Ga naar inhoud


viaccess codering ned 2 en 3 ??


bigm

Aanbevolen berichten

Hier gaat NL 2 en 3 ook niet meer open... Op de technisat krijg ik ook aangegeven dat er 3 coderingen zijn.

Ik kijk nog met een oud Irdeto kaartje, wat vrijgeschakeld is voor NL 1, 2 3n 3, maar nu dus alleen NL1.

Moet je opnieuw activeren om het op te lossen? Op zich maakt het me niet zo vreselijk veeluit, maar het is wel eens leuk om te kijken wat er op 2 of 3 te zien is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb net nog geprobeerd of NL 2 en 3 open gaan... en nee dus.

 

"Programmet är krypterad. Åtkomstkontroll Irdeto (622), Mediaguard Seca (100), Viaccess (500)"

 

verschijnt er op het scherm... NL 1 gaat na een paar seconden welopen, nadat hij eerst meldt dat ik geen rechten heb voor de zender.

Ik heb dus een gratis Irdeto kaart, alleen voor de publieke omroep.

 

Ik zal nog eens activeren... zou het dat kunnen zijn, al twijfel ik, omdat ik NL 1 wel heb.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Technisat HD S2 plus. De Irdeto kaart zit in een Alphacrypt duo cam waarmee het geheel al jaren werkt. Het is pas de laatste dagen dat het niet meer lukt op NL2 en 3.

 

Heb vanochtend een heractivatie gedaan via internet, maar dat heeft niets geholpen. Dan heb ik naar de helpdesk gebeld, via het 035 nummer... en daar vertelden ze me dat ik de ontvanger even van het net moest halen en opnieuw aansluiten (resetten). En dan nogmaals heractiveren. Op mijn opmerking dat ik toch dacht dat de kaart geactiveerd was omdat NL1 het wel doet was het antwoord dat er dan misschien "bitjes" die voor NL2 en 3 dienen "verloren gegaan zouden zijn". Jaja... zal best wel.

Ik heb netjes gedaan wat hij me gezegd heeft, echter zonder resultaat.

Er verschijnt nog steeds dat de zender versleuteld is in de 3 coderingen, verder niets.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Een niet officiele Irdeto CAM dus...


toch wel... mascom heeft de rechten om de Irdeto codering in haar alphacrypt modules te gebruiken. Dit is dus een volledig legale en officiele weg om irdeto te decoderen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige

Dan heb ik naar de helpdesk gebeld, via het 035 nummer... en daar vertelden ze me dat ik de ontvanger even van het net moest halen en opnieuw aansluiten (resetten). En dan nogmaals heractiveren. Op mijn opmerking dat ik toch dacht dat de kaart geactiveerd was omdat NL1 het wel doet was het antwoord dat er dan misschien "bitjes" die voor NL2 en 3 dienen "verloren gegaan zouden zijn". Jaja... zal best wel.

blushlaughlaughsick

Misschien moet eerder de Helpdesk zelf worden gereset.

En
Origineel bericht van: Sverige
dat er dan misschien "bitjes" die voor NL2 en 3 dienen "verloren gegaan zouden zijn".

is vast ook wel van toepassing op deze medewerker. shocked

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... zal vanmiddag nog maar eens bellen, misschien heb ik dan een andere medewerker aan de lijn...

 

ik vraag me overigens wel af wat er aan de hand is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je geen ander ci module wat je kunt proberen?

De laatste dagen hebben meer CI modulen of softcams problemen gekregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even rondgekeken op wat andere forums, ik moet me sterk vergissen, maar ga er maar vanuit, dat je met een ander CI module weer beeld hebt.

 

Om een of andere reden is er een provider codering bijgekomen, waardoor er de nodige cams geen NED1,2,3 meer goed kunnen weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen... mijn probleem is echter dat het niet zo eenvoudig is om een andere cam te proberen. Behalve dan de Diablo, die zou wel kunnen.

Ik heb namelijk de NL card uitgeknipt op sim formaat, zodat hij in de 2e (kleine) cardreader past. Dit was zo, omdat ik een aantal jaren een premiere abo gehad heb, en de premiere kaart mocht je niet verknippen, omdat die niet jouw bezit was. De CD kaart was dat wel.

 

Ik zal eens kijken of hij het in de diablo doet... wel even kijken welke software erin moet...

 

Ik had NL 2 en 3 overigens ook al verwijderd, en daarna opnieuw ingeladen, omdat er eventueel iets met de parameters verkeerd/gewijzigd zou kunnen zijn... geen succes.

 

 

Gisteren heb ik nog gebeld met de helpdesk... ik was verbaasd over de domheid van de medewerker...

Ik leg het probleem uit, moet even wachten... en dan komt hij terug aan de lijn, met de oplossing.

 

Ik moet de ontvanger even op nummer "6" zetten. Ja, zeg ik, maar op welke zender moet hij staan, want dat kan toch wel verschillen? Nee... gewoon op nummer "6", het maakt niet uit wat dat voor een zender is. OK, maar op nummer 6 staat bij mij een Zweedse zender, TV4. Ja, dat is ook goed, wij zturen de goede signalen naar kanaal nummer 6 op uw ontvanger. Ik weer: maar hoe kunnen jullie nou iets over een zender sturen die niet eens in jullie beheer is? Wij besliisen wat U kan kijken meneer... zelfs de vrij te ontvangen kanalen. Ik kan ze zo uitzetten als ik wil. Tja, denk ik dan.... Hij weer... we kunnen wel tot vannacht doorpraten, maar dat helpt niets, doet U nou maar gewoon wat ik zeg: ontvanger op nummer 6 en een uurtje wachten: alles is dan gegarandeerd OK.

 

Wat dacht je?? hahahahahaha.... niet dus.

 

 

Ik kan ook nog de nieuwste software in de alphacrypt laden... ik las dat er nieuwere software beschikbaar zou zijn, maar dat heeft niets met Irdeto te maken... maar ook dat zou ik kunnen proberen.

Ga eerst de diablo maar eens proberen.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "op 6 zetten" slaat waarschijnlijk SBS6, wat in alle adviezen staat om een kaart te activeren. Je ontvanger staat dan afgesteld op de transponder waar de EMM-berichten worden uitgezonden. De vraag is of die medewerker daadwerkelijk een signaal naar je kaart heeft laten sturen en zo ja, of dat een simpel activatiesignaal was of een ander signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net weer een keer gebeld... zonder resultaat.

Hij weet dat ik via een module kijk...

Heb gemeld dat het probleem ontstaan is vanaf het moment dat NL2 en 3 ook de Viaccess codering erbij heeft... daar wist hij totaal niets vanaf, maar "het zou misschien iets voor de belgen kunnen zijn... die kijken nu ook mee via hun pakket" Tja, ik geef het op.

Ik kreeg ook nog het advies om eens met de kaart naar een dealer te gaan , en hem daar eens te proberen.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...