Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Ben je gewoon op Ned 1 hd aan het kijken dan krijg je ineens gecodeerde zender, nou leuk is dat, en dan ook smardcart initialiseren dus keek ik even in het menu maar daar staat gewoon dat mijn kaartje tot 12:05:2010 geldig is en daarna wilde ik uit het menu maar dat werkte niet meer.

 

Niets werkte eigenlijk meer tot ik de stroom er maar weer afhaalde, dus weer een leuke fout met die prachtige super goede rebox.

O, ik heb er twee getuigen bij (mijn buren, van de overkant, waren op visite) ja als hie hier iets neerzet heb je zelfs getuigen nodig denk ik wel eens als je de antwoorden van een paar mensen leest, wat niet zo leuk is en zeer afkrakend opde persoon overkomt.

 

En voor de update, mijn leverancier heeft zelf een rebox thuis opgesteld en vertelde dat hij dat ding niet meer verkoopt voordat het ... apparaat goed zal werken m.a.w. hij wil zijn goede naam niet ten onder laten gaan. Ja dit is niet objectief vanwege het gegeven dat we goede vrienden zijn, dus het overleg met mijn leverancier is er wel geweest (en we zijn nog vrienden ook).

 

Samen hebben we ook mijn installatie nog even doorgenomen waarop hij zij dat ik inderdaad beter die arion (9300 pvr twintuner, doorgelust) maar weer vast kon laten staan in samenwerking met mijn clarke tech waar ik HD mee opneem tot er betere software voor de rebox is. Verder heb ik mijn kaartje in de eerst INTERNE kaartlezer zitten en heb ik er géén Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI module in zitten zoals eerder aangegeven, door een ander, dat ik die er in zou hebben zitten. Dan heb ik altijd gedacht dat ik wel haar heb maar geen haar ben.

 

Zo ook had ik al eerder neergezet dat de internet acties van de rebox veel te veel waren, vrijwel elke seconde (nergens voor nodig), en dat heb ik kunnen oplossen door een goede en positieve reactie en mededeling van iemand, ja daar heb je wat aan. Ook rebox zal dat meenemen in de volgende update.

 

Dit maar even neergekalkt voor een ieder die er de goede dingen uit kan halen.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi Jürgen,

 

Bedankt voor snelle antwoord.

 

Ja, ik gebruik MHW-EPG (denk ik). Ik vond in elk geval in één van de menu's (systeeminstellingen) een menu item 'UI instellingen', met daar onder een submenu item 'automatisch MHW-EPG starten. Die stond op 'aan', nu op 'uit'.

 

Ik kan echter nergens de door jou genoemde EIT-EPG vinden... Kan ik die ergens aan zetten? Of moet ik die apart laden?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EIT-EPG laadt automatisch, daar hoef je niets voor in te stellen of te doen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug brengen naar de leverancier helpt niet, je krijgt je geld niet terug, en van rebox hoef je al helemaal niets te verwachten, deze worden zo boos als je zegt dat je niet de enige bent met dit probleem en dat ze eens op Sat4all moeten kijken.

 

Voor de genen die geen problemen ervaren met de Rebox zou ik willen zeggen, ga lekker tv kijken en geniet van je BOX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ton2207,

 

Dank voor je reactie. Ik heb echter geen EPG info meer...

 

Hoe/wanneer laadt de EIT-EPG zijn info?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: catw
Ben je gewoon op Ned 1 hd aan het kijken dan krijg je ineens gecodeerde zender, nou leuk is dat, en dan ook smardcart initialiseren dus keek ik even in het menu maar daar staat gewoon dat mijn kaartje tot 12:05:2010 geldig is en daarna wilde ik uit het menu maar dat werkte niet meer.

Niets werkte eigenlijk meer tot ik de stroom er maar weer afhaalde, dus weer een leuke fout met die prachtige super goede rebox.
O, ik heb er twee getuigen bij (mijn buren, van de overkant, waren op visite) ja als hie hier iets neerzet heb je zelfs getuigen nodig denk ik wel eens als je de antwoorden van een paar mensen leest, wat niet zo leuk is en zeer afkrakend opde persoon overkomt.

En voor de update, mijn leverancier heeft zelf een rebox thuis opgesteld en vertelde dat hij dat ding niet meer verkoopt voordat het ... apparaat goed zal werken m.a.w. hij wil zijn goede naam niet ten onder laten gaan. Ja dit is niet objectief vanwege het gegeven dat we goede vrienden zijn, dus het overleg met mijn leverancier is er wel geweest (en we zijn nog vrienden ook).

Samen hebben we ook mijn installatie nog even doorgenomen waarop hij zij dat ik inderdaad beter die arion (9300 pvr twintuner, doorgelust) maar weer vast kon laten staan in samenwerking met mijn clarke tech waar ik HD mee opneem tot er betere software voor de rebox is. Verder heb ik mijn kaartje in de eerst INTERNE kaartlezer zitten en heb ik er géén Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI module in zitten zoals eerder aangegeven, door een ander, dat ik die er in zou hebben zitten. Dan heb ik altijd gedacht dat ik wel haar heb maar geen haar ben.

Zo ook had ik al eerder neergezet dat de internet acties van de rebox veel te veel waren, vrijwel elke seconde (nergens voor nodig), en dat heb ik kunnen oplossen door een goede en positieve reactie en mededeling van iemand, ja daar heb je wat aan. Ook rebox zal dat meenemen in de volgende update.

Dit maar even neergekalkt voor een ieder die er de goede dingen uit kan halen.

catw


Catw ik heb volkomen begrip voor je gegronde ergernissen omtrent de Rebox 9000.
Het is mijnsinziens niet goed om onterechte positieve reacties op dit product toe te staan, en terechte negatieve kritiek te weigeren.
De tijd is rijp om maatregelen te treffen via het consumentenrecht. Een half jaar lang pappen en nat houden met firmware updates zonder goede oplossing voor de problemen is veel te lang. Het siert je leverancier dat hij eerlijk voor zijn klanten opkomt en de verkoop van de Rebox 9000 heeft gestaakt.
Voor de goede orde, ik heb geen commerciële belangen bij/tegen dit product.




Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het omschakelen tussen de receivers heb ik even verloop-kabels gemaakt met F-connectors en BNC connectors. Werkt lekker snel. Dit even ter update voor een ieder die het losschroeven van de F-connector lastig vind. De BNc connectors en de krimp-tang daarvoor even van mijn satboer (leverancier) geleend, lagen in de werkplaats waar ik de sleutel van heb en daar ook de kabels zo in elkaar gezet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: catw
Voor het omschakelen tussen de receivers heb ik even verloop-kabels gemaakt met F-connectors en BNC connectors. Werkt lekker snel. Dit even ter update voor een ieder die het losschroeven van de F-connector lastig vind. De BNc connectors en de krimp-tang daarvoor even van mijn satboer (leverancier) geleend, lagen in de werkplaats waar ik de sleutel van heb en daar ook de kabels zo in elkaar gezet heb.


Ik had die constructie ook in m'n hoofd maar heb een aparte lijn + schotel opgezet. Die schotel had ik liggen en ik had geen zin om nieuwe LNB's met 4 aansluitingen opnieuw te monteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Terug brengen naar de leverancier helpt niet, je krijgt je geld niet terug, en van rebox hoef je al helemaal niets te verwachten, deze worden zo boos als je zegt dat je niet de enige bent met dit probleem en dat ze eens op Sat4all moeten kijken.

Voor de genen die geen problemen ervaren met de Rebox zou ik willen zeggen, ga lekker tv kijken en geniet van je BOX.


Ik ben er klaar mee met deze box maar ik ga hem zo niet verkopen. Als ik iets verkoop moet en goed zijn. Ik wacht nog even deze week af hoe de timer opnames verlopen want dit was onze grootste frustatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik had gehoopt dat de nieuwe software het volgende probleem had opgelost (maar helaas!):

ik heb nl. regelamtig last, bij opstarten, dat ik de mededeling krijg: tuner 1 geen signaal!

Ik moet de Rebox dan uitdoen, en weer opstarten, om weer signaal te krijgen.

Soms moet ik zelfs de stroom er af halen om weer signaal te verkrijgen.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of ik een van de weinigen ben die met veel plezier gebruik maakt van z'n rebox...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne maar terug gezet naar de vorige versie [089]

Daar draaide hij wel goed op.

 

Afgelopen nacht was alles weer vast gelopen, en nu ik hier de reacties lees, weet ik genoeg.

 

Verlopig maar met versie 089 draaien, die deed het wel goed.

 

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Het lijkt wel of ik een van de weinigen ben die met veel plezier gebruik maakt van z'n rebox...

Je bent niet de enige, ik gebruik de rebox ook met plezier, enkel het vast lopen moeten ze oplossen.
Daarom ga ik terug naar een eerdere versie, die het wel goed deed!
En ik dacht ook, dat ik geen last van vastlopers zou hebben, dus ik neem aan dat het voor jou ook kwestie van tijd is))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik heb de mijne maar terug gezet naar de vorige versie [089]
Daar draaide hij wel goed op.

Afgelopen nacht was alles weer vast gelopen, en nu ik hier de reacties lees, weet ik genoeg.

Verlopig maar met versie 089 draaien, die deed het wel goed.



Even afkloppen; maar bij mij gaat het juist beter met V97? In elk geval heb ik MHW updates uitgezet, dat werkte toch niet zo lekker..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Hi Ton2207,

Dank voor je reactie. Ik heb echter geen EPG info meer...

Hoe/wanneer laadt de EIT-EPG zijn info?


De EPG zou moeten laden op het moment dat je afstemt op de zender. Dat kan heel even duren. Je moet in het menu het automatisch laden van de EPG wel op uit zetten (deze laadt namelijk de MediaHighway EPG).

Als het bij jou niet werkt, zou ik de Rebox eens helemaal aan en uit zetten (stroomloos maken). Ik neem aan dat je de nieuwste firmware hebt (97) en dat je, zoals wordt aangeraden, de harde schijf opnieuw hebt geformatteerd.

Ik zou proberen - in die volgorde:
1) Rebox helemaal aan/uit
2) Firmware 97 opnieuw laden
3) Fabrieksreset en Rebox aan/uit (in menu weer MHW EPG uitzetten)
4) Harde schijf formatteren

Na elke stap kijken of je nu wel EIT-EPG hebt.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...