Ga naar inhoud


viaccess codering ned 2 en 3 ??


bigm

Aanbevolen berichten

Gast m.boretti

Ik weer dat sinds een tijdje de Franse overheid het al toestaat om Nederlandse les te volgen in Noord-Frankrijk (Flandre, en dat dit sinds kort ook gestimuleerd wordt.

Zal wel iets te maken hebben met de hoge werklooosheid in Flandre, en tja wil je in Vlaanderen werken, zal je toch Nederlands moeten spreken.

In dit licht gezien, zou het wellicht mogelijk zijn, dat via de Franse pakketten ook Nederlandse zenders beschikbaar gesteld worden.

Het zou mooi zijn als er een overeenkomst zou komen met de Franse staat, zoiets als met Vlaanderen, nl. uitwisseling van elkanders nationale zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

YESSSS!!! het is gelukt!

 

Ik heb de Alphacrypt TC module geüpdate naar de laatste versie... en YES! nu doet NL1, 2 en 3 het weer!

Vreemd eigenlijk, maar goed, niet getreurd, alles doet het weer. Dus als er nog anderen zijn met dit probleem... de oplossing is dus om de module te updaten (via de ORF transponder).

 

bedankt aan iedereen die meegedacht heeft om het probleem op te lossen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Nokia 9500 met IRD 2 (Epsylon) kaart bleef begin deze week ook NED 2 en 3 gecodeerd , ik had me er nog niet in verdiept totdat ik dit topic tegen kwam .

In het NoOneManIt menu kun je de AUTOSWITCH instellen , deze bleek op V.I.S te staan waardoor de ontvanger eerst kijkt of de codering Viaccess is , en als die bij het gekozen kanaal zit , blijft hij daar ook op "hangen" .

Dat is OK als je een Viaccess kaart hebt maar met een Epsylon kaart heb je dan mooi geen beeld .

Nu staat de Autoswitch instelling op OFF en heb ik weer beeld op beide kanalen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zie sinds vandaag ook meer meer zenders met Viaccess codering:

 

Nederland 1 HD

Nederland 3 HD

Discovery HD Showcase

Brava HDTV

 

Ik ben heel benieuwd wat er gebeuren gaat, vooral omdat dit allemaal HD kanalen betreft.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er hangt inderdaad wat in de lucht......er komen steed meer en meer kanalen met viaccess codering zouden ze bezig gaan om irdeto te vervangen?

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me dat de viacces codering is voor een buitenlandse kabelaanbieder of satelliet provider Zwitsers of Frans die een paar Nederlandse kanalen in hun pakket willen stoppen.

 

Maar is ook maar een volledige gok. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viaccess is wel momenteel de enige codering die momenteel wat heeft tegen cardsharing (de 4.0 versie ervan).

 

Wie weet zijn ze dat wel aan het testen en komt dezelfde methode later in de Seca-3 kaarten te zitten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij stug. Viaccess en Mediaguard worden gexploiteerd door twee compleet verschillende bedrijven en het zijn ook nog eens elkaars concurrenten. Dus de kans dat er een Viaccess methode in SECA kaarten komt, dat is zo goed als nihil (zolang Canal+ Technologies SA niet France Télécom gaat overnemen).

 

Ik denk eerder dat een (kabel)provider wat zenders gaat doorprikken.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik denk eerder dat een (kabel)provider wat zenders gaat doorprikken.

Zou inderdaad ook kunnen, maar waarom geven ze die (kabel) provider dan geen Irdeto of Seca3 kaart. Tja.... het blijft speculeren ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...