Ga naar inhoud


Papieren telefoongids


borsjea

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje

Ik zie dat boek als een kpn reclame folder.


Ik denk dat dat ook de reden is om hem nog deur aan deur te verspreiden. voor een advertentie verkoper van de Amsterdamse uitgave is het natuurlijk interessanter om te zeggen dat de gids in 400.000 huishoudens komt ipv enkel 10 duizenden.

Wat de onderzoeken betreft de cijfers van het NIPO betreft heb ik ook niet veel vertrouwen in, dit soort cijfers kan je door je vraagstelling beïnvloeden.
Als ik kijk naar de afgelopen uitgave lagen hier in de hal de eerste dag 50 exemplaren, vier dagen later heb ik er meer dan 40 naar het oud papier gebracht.

Ongetwijfeld zal je bij een bejaardenhuis een ander beeld zien.



Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een non-item.

 

En dat argument van milieu, dat is ook al zo'n dooddoener. Als men geen argument meer heeft, dan maar het milieu.

 

Stapel eens alle reklame en huis-aan-huis blaadjes op, en kijk dan eens hoeveel papier er daadwerkelijk per jaar wordt verspilt. Dan telt zo'n telefoonboekje niet meer mee.

 

Maar ja, je moet iets verzinnen om op TV te komen. Internet gebruikers vragen of ze internet gebruiken om een telefoonnummer op te zoeken.

 

Ja, zo lust ik er ook nog wel één. Net zoiets als in een videotheek gaan vragen of mensen wel eens een filmpje huren en dan zeggen dat 100% van de nederlanders regelmatig een filmpje huurt...

 

Het is maar net hoe je de uitslag van je "onderzoek" wilt hebben...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Als al die net-niet-bejaarden hier nou eens de moeite nemen om een (electronisch) kaartje in te vullen dat hun wel bejaarde familie, en minderheid van de bevolking, wel een gids wil ontvangen dan hoeft de rest van Nederland niet meer onnodig oud papier te sjouwen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent wel hardleers Hummiesat wink Als die paar procent die GEEN gids willen dat nou aangeven door het op de website in te vullen of het kaartje op te sturen, dan is er toch geen probleem? Ik zie het probleem niet waarom mensen zich zo druk maken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Ik zag toch duidelijk een meerderheid die GEEN behoefte had aan de gids dus wie is er nou hardleers? wink

 

Het blijft de omgekeerde wereld dat men moeite moet doen om iets wat men ongevraagd krijgt opgedrongen niet meer te krijgen.

 

En al helemaal als het zo'n opgedrongen incompleet reclameboek is.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Ik zag toch duidelijk een meerderheid die GEEN behoefte had aan de gids dus wie is er nou hardleers? wink


Dat heb je bij Kassa gezien dat was een online enqette.
Het lijkt me dat die van NIPO toch betrouwbaarder is die in dit bericht.

Origineel bericht van: TangoBravo
Wat een arrogante houding van diverse leden.

Omdat 15% (Nipo cijfers, veel betrouwbaarder dan een internet kassa onderzoekje) hem niet gebruikt en 85% wel, moet die 85% allemaal maar extra handelingen gaan doen omdat die 15% de gids niet wil?




Zelf laat ik de gids bij de telefoon liggen maar zelden zoek ik iets op, het wat er in staat is geen KPN reklame maar van de "Gouden Gids". laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ben overigens blij dat die er niet in staan i.v.m.
verkoop telefoontjes.
Ik zie dat boek als een kpn reclame folder.


Dat heeft niets met telefoonboeken etc. te maken. Elke telefoon leverancier geeft/verkoopt zijn abbonnee lijsten aan dit soort bedrijven die je rond etenstijd bellen.

Als je dit niet wilt moet je je telefoon provider opbellen en vragen om van die lijst afgehaald te worden.

Ik heb toedertijd bij UPC gewerkt toen deze net opkwam met telefonie, maar ik weet alleen de naam van deze lijst niet meer. smirk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het idee van dat de gids gratis is eerst eens van tafel moet.

Ten eerste zit er in je abonnement een deel voor de vermelding in de gids. Immers je hebt recht op een vermelding in de gids zonder extra kosten.

Daarnaast wordt de gids extra dik betaald door het bedrijfsleven, tarieven over wat iets kost zijn nergens te vinden en kun je alleen maar via hun verkopers krijgen. Als je dan kijkt wat je betaald voor alleen een vermelding in een vet lettertype dan schrik je je rot.

Om je een voorbeeld te noemen ik wilde onder 2 plaatsen vermeld worden in dezelfde gids met een vet lettertype en vermelding van het internet adres.

Kosten????? 1245 euro mijnheer.

Toen ik die verkoper aangaf dat geen enkele schrijver van een boek voor 10 regeltjes tekst 1245 euro kon vangen en ik dan alleen maar de gratis vermelding wilde werd hij nog kwaad ook.

 

Daarnaast ben ik het wel met een ieder eens dat de papieren uitvoering van de gids ten dode is opgescheven, nu zijn er nog de nodige mensen die geen computer oid. hebben, maar over 15 jaar is dat anders en weet men niet anders.

Dit soort discussies zijn gewoon het begin van de totale opheffing, nu zijn er nog partijen die er wel gebruik van maken maar ook die hebben niet het eeuwige leven en daar zullen er over 15 jaar niet veel meer van rondlopen.

 

Daarnaast zijn er naast KPN steeds meer partijen die telefoonnummers verstrekken en bij die wordt je niet in de/een gids vermeld.

Sommigen kiezen hier specifiek voor anderen vinden het toch wel een gemis.

Als ik op dit moment een telefoonnummer van de overbuurman nodig heb om even aan te geven dat het niet handig is om met een regenbui zijn zonnedak op en te laten staan dan wordt dat al steeds moeilijker als men niet meer via KPN belt.

 

Dus verwacht dat er nog wel een moment komt een ieder de keuze krijgt om zich ergens aan te melden zodat buitenstaanders weer nummers op kunnen gaan zoeken.

Dat dat geen papieren uitvoering meer zal zijn staat voor mij als een paal boven water.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: aart44
Dat heb je bij Kassa gezien dat was een online enqette.
Het lijkt me dat die van NIPO toch betrouwbaarder is die in dit bericht.


Alsof je een onderzoek door een instelling (NIPO) in opdracht van de begunstigde zelf, in dit geval de Telefoongids, betrouwbaar kunt noemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Dat heeft niets met telefoonboeken etc. te maken. Elke telefoon leverancier geeft/verkoopt zijn abbonnee lijsten aan dit soort bedrijven die je rond etenstijd bellen.

Toeval of niet alleen aansluitingen die in de gids staan
worden met verkoop telefoontjes lastig gevallen.
Laatst werd ik 2 weken lastig gevallen door een incasso bureau
waar een schuldenaar mijn gsm had door gegeven ,het heeft
mij moeite gekost om van die aanmaan lijst af te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Toeval of niet alleen aansluitingen die in de gids staan
worden met verkoop telefoontjes lastig gevallen.


Heel eenvoudig, als een nummer "geheim" is, komt het niet in het telefoonboek, én komt het niet op die verkooplijsten. Ben je dus erg op je privacy gesteld, neem dan een geheim nummer.
Die organisaties werken echt niet met het gewone telefoonboek, een digitale lijst is voor hen veel handiger om te werken. Kan de computer 3 nummers tegelijk draaien, en gaan ze hun praatje houden tegen de eerste die opneemt, de anderen worden dan gewoon weer weggedrukt.

Origineel bericht van: pukje

Laatst werd ik 2 weken lastig gevallen door een incasso bureau
waar een schuldenaar mijn gsm had door gegeven ,het heeft
mij moeite gekost om van die aanmaan lijst af te komen.


Wat heeft dat met een telefoonboek te maken? Of staat jouw gsm-nummer soms in het telefoonboek? Maar waarschijnlijk staat het ook op meer plekken, waar iemand het gelezen kan hebben. Daarom gooi ik bijvoorbeeld geen enkel stukje papier weg waar mijn gegevens op staan, alles gaat door de versnipperaar voor het in de papiercontainer gaat.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo


Wat heeft dat met een telefoonboek te maken? Of staat jouw gsm-nummer soms in het telefoonboek? Maar waarschijnlijk staat het ook op meer plekken, waar iemand het gelezen kan hebben. Daarom gooi ik bijvoorbeeld geen enkel stukje papier weg waar mijn gegevens op staan, alles gaat door de versnipperaar voor het in de papiercontainer gaat.

T B

Ik vind een telefoonboek een vies ding daar staat teveel
info in die de privacy schenden waar de telefoon verkopers
gebruik van maken.

Je moet niet voor niets bij de kpn toestemming geven om hun
gegevens aan 3. door te geven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een telefonische verkoper maakt over het algemeen geen gebruik van hetgeen in de gids staat.

Die koopt gewoon nrs. die voor hem interessant zijn.

Dus maakt bij de verkoper (je provider) al kenbaar ik wil telefoonnummers van klanten met bijv. een eigen woning, nrs. van een bepaalde buurt want als je nieuwe kozijnen verkoopt heb je er niets aan dat je nrs. van een wijkkrijgt waar alleen maar huurwoningen staan.

Bezoek maar eens regelmatig een bepaalde site en laat eens ergens wat gegevens achter.

Wedden dat je binnen de kortste keren gebeld wordt met vragen over het onderwerp waar je naar op zoek bent geweest.

Wehkamp is bijv. een mooi voorbeeld hiervan, kijk regelmatig bijv. naar een draadloze dect telefoon en je krijgt vanzelf aanbiedingen van hun over zo'n telefoon.

Vul de nationale enquete in om een tas met boodschappen te winnen en je kunt de magnetron reeds gaan voorgloeien want van warm eten komt er de weken er na weinig meer terecht.

 

Feit is vaak dat je het niet erg vindt dat de buurman, vrienden of bijv. kinderen van school je telefoonnummer kunnen vinden. Op een enkeling na zijn er weinig die daar problemen mee hebben, echter er zijn er maar weinig die op die verkoop telefoontjes ed. zitten te wachten.

Probleem is alleen, hoe kun je dat zo maken dat alleen de groep waardoor jij best gebeld wilt worden dit ook kan en anderen niet?

Als iemand daar de gouden oplossing voor weet te bedenken is denk ik het hele probleem meteen de wereld uit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke inderdaad geraadpleegd moet worden voordat ze iemand bellen, maar zoals we in de bewuste uitzending hebben gezien houdt men zich daar toch niet zo aan.

Daarnaast kun je als goedwillende daar geen nummers op zoeken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...