 

Ze herrinerde zich denk ik nog dat de laatste keer dat ik haar in het kooitje stopte (toen we haar een week geleden wegbrachten voor de sterrilisatie) het niet om iets leuks ging..

 

Ze heeft mij dus ook laten weten (en voelen) dat ze liever niet ging...

 

img2188p.jpg

 

De meest linkse kras is 21cm lang... heb ook krassen op mijn handen en het ergste is nog wel dat ze bij de dierenarts geen vin verroerde... nu denkt de dierenarts dat ik een of andere beul ben!

 

grrr.. maar ja.. als je dieren in huis neemt moet je er maar wat voor over hebben, wist alleen niet dat hier ook mijn huid onder viel smile

 

(weet het, totaal nutteloos OT posting, maar vind mezelf zo zielig dat ik het met de hele wereld wil delen.. frown )

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: metoo
de kat de volgende keer eerst handschoenen/sokjes aandoen


tegen de tijd dat ik haar die aan hebben weten te trekken heb ik zelf geen huid meer over volgens mij... zat meer te denken om plaatstaal handschoenen voor mezelf te laten maken laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon werkhandschoenen en een dikke jas aan.

Het is heel apart om te zien dat een kat, ondanks dat je hem in zijn nekvel beet hebt, dat het achterlichaam nog 180graden kan draaien om jouw eens flink te pakken te nemen.

 

Je kunt ook de reismand al geruime tijd van tevoren in de kamer zetten zodat de kat al eens gaat verkennen en de mand niet meer zo eng is.

Een kalmeringsmiddel wordt ook nog wel eens verstrekt door de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Gewoon werkhandschoenen en een dikke jas aan.
Het is heel apart om te zien dat een kat, ondanks dat je hem in zijn nekvel beet hebt, dat het achterlichaam nog 180graden kan draaien om jouw eens flink te pakken te nemen.

Je kunt ook de reismand al geruime tijd van tevoren in de kamer zetten zodat de kat al eens gaat verkennen en de mand niet meer zo eng is.
Een kalmeringsmiddel wordt ook nog wel eens verstrekt door de dierenarts.


Ik had haar niet helemaal goed vast - op het moment dat ik haar wilde pakken had ze het al in de gaten en in haar vlucht gebruikte ze mijn onderarm als afzet. En als ik de mand in de kamer zet zitten ze all 6 direct onder het bed en komen er niet meer onder vandaan totdat de mand weg is laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel in de gaten houden die krassen, risico van kattenkrabziekte, google maar voor de info.

En maak je over die dierenarts maar geen zorgen, dat ze op tafel zo mak als een lammetje zijn en zelfs spontaan terug gaan in de mand is zo'n beetje standaard. :D

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bodemplaatje onder de bedpoten, paar plaatjes om het bed schroeven en dan met bed en al naar de dierenarts, dan schuif je de dierenarts er ook bij onder en klaar is clara.

 

of neem de kat op schoot, rook een joint, laat de kat meeroken, ga je er allebei lekker relaxt heen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
bodemplaatje onder de bedpoten, paar plaatjes om het bed schroeven en dan met bed en al naar de dierenarts, dan schuif je de dierenarts er ook bij onder en klaar is clara.

of neem de kat op schoot, rook een joint, laat de kat meeroken, ga je er allebei lekker relaxt heen


Dierenarts komt voortaan naar mijn huis. Mag hij gekrabt worden.

En jointje is altijd goed idee, alleen niet in Turkije... dan is katkrabziekte mijn minste zorg... word het hele probleem meer anaal georienteerd... wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan had ik het bij de mijne erg makkelijk.

 

Op de behandeltafel was ze net een zak aardappelen. kon je zelfs op de rug leggen en dan bleef ze zo ook liggen.

 

Nadeel was wel weer dat haar sluitspieren net zo slap werden sick

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dit soort krassen molkosan erop smeren. Is een melkzuurpreparaat (maak je zelf ook, dus niet lichaamsvreemd)wat verhindert dat bacterien er iets kunnen. Schitterend spul, gebruik het zelf al tig jaren. Doe ik het er niet op dan heb ik dagen last en jeuk en rode striemen, gebruik ik het wel dan prikt het even flink bij het erop doen, maar daarna vrijwel geen last meer en het geneest 10x zo snel.

 

En verder natuurlijk de volgende keer een stevige jas aan en iets heel lekkers geven als ze in de vervoermand gaat. Vooraf al een aantal malen oefenen en belonen. :D

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor alle tips! (dierenarts had een hoop soort van betadine op de krassen gesmeerd en ik lijkt nergens last van te hebben verder)

 

Heb trouwens wel de oplossing gevonden, vergeet niet ik heb er 6 dus het zou wel eens voor kunnen komen dat ik ze alle 6 tegelijkertijd moet vervoeren...

 

Oplossing:

 

harnas.jpg

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Heb vandaag de laatste "aanwinst" in ons gezin naar de dierenarts gebracht om de hechtingen te laten verwijderen van haar sterrilisatie. Beestje is ongeveer een jaar oud en zal nu zwaarder gaan worden. Zwaarder en sterker...

Ze herrinerde zich denk ik nog dat de laatste keer dat ik haar in het kooitje stopte (toen we haar een week geleden wegbrachten voor de sterrilisatie) het niet om iets leuks ging..

Ze heeft mij dus ook laten weten (en voelen) dat ze liever niet ging...

De meest linkse kras is 21cm lang... heb ook krassen op mijn handen en het ergste is nog wel dat ze bij de dierenarts geen vin verroerde... nu denkt de dierenarts dat ik een of andere beul ben!

grrr.. maar ja.. als je dieren in huis neemt moet je er maar wat voor over hebben, wist alleen niet dat hier ook mijn huid onder viel smile

(weet het, totaal nutteloos OT posting, maar vind mezelf zo zielig dat ik het met de hele wereld wil delen.. frown )


Hoe zou jij reageren als ze je ballen weghalen of het idee hebt
dat ze dat gaan doen (steriliseren is voor mij naar poezen toe
dezelfde ingreep).

Ik denk helemaal over de rooie gaan. Dus laat die poes enige
stukjes "behang" weghalen /beschadigen, daar heeft ze wel recht
op lijkt mij.

Wij hebben naast onze eenden, ganzen en kippen ook inmiddels
3 poezen en één kat. Wij zijn inmiddels gewend dat je er vaak
niet geheel zonder kleerscheuren vanaf komt. Het zij zo . . . .
Inherent aan dieren hebben toch?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...