Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hm, het oorspronkelijke bericht is van Digipaps. Al niet meer actief hier sinds januari.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven in deze topic stond van mij al een bericht dat ik gestopt was met roken en dat ben ik nog steeds en ondertussen is mijn gewicht weer normaal.

 

Daarnaast heb ik een behoorlijke conditie gekregen, mijn eten is beter gaan smaken, en ik zit beter in mijn vel. Stoppen met roken geeft enkel maar voordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt wilt stoppen dan stop je toch?

 

Als het niet lukt is het omdat je opgeeft en dus niet echt wilt. Je hebt roken niet nodig ofzo om te leven...

 

Ik kan niet zonder mijn peukje en rook lekker door totdat ik nog 1 laatste keer zal roken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ja maar merk t smorgens vaak net wakker en hoeste door t roke van de dag er voor wordt er soms misselijk van het hoesten.

Het eerste sjekkie van de dag is t lekkerst.

Ach ja een verslaving zit tussen de oren :D

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste van de dag met een bak koffie erbij :-)

Het mooiste gelukgevoel dat er is !

 

Ik merkte alleen dat ik de andere peuken van die dag niet meer lekker vond, en het deed uit gewoonte.

Kleding stinkt, walgelijke geur. En ja, dat vond ik al toen ik nog rookte. En roken kost een bak geld.

Ik ben blij dat ik er vanaf ben, het ging me goed af.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er echt vanaf wilt dan kan het.

Alleen je moet er geestelijk aan toe zijn.

Als je er geestelijk niet achter staat hoef je het niet te proberen.

Ik zelf dacht er steeds vaker aan om te stoppen en uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Met suc6 en ik ben er verschrikkelijk blij mee.

Bovenstaande klinkt makkelijk maar het blijft lastig het stoppen maar de nicotine verslaving zelf ben je snel kwijt hoor.

De gewoonte is het ergste.

 

Edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms zit de verslaving tussen de oren, maar het kan ook puur lichamelijke afhankelijkheid zijn.

 

In sigaretten zit niet alleen tabak maar een hele mix van allerlei verslavende stoffen.

Verder zijn er mensen, die een lichamelijke eigenschap hebben dat wanneer ze een keer een potentieel verslavende stof tot zich nemen, er meteen een lichamelijke afhankelijkheid voor ontwikkelen.

 

Daarom ben je ook je hele leven lang alcoholist, zelfs wanneer je droog staat.

Een biertje is dan weer voldoende om niet meer te kunnen stoppen.

 

Diegene die roken en er niet mee kunnen stoppen zijn daarom in 2 groepen onder te verdelen, degene bij wie het tussen de oren zit en de groep die een verslavings gen bezitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zit de verslaving tussen de oren, maar het kan ook puur lichamelijke afhankelijkheid zijn.

 

In sigaretten zit niet alleen tabak maar een hele mix van allerlei verslavende stoffen.

Verder zijn er mensen, die een lichamelijke eigenschap hebben dat wanneer ze een keer een potentieel verslavende stof tot zich nemen, er meteen een lichamelijke afhankelijkheid voor ontwikkelen.

 

Daarom ben je ook je hele leven lang alcoholist, zelfs wanneer je droog staat.

Een biertje is dan weer voldoende om niet meer te kunnen stoppen.

 

Diegene die roken en er niet mee kunnen stoppen zijn daarom in 2 groepen onder te verdelen, degene bij wie het tussen de oren zit en de groep die een verslavings gen bezitten.

 

Dit is het voornaamste verschil tussen hard en soft drugs.

 

Peuken hebben geen, of nauwelijks, lichaamelijke verslavings sympthonen. Net zoals wiet.

 

Heroine is de ergste, en alcohol wordt een harddrugs bij extreme inname (dan ga je dus deleriums krijgen en raakt je lichaam afhankelijk).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rookverslaving zit altijd tussen de oren.

Anders dan bij alcohol en drugs is nicotine zeer snel uitgewerkt, binnen een uur is 90% al door je lichaam verwerkt.

Die lichamelijk afhankelijkheid is de grootste kolder die een roker zichzelf wijs maakt.

Het bewijs daarvoor is al gewoon te leveren door een hunkerende rookverslaafde af te leiden.

Als hij/zij volgens zijn gevoel al ligt dood te gaan wegens zogenaamde nicotineafkickverschijnselen dan hoeft Nederland maar te scoren, of iets anders wat de aandacht afleid, en alle afkickverschijnselen zijn in dezelfde seconde totaal verdwenen, totdat de verslaafde weer aan roken herinnerd wordt dan beginnen de verschijnselen weer terug te komen.

 

Een roker kan 's nacht ook probleemloos 8 uur zonder sigaret want dan heeft hij geen tijd om aan roken te denken, terwijl hij/zij dat overdag amper een uur volhoudt.

 

Als je eenmaal ervaren hebt dat afkickverschijnselen binnen een tel weg kunnen zijn dan weet je pas echt hoe enorm je eigen hersenen je voor de gek kunnen houden en begin je te twijfelen waarmee je nog meer voor de gek wordt gehouden zoals griepjes en vermoeidheid.

 

Stoppen met roken is niet meer als gewoon niet meer roken.

Eigelijk heel simpel dus.

De grote moeilijkheid is dat je niets moet doen.

Ander dingen die je in je leven wil bereiken moet je hard voor knokken zoals extra trainen of studeren.

Maar voor stoppen met roken moet je niets doen en dat schijnt erg moeilijk te zijn en je weet niet wanneer je er mee klaar bent.

 

Ikzelf ben in mijn stoppen met roken periode elke dag naar de sportschool gegaan en heb zoveel klussen gedaan en film gekeken zodat ik de hele dag zoveel mogelijk was afgeleid.

Na zo'n 3 weken was de rookgewoonte zo goed als uit mijn leven.

Beloof jezelf dat je nooit meer zal roken, ook geen enkele hijs, en bij elk moeilijk moment bedenk je jezelf dat je heel je rookvrije jeugd ook heel goed zonder sigaret hebt kunnen leven dus een leven zonder is mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nog effe...

wij ex-rokers subsidieerden de regering al jaaaren met die bijzondere btw op tabak genotsartikelen

en we gaan even kijken hoelang een kanker patient nog mag leven (journaal net gemist) gezien de kosten

wat een absoluut akelige stelling

 

over 5 jaar kun je de Vleeseters ook afrekenen op de kilo's antibiotica en RMSA bacterien

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...