Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: Golfdiesel
Leuk die snelheidsverhogingen van de KPN... Ik had altijd tegen de 6 mbit en nu is het in eens 4 mbit geworden... frown


Volgens KPN meneer ligt het aan het feit dat ze nu dynamische snelheidsmetingen hebben en dat gaat in combinatie met een ISDN lijn die hier nog ligt niet altijd goed volgens KPN.

Ik geloof dat die "KPN meneer" geen techneut was ;-)

De snelheid die je haalt met ADSL wordt (als het goed is) alleen gelimiteerd door de intrain-snelheid, de snelheid die adsl modem en dslam "afspreken". Dat is de hoogste snelheid die over de lijn gehaald kan worden, met daarbij als maximum wat de provider ingesteld heeft. Dat is een waarde die je gewoon uit het modem en de dslam kunt opvragen, daar valt niet zoveel aan te meten! Als je snelheid op IP niveau (minus ip-overhead) niet hetzelfde is als de intrainsnelheid van het modem, dan word je opgelicht door je provider!

Alleen dat isdn zit zeker wel een kern van waarheid in, ik hoor van meer kanten dat adsl "annex-b" (adsl over isdn) meer problemen geeft dan "annex-a" (adsl over pots). Ik heb zelf vanuit de historie ook annex-b en bij mij gaat het ook niet echt super. De annex-b heeft nou eenmaal minder frequenties tot z'n beschikking.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

KPN testte vorig jaar met die special profielen in de dslam. Daar mee werd de max snelheid in de dslam gezet, dslam begint hoog maar bij een probleem wordt de max op bv 4 gezet blijft de lijn dan stabiel voor een x aantal uur dan wordt de max op bv 5 gezet net zolang tot dat de hoogste stabiele snelheid wordt gehaald. Dit heeft als voordeel tov geen max dat de lijn stabiel blijft en het modem niet probeert hoger in te trainen.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: Golfdiesel
Leuk die snelheidsverhogingen van de KPN... Ik had altijd tegen de 6 mbit en nu is het in eens 4 mbit geworden... frown


Volgens KPN meneer ligt het aan het feit dat ze nu dynamische snelheidsmetingen hebben en dat gaat in combinatie met een ISDN lijn die hier nog ligt niet altijd goed volgens KPN.

Ik geloof dat die "KPN meneer" geen techneut was ;-)

De snelheid die je haalt met ADSL wordt (als het goed is) alleen gelimiteerd door de intrain-snelheid, de snelheid die adsl modem en dslam "afspreken". Dat is de hoogste snelheid die over de lijn gehaald kan worden, met daarbij als maximum wat de provider ingesteld heeft. Dat is een waarde die je gewoon uit het modem en de dslam kunt opvragen, daar valt niet zoveel aan te meten! Als je snelheid op IP niveau (minus ip-overhead) niet hetzelfde is als de intrainsnelheid van het modem, dan word je opgelicht door je provider!

Alleen dat isdn zit zeker wel een kern van waarheid in, ik hoor van meer kanten dat adsl "annex-b" (adsl over isdn) meer problemen geeft dan "annex-a" (adsl over pots). Ik heb zelf vanuit de historie ook annex-b en bij mij gaat het ook niet echt super. De annex-b heeft nou eenmaal minder frequenties tot z'n beschikking.


De eerste KPN medewerker wilde een opdracht inplannen om een ADSL2+ kaart in de centrale te plaatsen en ik zou dan een ADSL2+ modem krijgen. 5 minuten later belde KPN medewerker 2 en die vertelde bovenstaand verhaal over de annex-b "problemen"...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast arnold_rein

Zat eerst bij hetnet, op zich blij en tevreden met uberhaupt internet.

Inmiddels kpn tarief keurig nog hetzelfde gebleven.

 

Echter die mailtjes en brieven van snelheid verhoging word ik echt flauw van. De afstand is bij veel te ver van dichtstbijzijnde sterpunt dat het toch niet sneller word.

 

In de brieven word dit nergens vermeld eigenlijk ben ik van mening dat als de KPN zegt dat de snelheid word verhoogt dat deze verplicht moet zijn dit dat ook inderdaad te doen.

 

Laten ze maar halverwege een extra sterpunt maken.

 

of mij niet weer lastig vallen met zaken die bij mij niet haalbaar zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat er nog heel veel centrales niet voor ADSL2+ geschikt zijn, in de kleinste dorpen worden die ook niet geschikt gemaakt voor ADSL2+ dus mensen met een abonnement hoger dan 8Mbps krijgen daar ook geen snelheidsverhoging (m.a.w. alleen mensen met Basis hebben daar bericht gehad). Voor de anderen betekent het langer wachten dan mensen in grotere plaatsen waar al wel ADSL2+ is.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krui21
Zit hier in een klein dorpje, maar mijn internet bij xs4all is vorige week verhoogd van 8 naar 16 mb,en ik haal deze snelheid met b.v newsleecher toch echt...!!!


Maar dan zit je waarschijnlijk vlak bij een grotere stad of is dat dorp onderdeel van een flinke gemeente met één telefooncentrale. Het gaat in ieder geval om kleine centrales (minder dan 1500 aansluitingen geloof ik).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: krui21
Zit hier in een klein dorpje, maar mijn internet bij xs4all is vorige week verhoogd van 8 naar 16 mb,en ik haal deze snelheid met b.v newsleecher toch echt...!!!


Maar dan zit je waarschijnlijk vlak bij een grotere stad of is dat dorp onderdeel van een flinke gemeente met één telefooncentrale. Het gaat in ieder geval om kleine centrales (minder dan 1500 aansluitingen geloof ik).


Zit in dat dorpje hier (234 woningen) op 3500 meter van centrale in Stadskanaal Centrum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom uit 's-Gravendeel, dorpje tussen dordrecht en rotterdam.

In het verleden liepen wij hier achter, en als er een snelheidsverhoging kwam, dan downgrade ik meestal mijn account want de snelheid werd hier niet gehaald.

 

Maar moet zeggen na de snelheidsverhoging nu op speedtest.net 15,71 mbps, dus gaat hier goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zowiezo met diverse posters hier eens dat de providers eens gewoon eerlijk moeten zijn over de werkelijke snelheid. Mensen die al een paar jaar adsl hebben weten meestal wel dat het helemaal niet zeker is dat geboden snelheid echt gehaald wordt, maar als je nieuw bent bij adsl zul je daar geen rekening mee houden. Ook al is het reclame, je mag natuurlijk nooit onzin verkopen. Het staat tegenwoordig wel in de kleine lettertjes, maar we weten allemaal wat er met kleine lettertjes gebeurd...

 

Er is een tijd geweest (nog steeds?) dat Tele2 voor "weinig" 20 mbit aanbood. Dat konden ze natuurlijk makkelijk doen omdat de helft van de klanten misschien net de helft haalt. Ze hebben met die campagne naar mijn idee veel klanten onterecht verworven.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...