Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sathopper
Ik ben al 2 jaar bezig geweest en reeds al opgegeven om mijn snelheid hoger te krijgen dan 1500 en nu pats boem staat hij op 2056!!!


Tja, dat is het verschil tussen ADSL en ADSL2+, dan is er ineens wat meer mogelijk. Ik denk trouwens dat je op jouw afstand toch wel gewoon blij mag zijn dat het op zo'n afstand nog mogelijk is. En dat geldt voor meerdere mensen hier. Ik heb ook plekken gezien waar het op iets minder dan 7 kilometer gewoon niet meer mogelijk was om ADSL te nemen...

Origineel bericht van: sathopper
Helaas de upload is nog steeds 256


Heb je een ISDN-lijn?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: EL PIÑO

Tja, dat is het verschil tussen ADSL en ADSL2+, dan is er ineens wat meer mogelijk.


Centrale is nog steeds ADSL-1, Mijn oude Siemens ADSL-1 modem haalt nu ook exact dezelfde snelheid.


Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: sathopper
Helaas de upload is nog steeds 256


Heb je een ISDN-lijn?


Nee. Upload kan max tot 800Kbit/s maar de upload zal wel niet bij de snelheidsverhoging zijn inbegrepen. Ik zou i.v.m. mijn webcamera de upload ook graag hoger willen hebben maar dat is bij KPN ook onbespreekbaar. Nu zie ik trouwens dat mijn download weer iets hoger is in mijn modem. Echter de werkelijke snelheid met speedtest is nog steeds 1500. zie screenshot voor de max. haalbare snelheden:

post-1896-1318260894,8087_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor echte bonding zal je toch echt ook toegang tot de dslam moeten hebbben. Dat is een andere DSL technologie

 

je kan trouwens je dsl-lite verbinding ook als 2/2 aanvragen bij DT.Kost wel iets meer geloof ik.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@druid, kan ik niet mee instemmen.

 

Allereerst, MLPPP Multilink PPP is een mogelijkheid.

 

Ten tweede, Multichannel VPN Router 300 (viprinet) heeft het een en ander te bieden, het is wel prijzig.

 

En dan zag ik dus een MLPPP firmware van Tomato, die je in diverse routers kunt zetten. Wat je dan weer wel nodig hebt is een provider die MLPPP aanbiedt. Maar ook die zijn er.

 

Het is dus mogelijk om "gewone" DSL te Bonden, dus te bundelen.

 

I am working on it.

 

Heb net eerst even een zywall 35 met turbocard gekocht om eerst even de load-balancing aan het lopen te hebben, voordat ik doorga met mijn studie-case.

 

Zijn er hier nog specs, die ervaring met DSL bonding, MLPPP etc. hebben?

 

greetz

QenQ

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QenQ

 

dat is niet channelbonding op dsl niveau wink

 

maar klopt, zou ook functioneren, moet je echter ook weer met je provider praten.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@druid.. oeps.. een echte pro dus!

 

Nou ben ik niet, en geef je dan zonder meer ook gelijk!

 

Ik ben iig. bezig met een case study, tcom (en alle anderen bieden dat natuurlijk niet aan anders zouden ze hun business

paketten niet meer kwijt kunnen), maar er zijn wel andere providers te vinden.

 

Ik ga verder op zoek..

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de enige manier om zo iets werkend te maken, ZONDER medewerking van je provider (en geheid dat die inderdaad niet meewerkt), is twee tunnels (hoeft uiteraard niet versleuteld, mag wel) aanmaken vanaf beide ip adressen (want dat is het probleem) naar een derde partij die het verkeer uit beide tunnels nat naar een eigen adres en dan komt het echt van 1 adres. Ik heb geen idee of er partijen zijn die zoiets aanbieden. Je krijgt zo nog geen load balancing, maar dat zou in principe wel kunnen met wat truuks. Bijvoorbeeld laag 2 lacp tunnelen (...)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: postduif
Nu van ruim 8 Mb naar ruim 13 Mb


En dat voor een postduif :D

Van 2000 t/m 2005 in juni en sept elk een maand in Drenthe (eext) 2 uur gevlogen !!! Met deze snelheid zou dat behoorlijk korter worden. smile maar is niet meer na te meten (kom er niet meer) cry

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in het topje van Groningen ook nog niks vernomen, en ik heb KPN.

 

De kaarten in de centrales zijn volgens mij hier wel aangepast. Ik zie in mijn experiabox bij DSL-Type: ITU-T G.992.5, wat volgens mij een ADSL2 kaart is en die zat er voorheen niet in.

Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: XtremeNooB
hier in het topje van Groningen ook nog niks vernomen, en ik heb KPN.

De kaarten in de centrales zijn volgens mij hier wel aangepast. Ik zie in mijn experiabox bij DSL-Type: ITU-T G.992.5, wat volgens mij een ADSL2 kaart is en die zat er voorheen niet in.


Dat is ADSL2+ waarbij de dekking momenteel 75% is. De M-optie voor ADSL2+ komt nog en heeft nu pas een dekking van 1%. Deze zal je tzt ook wel gaan krijgen omdat KPN hier net mee is begonnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier KPN (Hetnet) Internet met bellen account (2 telefoonnummers). In het modem staat nog steeds 512 / 3.552 (up/down). Verder staat er nog deze informatie "G.992.1 annex B". Houd dit misschien in dat het hier niet niet sneller kan/gaat worden?

 

Wie weet misschien waar die gegevens voor staan "G.992.1 annex B".

 

B.v.d. Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...