Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: David1980

En ik dacht ook, dat ik geen last van vastlopers zou hebben, dus ik neem aan dat het voor jou ook kwestie van tijd is))


Aan allen met VASTLOPERS
Voor zo ver mij bekend zijn er 2 redenen die zowel bij vorige versies als bij v.97 vastlopers kunnen veroorzaken.

Gebruik de MHW-EPG niet meer.
Toen ik v.97 had geïnstalleerd kreeg ik voor het eerst gelijk vastlopers. Zodra ik de MHW-EPG had uitgezet was het probleem verholpen.

Na installatie van v.97 moet de interne HDD worden geformatteerd.
Omdat bekend was dat de aansturing van de HDD problemen kon veroorzaken is de aansturing van de HDD in v.97 aangepast.
Hiervoor is het noodzakelijk om de HDD te formatteren zodat oude, storing veroorzakende bestanden ook daadwerkelijk verwijderd worden.

Ikzelf heb geen problemen met vastlopers maar ik zou iedereen die hier wel problemen mee heeft willen adviseren om het bovenstaande uit te voeren.
Pas dan kun je beoordelen of er nog fouten in de Rebox zitten die vastlopers veroorzaken.

Mocht dit naderhand alsnog het geval zijn dan is er maar één optie en dat is terug naar de dealer met het verzoek het probleem onmiddellijk op te lossen.
De dealer en Rebox zijn de enigen die dit probleem kunnen en moeten oplossen.
De forumleden kunnen dit niet oplossen en hetzelfde probleem herhaaldelijk op dit forum te vermelden levert geen toegevoegde waarde op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Weet iemand hoe rebox de updates test. Met alleen eigen opstellingen of ook met gebruikers van de ontvangers die betatesters zijn. Misschien zou dat dan een idee zijn om bepaalde problemen al snel op te sporen.

Ik denk niet dat iemand dit hier op het forum kan beantwoorden tenzij hij of zij bij Rebox werkt of weer aannames tentoonspreid die nergens op gebaseerd zijn.
Ook hier geldt, waarom stel je deze vraag niet rechtstreeks aan Rebox want zij zijn de enigen die hier een juist antwoord op kunnen geven.

Mijn ervaring tot nu toe is dat Rebox binnen een acceptabele termijn antwoord op gestelde vragen geeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de nieuwe firmware 97 valt me nu op dat het geluidsspoor van Eurosport HD nu Nederlands is - hiervoor werd altijd het dolby spoor met Engels commentaar gekozen door de Rebox. Ik kon bij de vorige firmware Nederlands kiezen wat ik wilde, maar bij opnieuw op de zender afstemmen koos hij weer het Engelse spoor.

 

Met deze firmware kies ik voor geluid automatisch en dan komt hij netjes in het Nederlands. De taalvoorkeuze in het menu heb ik ook op NL staan.

 

Na formatteren van de harde schijf heb ik geen vastlopers meer gehad - I keep my fingers crossed.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net v.97 opnieuw geïnstalleerd, fabrieksreset uitgevoerd en de HDD geformatteerd.

Nu de 70Gb aan opnames maar weer terugzetten en afwachten wat er gaat komen.

 

Misschien nog even een opmerking m.b.t. de vastlopers / interne HDD.

Het is misschien raadzaam om binnen de Opslag Manager de Device Speed Test eens uit te voeren.

Daarmee kun je in elk geval controleren of de ingebouwde HDD voldoet om b.v. 2x HD opnames tegelijkertijd te maken en ook nog TimeShift in gebruik te hebben.

Bij mij komt de meting uit op een waarde van 202 Mbits/s.

Volgens de statusbeschrijving is de schijf dan niet geschikt om tegelijkertijd 2x HD op te nemen en de TimeShift te gebruiken.

Nu heb ik nog nooit 2 HD opnames tegelijkertijd gemaakt dus zal ik hierdoor ook geen probleem ondervinden.

Ik lees toch wel regelmatig dat er leden zijn die wel 2 HD opnames tegelijkertijd maken en dat zou dan eventueel ook een probleem kunnen opleveren.

Ik gebruik nu een WD 640 Green HDD, weliswaar niet de snelste maar wel stil en zuinig.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980

En ik dacht ook, dat ik geen last van vastlopers zou hebben, dus ik neem aan dat het voor jou ook kwestie van tijd is))


Aan allen met VASTLOPERS
Voor zo ver mij bekend zijn er 2 redenen die zowel bij vorige versies als bij v.97 vastlopers kunnen veroorzaken.

Gebruik de MHW-EPG niet meer.
Toen ik v.97 had geïnstalleerd kreeg ik voor het eerst gelijk vastlopers. Zodra ik de MHW-EPG had uitgezet was het probleem verholpen.

Na installatie van v.97 moet de interne HDD worden geformatteerd.
Omdat bekend was dat de aansturing van de HDD problemen kon veroorzaken is de aansturing van de HDD in v.97 aangepast.
Hiervoor is het noodzakelijk om de HDD te formatteren zodat oude, storing veroorzakende bestanden ook daadwerkelijk verwijderd worden.

Ikzelf heb geen problemen met vastlopers maar ik zou iedereen die hier wel problemen mee heeft willen adviseren om het bovenstaande uit te voeren.
Pas dan kun je beoordelen of er nog fouten in de Rebox zitten die vastlopers veroorzaken.

Mocht dit naderhand alsnog het geval zijn dan is er maar één optie en dat is terug naar de dealer met het verzoek het probleem onmiddellijk op te lossen.
De dealer en Rebox zijn de enigen die dit probleem kunnen en moeten oplossen.
De forumleden kunnen dit niet oplossen en hetzelfde probleem herhaaldelijk op dit forum te vermelden levert geen toegevoegde waarde op.


Ik heb alles gedaan wat ik moet doen, en niet één keer maar wel twee keer, en toch blijft de Rebox vast lopen, of bevriezen.
Rara hoe kan dat!
Daarvoor had ik geen last, en nu wel.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik had gehoopt dat de nieuwe software het volgende probleem had opgelost (maar helaas!):
ik heb nl. regelamtig last, bij opstarten, dat ik de mededeling krijg: tuner 1 geen signaal!
Ik moet de Rebox dan uitdoen, en weer opstarten, om weer signaal te krijgen.
Soms moet ik zelfs de stroom er af halen om weer signaal te verkrijgen.
Weet iemand waar dit aan ligt?

Heb je de tuners doorgelust of separate?
Uit ervaring weet ik nu dat bekabeling belangrijk is. Ik had nl. ook eerst geen signaal op Tuner 1, ná verwisseling van de kabels was dit op tuner 2.
Ik had gehoopt dit komende weekend te kunnen doen, maar het schijnt te gaan regenen mad.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het is misschien raadzaam om binnen de Opslag Manager de Device Speed Test eens uit te voeren.
Daarmee kun je in elk geval controleren of de ingebouwde HDD voldoet om b.v. 2x HD opnames tegelijkertijd te maken en ook nog TimeShift in gebruik te hebben. Bij mij komt de meting uit op een waarde van 202 Mbits/s.Volgens de statusbeschrijving is de schijf dan niet geschikt om tegelijkertijd 2x HD op te nemen en de TimeShift te gebruiken.


Dan is het geen hd pvr, zijn we allemaal in de maling genomen.
Een hd pvr moet gewoon twee keer hd kunnen opnemen. Plus e.v.t. één keer live kijken!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

Ik heb alles gedaan wat ik moet doen, en niet één keer maar wel twee keer, en toch blijft de Rebox vast lopen, of bevriezen.
Rara hoe kan dat!

Wanneer loopt de ontvanger vast?
Tijdens het gewone kijken / zappen of tijdens het opnemen of tijdens het afspelen van een opname?

Demonteer eens de ingebouwde HDD en kijk of de ontvanger dan nog steeds vastloopt.
Je hebt dan weliswaar even geen Timeshift ter beschikking en kunt niet opnemen maar je kunt dan in elk geval wel vaststellen of het wellicht aan de HDD ligt of aan de aansturing daarvan.

Plaats de smartcard i.p.v. in de interne kaartlezer tijdelijk in een CAM en controleer of de ontvanger dan nog vastloopt.
Mocht je geen geschikte CAM hebben leen deze even bij je dealer of bij een van de forumleden.
Hiermee sluit je weer uit dat het probleem eventueel door de interne kaartlezer wordt veroorzaakt.

Als het vastlopen vrij snel reproduceerbaar is waarom ga je dan niet naar de dealer en laat het probleem daar zien.
De dealer zou dan toch wel al dan niet in samenwerking met Rebox passende acties moeten ondernemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

Dan is het geen hd pvr, zijn we allemaal in de maling genomen.
Een hd pvr moet gewoon twee keer hd kunnen opnemen. Plus e.v.t. één keer live kijken!


Volgens mij interpreteer je mijn bovenstaand bericht verkeerd.
Er staat niet dat de RE-9000 niet geschikt is om tegelijkertijd 2 x HD opnames te maken en Timeshift toe te passen.
Er staat dat de meting bij mij aangeeft dat de ingebouwde HDD met de gemeten snelheid alleen maar 2 x HD kan opnemen en er waarschijnlijk onvoldoende capaciteit over heeft om ook nog tegelijkertijd Timeshift te gebruiken.
Als ik i.p.v. de WD Green een snellere schijf in de ontvanger zou installeren zal dit probleem waarschijnlijk niet optreden.
Dit ligt dus niet aan de ontvanger maar aan de ingebouwde HDD.
Ik heb deze HDD zelf ingebouwd en als deze door mij verkeerd gekozen is dan moet ik zelf maar op de blaren zitten.
Mocht de HDD door de leverancier zijn ingebouwd en de meting heeft hetzelfde resultaat dan is het wellicht raadzaam om dit bij de leverancier onder de aandacht te brengen.

Het maken van de meting heeft echter wel zin omdat je dan kunt constateren hoe de ingebouwde HDD presteert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980

Ik heb alles gedaan wat ik moet doen, en niet één keer maar wel twee keer, en toch blijft de Rebox vast lopen, of bevriezen.
Rara hoe kan dat!

Wanneer loopt de ontvanger vast?
Tijdens het gewone kijken / zappen of tijdens het opnemen of tijdens het afspelen van een opname?

Demonteer eens de ingebouwde HDD en kijk of de ontvanger dan nog steeds vastloopt.
Je hebt dan weliswaar even geen Timeshift ter beschikking en kunt niet opnemen maar je kunt dan in elk geval wel vaststellen of het wellicht aan de HDD ligt of aan de aansturing daarvan.

Plaats de smartcard i.p.v. in de interne kaartlezer tijdelijk in een CAM en controleer of de ontvanger dan nog vastloopt.
Mocht je geen geschikte CAM hebben leen deze even bij je dealer of bij een van de forumleden.
Hiermee sluit je weer uit dat het probleem eventueel door de interne kaartlezer wordt veroorzaakt.

Als het vastlopen vrij snel reproduceerbaar is waarom ga je dan niet naar de dealer en laat het probleem daar zien.
De dealer zou dan toch wel al dan niet in samenwerking met Rebox passende acties moeten ondernemen.



Tijdens gewoon tv kijken, bevriest het beeld.
Of tijdens opnemen bevriest het beeld, en gaat de Rebox niet meer uit. Hij had afgelopen nacht al om 3 uur uit moeten gaan, maar stond om negen uur nog aan, met een bevroren beeld

Waarom terug naar de dealer, bij de vorige versie had ik geen last.

Het zit gewoon in de software.
Het staat er bij, bij deze versie. Vast lopen bj langdurig naar één zender kijken opgelost. Het is gewoon niet op gelost, het is veel en veel erger geworden

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980

Ik heb alles gedaan wat ik moet doen, en niet één keer maar wel twee keer, en toch blijft de Rebox vast lopen, of bevriezen.
Rara hoe kan dat!

Wanneer loopt de ontvanger vast?
Tijdens het gewone kijken / zappen of tijdens het opnemen of tijdens het afspelen van een opname?

Demonteer eens de ingebouwde HDD en kijk of de ontvanger dan nog steeds vastloopt.
Je hebt dan weliswaar even geen Timeshift ter beschikking en kunt niet opnemen maar je kunt dan in elk geval wel vaststellen of het wellicht aan de HDD ligt of aan de aansturing daarvan.

Plaats de smartcard i.p.v. in de interne kaartlezer tijdelijk in een CAM en controleer of de ontvanger dan nog vastloopt.
Mocht je geen geschikte CAM hebben leen deze even bij je dealer of bij een van de forumleden.
Hiermee sluit je weer uit dat het probleem eventueel door de interne kaartlezer wordt veroorzaakt.

Als het vastlopen vrij snel reproduceerbaar is waarom ga je dan niet naar de dealer en laat het probleem daar zien.
De dealer zou dan toch wel al dan niet in samenwerking met Rebox passende acties moeten ondernemen.



Tijdens gewoon tv kijken, bevriest het beeld.
Of tijdens opnemen bevriest het beeld, en gaat de Rebox niet meer uit. Hij had afgelopen nacht al om 3 uur uit moeten gaan, maar stond om negen uur nog aan, met een bevroren beeld

Waarom terug naar de dealer, bij de vorige versie had ik geen last.

Het zit gewoon in de software.
Het staat er bij, bij deze versie. Vast lopen bj langdurig naar één zender kijken opgelost. Het is gewoon niet op gelost, het is veel en veel erger geworden

En als je TV kijkt, bevriest het beeld dan net na het zappen of als je al een tijdje naar een zender kijkt ? Want als het het laatste is, dan is dat wel redelijk wazig.. Ik vind het echt vreemd dat je hier geen last van had met de .89, maar wel met de .97 .. Bij mij werkt de .97 juist een stuk beter?

Het valt bij mij nu wel op, dat ik nog niet de nieuwe keys heb gekregen van mijn TVV kaart... Datum staat op begin april, dus die hadden volgens mijn gevoel allang geupdate moeten zijn? CD kaart staat wel al op mei en het management gedeelte van de TVV kaart ook... Ik vertrouw het niet frown Iemand anders dit toevallig ook geconstateerd?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Het valt bij mij nu wel op, dat ik nog niet de nieuwe keys heb gekregen van mijn TVV kaart... Datum staat op begin april, dus die hadden volgens mijn gevoel allang geupdate moeten zijn? CD kaart staat wel al op mei en het management gedeelte van de TVV kaart ook... Ik vertrouw het niet frown Iemand anders dit toevallig ook geconstateerd?

Toen ik een paar weken geleden in Oostenrijk zat ondervond ik hetzelfde probleem maar ik kwam er pas achter toen het beeld op zwart ging.
Uiteindelijk bleek dat de Management datum op de CD smartcard was verlopen.
Ik had de smartcard toen in de onderste interne kaartlezer zitten.
Rebox vertelde mij desgevraagd dat het klopte dat er problemen zijn met de onderste of bovenste interne kaartlezer en dat daardoor de datum niet automatisch werd aangepast.
Ik had gelukkig nog een Aston 1.07 CAM bij me waarmee ik de smartcard weer kon updaten want anders had ik het de rest van de vakantie zonder CD gecodeerde zenders moeten doen.
Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd dat de beide interne kaartlezers goed functioneren wat de kaartupdate betreft.
Ik heb toen ook op dit forum gevraagd of er meer hiervan last hadden maar er heeft zich niemand gemeld met hetzelfde probleem.
Misschien is het handig om de twee kaarten even van kaartlezer te wisselen want dan wordt de TVV kaart wellicht ook geupdated.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij was het de bovenste kaartlezer, die oorspronkelijk dicht zat, die niet goed update. sinds ik de cds in de onderste heb zitten is dat probleem over.

wat nu de status van de bovenste is, na de recente versie 97, weet ik niet, maar rebox natuurlijk wel.

ik had met hen gecommuniceerd en ze gaven aan het op te lossen in de volgende release, dat is dus 97, de huidige.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...