Ga naar inhoud


Papieren telefoongids


borsjea

Aanbevolen berichten

Vandaag bij Kassa een item over de papieren telefoongids.

ruim 7 miljoen exemplaren worden er per jaar verspreid.

Ik erger me al jaren dat ik ieder jaar weer zo'n nutteloos boek ontvang en vraag me dan af waarom ze niet stoppen met de deur aan deur verspreiding. Wie hem wel wilt hebben kan hem best wel ergens afhalen.

 

Het blijkt nu dat je via deze link afmelden papieren telefoongids kan aangeven dat je hem in het vervolg niet meer wilt ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook gezien in kassa. Was volgens mij een typisch voorbeeld van de snelle internetjongens die alleen aan zichzelf denken en hun eigen mening telt alleen. Al die ouderen die gewend zijn dat de gids automatisch komt tellen niet mee. Hun eigen peiling via internet is de maatstaf. Al die mensen die geen internet hebben en dus niet mee konden stemmen zijn gewoon niet belangrijk.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om een totale afschaffing maar om te stoppen met deur aan deur verspreiding.

De ouderen en ook andere die een papieren exemplaar willen hebben zouden deze kunnen ophalen bij postkantoren en supermarkten. Bij de telefoonnota zou je een flyer kunnen stoppen dat er een nieuw exemplaar beschikbaar is en gratis af te halen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: TangoBravo
Ook gezien in kassa. Was volgens mij een typisch voorbeeld van de snelle internetjongens die alleen aan zichzelf denken en hun eigen mening telt alleen. Al die ouderen die gewend zijn dat de gids automatisch komt tellen niet mee. Hun eigen peiling via internet is de maatstaf. Al die mensen die geen internet hebben en dus niet mee konden stemmen zijn gewoon niet belangrijk.

T B


dus. vooruitgang mag niet plaatsvinden omdat er ouderen zijn die niet mee kunnen? (willen of kunnen)
volgens mij hebben ze in elk bejaardenhuis tegenwoordig wel internet hoor.
ben blij dat dit probleem over enkele jaren is opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het toevallig ook... wat bezopen zeg, waar bemoeien mensen zich mee. Als men een telefoongids wil verspreiden is dat toch prima! Wil je hem niet, dan meld je je af als je hem écht niet wil. Ik vind het prima zo.. zolang ik er niet voor hoef te betalen nsturen ze hem maar... het is wel makkelijk... maar ik vind het jammer dat je nu alleen maar de gids uit je eigen regio "gratis" in huis krijgt... vroeger was dat anders, toen kreeg je een 2e regiogids ook gratis als je dat wilde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Voor de meeste mensen is de papieren gids achterhaald.

En gratis of niet, het is van de zotte dat je (zoveel) moeite moet doen om dingen niet te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een arrogante houding van diverse leden.

 

Omdat 15% (Nipo cijfers, veel betrouwbaarder dan een internet kassa onderzoekje) hem niet gebruikt en 85% wel, moet die 85% allemaal maar extra handelingen gaan doen omdat die 15% de gids niet wil?

 

Als echt zoveel mensen die gids niet willen hebben of zo milieu bewust denken, waarom sturen die de kaart dan niet in dat ze hem niet meer willen? Als ze dat gedaan hadden zouden er toch volgens de kassa cijfers veel minder gidsen verspreid worden?

 

Conclusie: die 15% (of meer volgens Kassa) zijn te beroerd of te dom om een kaartje uit de gids op te sturen dat ze hem niet meer hoeven.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Voor de meeste mensen is de papieren gids achterhaald.
En gratis of niet, het is van de zotte dat je (zoveel) moeite moet doen om dingen niet te krijgen.


Lijkt me minder moeite dan met je rollator stratenver naar een postkantoor te kachelen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Wat een arrogante houding van diverse leden.
Als echt zoveel mensen die gids niet willen hebben of zo milieu bewust denken, waarom sturen die de kaart dan niet in dat ze hem niet meer willen? Als ze dat gedaan hadden zouden er toch volgens de kassa cijfers veel minder gidsen verspreid worden?T B


Denk dat het teveel moeite is om met die kaart naar de brievenbus te lopen (ouderwets),als ze die kaart via E-mail konden versturen was het zo gepiept! lekkah makkelikh!!!!!!!!!
Mensen, los toch je eigen ergernis op (zeg `m af en zwijg)en beslis niet voor een (oudere) ander
Beetje meer levens ervaring,en je durft dit soort dingen niet te roepen zonder schaamte.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast dat het onnodige hout/energie verspilling is is

de inhoud ook nog niet eens kompleet de voip en

gsm nummers staan er niet in.

Ben overigens blij dat die er niet in staan i.v.m.

verkoop telefoontjes.

Ik zie dat boek als een kpn reclame folder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...