Ga naar inhoud


Ik zie door de bomen het bos niet meer, is het Set Top Box-pakket en Ned. nu weg?


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Denk je nu echt dat CDS met het SetTop pakket winst maakt???

Origineel bericht van: Littlesat
Kom dan maar eens met feiten dat het een vetpot is dat SetTop pakket.... Echt hoor, hier kan CDS niets aan verdienen - ze leggen er alleen op toe.


@Littlesat,

In dit topic beweerde jij als eerste (voordat ik reageerde) dat CDS geen winst maakt met het Set Top Box pakket.
Dan ben jij mijns inziens ook als eerste aan zet om jouw beweringen met feiten/schattingen te onderbouwen.

Op een ander board/forum waar jij ook leest/schrijft heb ik trouwens al eens mijn stellingname
met schattingen/feiten onderbouwd en ik zal het (nogmaals) op dit board zetten.
Met knippen en plakken is dat gelukkig een gemakkelijk karweitje smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het vanwege de financiële positie van CanalDigitaal (M7 Group) onontkoombaar

dat het Set Top Box pakket niet meer aan nieuwe abonnees wordt aangeboden?

 

Hoe is de financiële positie van CanalDigitaal (M7 Group)?

Daar is zover ik weet weinig over bekend.

Wat wel algemeen bekend is heeft betrekking op het feit dat de afgelopen jaren

het Set Top Box pakket nogal in prijs is gestegen.

Onderstaande berekening berust voor een gedeelte op aannames.

Degenen die over juiste/betere gegevens beschikken gelieven dit a.u.b. te vermelden.

 

(Voorheen) CanalDigitaal heeft naar eigen zeggen (bijna) 1 miljoen abonnementen in de portefeuille.

Laat ik het voorzichtig (conservatief) benaderen en uitgaan van 500.000 x Set Top Box en 200.000 x Overige Paketten.

In het jaar 2003 wordt 15 Euro/jaar in rekening gebracht voor Set Top Box pakket: opbrengst ca. 7,5 miljoen Euro.

In 2004 wordt 19,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 10 miljoen Euro, zo'n 2,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2005 wordt 29,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 15 miljoen Euro, zo'n 7,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2006 wordt 39,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 20 miljoen Euro, zo'n 12,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2007 wordt 49,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 25 miljoen Euro, zo'n 17,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2008 wordt 59,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 30 miljoen Euro, zo'n 22,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2009 wordt 69,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 35 miljoen Euro, zo'n 27,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

In 2010 wordt 79,95 (?!) Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 40 miljoen Euro, zo'n 32,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

 

Tot en met het jaar 2010 bedragen de EXTRA ontvangsten alleen al van het Set Top Box pakket in totaal ca. 122,5 miljoen Euro.

Die 122,5 miljoen Euro komen BOVENOP de jaarlijkse inkomsten van 7,5 miljoen van het niveau van het jaar 2003.

 

Van die 122,5 miljoen Euro moet wel nog het verschil tussen geld ontvangen of geld betalen

voor doorgifte van de Commerciële Omroepen in mindering worden gebracht.

 

De (eventueel toegenomen) ontvangsten uit de Overige Pakketten heb ik buiten beschouwing gelaten.

Nogmaals, ik beweer niet dat bovengenoemde cijfers precies en tot drie cijfers achter de komma kloppen.

Het gaat mij om de strekking van het betoog en die is hopelijk duidelijk.

 

Mijn vermoeden/slotconclusie is dat er voldoende financiële ruimte is voor extra transponder(s).

 

Wat is de mening van de leden van dit forum/board?

Ik ben heel benieuwd.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz


(Voorheen) CanalDigitaal heeft naar eigen zeggen (bijna) 1 miljoen abonnementen in de portefeuille.
Laat ik het voorzichtig (conservatief) benaderen en uitgaan van 500.000 x Set Top Box en 200.000 x Overige Paketten.


Nu kan ik ook gaan gokken maar ik denk dat 100.000 abonnementen op het set top pakket beter in de buurt komt.
Bij mij is het ook nergens op gebaseerd, het enige wat zeker is dat is de abonnementsprijs in een bepaald jaar voor de rest is de hele berekening gebaseerd op aannames.

Ook aan de inkomsten kant is er bij CDS natuurlijk veel veranderd, met het betalen voor de commerciele zenders heb je rekening gehouden maar dat de kabel providers betaalden om hun beeld ook van de satelliet te halen zie ik nergens terug.
Die betalen nu voor de doorgifte van de aanvoer via glasvezel.
En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan zolang de jaarrekening niet in te zien is blijft alles gebaseerd op aannames.

Het heeft ook niet zo veel zin meer het set top pakket houd voor nieuwe abonnees op te bestaan.
Op het board waar CDS ook post is er een enquête over het opheffen van het settop pakket de meerderheid daar is er voor maar er hebben zo weinig mensen gestemd dat ik ook daar geen waarde aan hecht. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de update van Irdeto 1 naar Irdeto 2 hadden ze nog ongeveer 250.000 van die kaarten uitstaan.

Zoals bekend heb je met Irdeto 2 alleen de zenders uit het Settop pakket.

 

Maar het blijft alles raden naar de juiste cijfers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat we de getalletjes niet weten kunnen we alleen speculeren. Met die speculatie kun je schatten wat binnenkomt... maar dan heb je de kosten nog niet te pakken.

 

Op dat ene forum heb ik een rekenfoutje gemaakt... ik had de jaarlijkse geschatte transponder kosten gedeeld door de maandelijkse abonnements kosten ;-)

 

Het SetTop pakket past op een transponder. Ik schat de kosten van een transponder op 5.000.000 Euro per jaar, dat is dan met 69.95 per jaar (ik had op het andere forum per maand genomen. ongeveer zo'n 72.000 abonnees per jaar... break even point met alleen de transponder kosten (zo heb je wel een beeld wat betreft TVV). Als je dit zo ziet kan CDS hier inderdaad wel wat winst op maken... maar echt opschieten en mogelijkheden biedt dit uiteraard niet. CDS heeft binnenkort 7 transponder zelf in gebruik (niet meegenomen TVV en de Roos transponder). Dat kost ze dan geschat 35.000.000 per jaar, je hebt daar 7x72.000 abonnees voor nodig als ze allemaal het 5 euro zouden betalen... dan kom je op zo'n 500.000 abonnees.

 

Om uit de kosten te komen van de twee nieuwe transponders moet CDS dus 144.000 HD abonnees zien te krijgen ;-) Moet gaan lukken binnen 1-2 jaar denk ik.

 

Ik kan weer gaan slapen... CDS heeft een goede business case.

 

Niet inbegrepen zijn de kosten zoals rechten van zenders, wat CDS voor doorgifte moet betalen, de door prik zenders, kosten van personeel enz... En uiteraard de aanname van 5 miljoen transponder kosten per transponder per jaar en voor iedereen een 5 Euro abonnement...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik schat de kosten van een transponder op 5.000.000 Euro per jaar,


Ik denk dat dit nog een hele lage schatting is. Wel is eea afhankelijk van de duur van de huur (de maandprijs voor 1 maandhuur, zal hoger liggen dan de maandprijs voor een huur van meerdere jaren, natuurlijk)



Citaat:
.........De BBI vorderde een bedrag van 4.854.510 euro omdat ze het geld dat de nv ter beschikking had gekregen voor het huren van de satelliettransponder, als winst wilde gaan belasten..........

Maar hier is een gedeelte uit een artikel, waarin wordt beweert dat alleen al bijna € 5 de belasting eist, omdat ze een bedrag als winst zagen bij een bedrijf, maar dat bedrag was bedoelt voor het huren van een transponderruimte (dus maar 1 frequentie, het gaat om 1 zender)
Stel, de belasting vraagt 30%......dus dit is 30% alleen al 5 miljoen. En dit is maar 1 zender.

Bron: http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=67110588&LANG=fr

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar dat "de meerderheid" op dat forum voor het afschaffen van het STB-pakket is.

Komt op mij een beetje over als : Laten ze de Fiatjes maar afschaffen want ik heb nu een BMW.

Want STB-gebruikers zullen absoluut niet voor afschaffing stemmen.

Wie wel?

Mensen die balen dat ze veel betalen voor een duur (slecht?) pakket en een ander het niet gunnen voor minder geld een klein pakketje te ontvangen?

Aandeelhouders van CD?

Werknemers die in opdracht werken/schrijven?

.......?

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Bizar dat "de meerderheid" op dat forum voor het afschaffen van het STB-pakket is.

Hoezo? Omdat jij tegen bent?
Origineel bericht van: minplus

Want STB-gebruikers zullen absoluut niet voor afschaffing stemmen.

Nee, natuurlijk niet.
Origineel bericht van: minplus

Mensen die balen dat ze veel betalen voor een duur (slecht?) pakket en een ander het niet gunnen voor minder geld een klein pakketje te ontvangen?

Waarom deze verdachtmakingen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Aandeelhouders van CD?
Werknemers die in opdracht werken/schrijven?
.......?


Leg eens uit hoe je hier bijkomt? De meeste mensen zullen ook wel een pakket hoger dan stb hebben, en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het stb pakket van hen mag worden geschrapt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De stemverhouding ligt op dit moment 45%-55%.

75 mensen hebben gestemd.

 

Dus 45% is voor het behoud van het settop pakket.

 

Iets zegt mij, dat dit ook wel eens het aandeel abonnementen zou kunnen zijn.

 

Daarbij mag je ervan uitgaan, dat iemand, die hoger dan het settop pakket heeft geen interesse heeft voor dit pakket, en de vraag of het weg mag, bevestigend zal beantwoorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over de vergelijking tussen CDS en TNT sat:

in Frankrijk heb je niet eens TNT sat nodig (ten minste in een groot deel van het land).

Ik heb gewoon TNT (in Nederlands: Digitenne) 16 kanalen met een kamerantennetje: GRATIS.

Oh ja, er zitten ook nog 4 HD kanalen bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik betaal in Frankrijk voor "la redevance audiovisuelle" € 121,--

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...