Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat geloof ik graag, maar iedereen die sterk is voor zichzelf en respect heeft voor zijn eigen lichaam kan stoppen.

Ook zonder hulpmiddelen want dat is diverse zware rokers om mij heen ook gelukt.

Het is een voor 99,9% kwestie van wilskracht. Niemand heeft gezegd dat het gemakkelijk is.

Zeker de eerste maanden alle vormen van verleiding uit de weg gaan.

Dus niet gezellig naar een (rokers)café, niet naar feestjes waar veel gerookt wordt etc.

Dat zal niet te moeilijk zijn want steeds minder mensen roken en steeds vaker wordt roken als ongewenst en smerig gezien. Terecht natuurlijk.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Tja, zo kan ik het ook...pfff...



Had het dan gedaan wink

Ik ben er ook nooit mee begonnen, niemand heeft mij tot nu toe een goeie reden kunnen geven om er mee te beginnen :D

Maar wat Ron zegt is waar, ontloop de plaatsen waar je er juist mee in aaraking komt. Én, zodra je merkt dat je er over gaat nadenken of je misschien toch niet éven, óf maar één trekje enz. zorg dan dat je je gedachten ergens anders op richt, ga wandelen, fietsen, hard werken, in ieder geval ga iets doen waardoor je je gedachten op iets anders kunt concentreren.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Longemfyseem is een chronische ziekte, waarbij steeds meer longblaasjes verloren gaan. Het is een vorm van COPD. De ernst van de ziekte hangt samen met het aantal aangedane longblaasjes. Bij ernstige vormen komen de longblaasjes met elkaar in verbinding te staan en ontstaan er grote, met lucht gevulde blazen (bullae). Die kunnen het ernaast gelegen gezonde longweefsel samendrukken.

Mensen met longemfyseem raken snel vermoeid en kort van adem en lopen het risico aan de aandoening te overlijden.

De belangrijkste risicofactor is roken. Bepaalde bestanddelen van sigarettenrook beschadigen het longweefsel en trekken ontstekingscellen aan die de longen verder aantasten


Dit verhaal hoor ik vrij regelmatig, aangezien mijn zwager dit via zijn faculteit Utrecht heeft aangetoond...zijn nu bezig met het ontwikkelen van een medicijn...echter daar ga ik niet op wachten :D

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben 7 febr gestopt,voor de 3e keer in mijn leven.rookte 3 tot

4 pakjes zware,s,morgens hoesten,je stinkt en uur in de wind

maar de doorslag waren 3 fanatieke rokers,allemaal 50e,

in begin hadden ze rugpijn,geen eetlust,3mnd later waren ze overleden.lonkanker,de agresieve variant ervan.

ik ga nu in mijn gedachten een sigaretje roken,en dat helpt.

maar na 30 dagen ben je pas over de berg,maar je bent voor-

lopig een afkickende junk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bijna twee jaar geleden gestopt en had er geen moeite mee eigenlijk.

Zonder nicotine kauwgom of stickers en als enige afleidingsmiddel at ik pipas en die zijn volop in zuid spanje.

 

Ik at deze pipas na het eten of als ik een biertje dronk, de momenten waar je als gewoonte een sigaret opstak. De lichamelijke verslaving is na een week weg maar de gewoonte breken is het moeilijkste en hierbij hielpen bij mij deze pipas. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Ik ben nu bijna twee jaar geleden gestopt en had er geen moeite mee eigenlijk.
Zonder nicotine kauwgom of stickers en als enige afleidingsmiddel at ik pipas en die zijn volop in zuid spanje.

Ik at deze pipas na het eten of als ik een biertje dronk, de momenten waar je als gewoonte een sigaret opstak. De lichamelijke verslaving is na een week weg maar de gewoonte breken is het mo
eilijkste en hierbij hielpen bij mij deze pipas. wink

ik gok er maar op dat het nootjes zijn,of niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, pipas(zonnebloempitten) zijn hier inderdaad volop aanwezig en ik vind het een uitstekend idee laugh

 

Gisteravond tijdens mijn wekelijkse voetbalavond dus (Real Madrid) hier inderdaad lekker van zitten smullen..

 

Onze Spaanse vrienden doen niet anders hier...hoewel ik er redelijk nerveus van wordt hoor :-)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Digipaps.

 

Succes ermee, zet 'm op en het is het waard! Het is zaak om van de gewoonte af te komen. De lichaamlijke verslaving is niet eens het moeilijkst (althans, dat is mijn ervaring).

 

Ik heb vanaf mijn twaalfde gerookt, 20 jaar lang en op het laatst 4 pakjes shag in de week. Ik ben zonder hulpmiddelen gestopt. Alhoewel...ik visualiseerde mezelf 10 jaar ouder, aan huis gekluisterd, met zuurstof flessen voor het raam zittend, geen lucht meer hebbend. En als je familie anamnese dan ook nog eens hart en vaat ziekten is...tja, watheb je dan nog meer nodig.

 

Inmiddels 10 jaar van het roken af en 10 kilo zwaarder. Binnenkort ga ik daar vanaf proberen te komen :D

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...