Ga naar inhoud


sky italia(emulatoren uitgeschakeldt)


Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:D

neen maar de king onder druk zetten na zo'n uitspraak van 'm is ook flauw

 

En dan

het is natuurlijk een ander topic dan de originele vraag.

het is fijner als je topics en onderwerpen makkelijker kunt vinden doordat ze netter gescheiden zijn.

 

enkel een forum gebruiker die ook vaker moet zoeken en/of terugslaan in de boeken... wink

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
volgens wat ik "ergens" gelezen heb is er een EMM verstuurd die NIET door een skybox verwerkt werd, maar wel door andere ontvangers, bvb de dreambox.
gevolg hiervan is dat de kaarten na verloop van tijd niet meer werkten. Als men ze terugplaatst in de oorspronkelijke skybox dan verschijnt foutmelding "9998". Alle personen die nu met die foutmelding naar Sky bellen om de kaart te laten heraktiveren die staan nu op een "blacklist" en krijgen zo'n brief op de deurmat wegens gebruik van de kaart in een niet-geautorizeerde ontvanger.
men raad dus aan om alle EMM's op die kaart uit te schakelen en deze sporadisch in de skybox te plaatsen voor de updates.


Oplossing is dus als je Sky belt dat je kaart stuk is niet de foutmelding doorgeven maar het oude smoesje "mijn hond heeft de kaart opgegeten" gebruiken en als je de kaart dan terugstuurt, in ieder geval zorgen dat de chip niet meer te lezen is.

Specifiek deze truc (EMM die een kaart slopen in een niet-gecertificeerde ontvanger) kan CDS natuurlijk niet gebruiken, gezien de verhouding tussen wel en niet gecertificeerde ontvangers bij de abonnees; ze zouden zomaar de helft van hun klanten kwijt raken...

Dan blijft dus alleen een stevige beperking van de ECM tijden over als anti-cardsharing maatregel. Er wordt al maanden een onbekende EMM verzonden die door geen enkele cardserver wordt verwerkt, zou mij niet verbazen als die daarvoor een bedoeling heeft. Binnenshuis sharen is volgens mij volstrekt niet tegen te gaan met de huidige kaart, maar ik zou me natuurlijk kunnen vergissen in de creativiteit van de Nagravision techneuten... Ik vermoed wel dat CDS hier heel voorzichtig mee om zal willen gaan, gezien de problemen die men al heeft gehad met de nieuwe kaarten...




DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bereiken mij toch wat vragen en de nodige telefoontjes, dus even wat randinfo.

 

Rond mei 2006 is Seca3 gekomen met het bekende Merlin, waar genoeg van te vinden is. Zelfs de Telegraaf en de hopperguide hebben erover geschreven.

 

Het gaat nu op de EMM die normaliter voor Seca opgesplitst werd in tweeën. Kaartje in/uitschakelen en de EMM PID voor ieder kanaal één. Max 256 PID's

 

De snelheid in MIPS lagen t/m Seca2 vrij laag.

 

Pak je je oude vertrouwde logger en ga je nu loggen met je oude logger op een blokkerig kanaal zie je in de logfile dat het aantal MIPS tot ver boven de 5 komen.

 

Je kan dus al op één hand nagaan dat op zo'n kaart met 2 tuners (op verschillende zenders) thuis kijken bijna onmogelijk wordt. De foutmeldingen vliegen je om de oren.

 

De berekeningen en de logfiles met uitgebreidde toelichting volgt. CD geeft niet aan op welke zender ze aan het vogelen zijn, al zitten ze wel allemaal op 23,5. Op 19,2 heb ik nog niks gemerkt.

 

in dit draadje reageer ik er verder niet meer op en zal een nieuwe topic openen.

 

.... ga nu weer kijken en proberen te achterhalen wat de exacte snelheid is. Mbt de tijd. Mei 2006 + 5 jaar is mei 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nou een grapje?

 

Eerst maar is het verschil tussen emm's en ecm's leren beste kimble :D

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: Jean-Claude
volgens wat ik "ergens" gelezen heb is er een EMM verstuurd die NIET door een skybox verwerkt werd, maar wel door andere ontvangers, bvb de dreambox.
gevolg hiervan is dat de kaarten na verloop van tijd niet meer werkten. Als men ze terugplaatst in de oorspronkelijke skybox dan verschijnt foutmelding "9998". Alle personen die nu met die foutmelding naar Sky bellen om de kaart te laten heraktiveren die staan nu op een "blacklist" en krijgen zo'n brief op de deurmat wegens gebruik van de kaart in een niet-geautorizeerde ontvanger.
men raad dus aan om alle EMM's op die kaart uit te schakelen en deze sporadisch in de skybox te plaatsen voor de updates.


Oplossing is dus als je Sky belt dat je kaart stuk is niet de foutmelding doorgeven maar het oude smoesje "mijn hond heeft de kaart opgegeten" gebruiken en als je de kaart dan terugstuurt, in ieder geval zorgen dat de chip niet meer te lezen is.


Nog simpeler, leg de kaart, met de chip naar beneden, op zo,n electrische vliegenmepper, druk ongeveer 10 seconden op de aan/uit knop...en ik garandeer jou dat de chip geroosterd is... :D

Ik spreek uit ervaring... whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Is dit nou een grapje?

Eerst maar is het verschil tussen emm's en ecm's leren beste kimble :D


Lees eerst maar eens wat info over EMM(PID selected service(Serial PID)) en ECM(PID current service). Google eens op ISO/IEC 13818-1

Denk dat je even iets mist. EMM heeft 2 functies en daarbij onderscheidt Seca zich met andere coderingssystemen die dit nl niet hebben.

Anders zit ik er nu al 10 jaar naast wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Anders zit ik er nu al 10 jaar naast wink

Het zijn jou woorden.

Kom eerst maar is met een fatsoenlijke uitleg. Hopelijk is die beter dan bovenstaand stukje

Dit heeft ook niks meer sky ita te maken trouwens.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...