Ga naar inhoud


Ik zie door de bomen het bos niet meer, is het Set Top Box-pakket en Ned. nu weg?


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb een aantal maanden geleden hier eens voorgerekend, hoeveel een settop box klant per te ontvangen zender betaalt t.o.v. een basispakket klant.

 

Een settop box klant betaalde ongeveer 35% meer per programma.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kom dan maar eens met feiten dat het een vetpot is dat SetTop pakket.... Echt hoor, hier kan CDS niets aan verdienen - ze leggen er alleen op toe. Dit is nu juist het pakket waardoor de zogenaamde CDS spagaat is ontstaan.

 

Voor een paar jaar geleden was dit inderdaad anders. Toen was satelliet nog noodzakelijk kwaad voor SBS en RTL - anders kwamen ze niet eens op de kabel. Dus RTL en SBS betaalde de transponder capaciteit en nu mogen de abonnees dit doen. Daarom is dan ook het SetTop pakket jaarlijks geleidelijk aan met 10 Euro per jaar verhoogd.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Reken eens uit hoeveel MEERopbrengsten dat in 6 jaar oplevert.
Als je dat niet wilt of kunt uitrekenen/schatten lijkt het mij moeilijk om met stelligheid
te blijven volhouden dat de resultaten de laatste jaren alleen maar slecht(er) (in het rood) zijn/worden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Dat kan ik inderdaad niet uitrekenen omdat er niet eens bekend is hoeveel klanten er zijn met een set-top pakket, je zou dan moeten uitgaan van schattingen.
Dat geldt evenzeer voor de kosten die het bedrijf maakt er is niet eens bekend wat er voor een transponder betaald moet worden per jaar dus alweer schattingen laat staan de rest personeels kosten enzovoort.

Het lijkt me veel beter om dan te kijken naar de providers in de omliggende landen waar die hun goedkoopste pakket voor aanbieden.
Als dat ver onder het tarief van CDS ligt van €5,83 p/m lijkt me inderdaad dat de bedrijfsvoering bij CDS beter kan en dat ze de kip beter niet hadden kunnen laten slachten.
Maar vermoedelijk is daar geen lijstje van en zal het een wellus nietus spelletje blijven. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoopste pakket in spanje is 20,95 per maand en daar komt nog ontvanger huur bij. Dan heb je nog niet eens sci-fi axn ect. ik betaal 34,95 per maand aan Digital+ omdat ik naast de normale kanalen het serie pakket heb met sci-fi, axn, calle 13, ect.

 

Doe er je voordeel mee!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Wat het in Spanje kost heb ik hier geen boodschap aan.


Dat was mijn vraag of jij er nu een boodschap aan hebt of niet. frown

De vraag of er in de ons omringende landen pakketten zijn die veel goedkoper zijn als het settop pakket van CDS maar daar zal wel geen antwoordt op komen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mijn oude posting nog even opgezocht, stand december 2009.

 

Settopbox programma´s: 10 stuks voor € 5,83 (0,58€/zender)

 

Nederland 1

Nederland 2

Nederland 3

RTL 4

RTL 5

RTL 7

SBS 6

NET 5

Veronica

Nederland HD 23,5

 

 

Basispakket programma's: 29 stuks voor € 9,95 (0,33€/zender)

Nederland 1

Nederland 2

Nederland 3

RTL 4

RTL 5

RTL 7

RTL 8

SBS 6

NET 5

Veronica

Eurosport

Nederland HD 23,5

Eurosport HD 23,5

Animal Planet

Discovery Channel

National Geographic

Comedy Central

Het Gesprek 23,5

Nickelodeon

Jetix

MTV NL

MTV 2

MTV Dance

MTV Music

TMF

TV Oranje

VH1

VH1 Classic

Hustler TV

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb mijn oude posting nog even opgezocht, stand december 2009.


Ja dat was me bekend maar eigenlijk zijn alle kosten voor elke abonnee bijna gelijk buiten dat ze voor het settop maar één keer per jaar hoeven te incasseren.

Maar misschien weet jij buitenlandse providers die goedkoper zijn dan doet CDS iets fout. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een correctie: het stb-pakket bevat maar 6 zenders.

ned 1, ned2, ned3 en nedHD zijn ftv.dus 5,83/6= € 0,97 per zender.

daarmee is het stb-pakket relatief het duurst!

de enquete op het cds-forum over het al of niet eens zijn met het verdwijnen van dit pakket heeft daarom ook een totaal verkeerde titel.

 

 

groet,

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een poging gedaan, aan jou om een ander rekenmodel voor te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: ceesv
Ik heb mijn oude posting nog even opgezocht, stand december 2009.


Ja dat was me bekend maar eigenlijk zijn alle kosten voor elke abonnee bijna gelijk buiten dat ze voor het settop maar één keer per jaar hoeven te incasseren.

Maar misschien weet jij buitenlandse providers die goedkoper zijn dan doet CDS iets fout. laugh


TNTSat

Eenmalig een ontvanger kopen.
Daarna alles gratis.

Klik hier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries
TNTSat

Eenmalig een ontvanger kopen.
Daarna alles gratis.

Klik hier


Ja inderdaad evenals het Engelse pakket van Freesat maar waarschijnlijk wordt dat gesubsidieerd uit het kijk en luistergeld in die landen.
Hier moet CDS het zelf betalen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...