Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag zag ik in het programma Kassa dat abonnement maandelijks opzegbaar worden zodra je de vast eerste periode hebt uitgediend en er geen tweede periode meer mogelijk is.

 

Verander je dus bij de originele aanbieder jouw abonnement dan leid dat niet tot een nieuwe vaste eerste periode want je sluit geen nieuw abonnement maar veranderd jouw huidige abonnement.

 

link: Kasse uitzending over Telel 2

 

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gisteren dd 31-03-2010 heb ik uit diverse hoeken al reacties gehad op de verdubbeling van de snelheid, zoals XS4ALL die aankondigde.

 

Ook HetNet is in snelheid verdubbeld. (Is natuurlijk gewoon KPN)

 

Via de testsuite op www.speedtest.nl is eea te testen en "uitslagen" in gebieden te zien.

 

Online draait nog op de oude snelheid hier. Bij mijn XS4ALL hobby-verbinding bemerkte ik het gisteren tijdens het downlaoden van virtual XP van MS, dat het wel erg snel ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Erik-Jan

Mijn snelheid is ook omhoog gegaan. Ik had een 8MB verbinding en zou dus naar een 16MB gaan. Mijn modem (Frtzbox 7270) geeft ook aan dat hij dit 'mag' maar toch kom ik niet boven de 10MB ;(

 

Verhoging heeft voor mij dus niet veel zin gehad ...

 

Erik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oorzaak van die snelheid is deze jongen

 

Cisco heeft zijn nieuwe CRS-3 Carrier Routing Systeem aangekondigd. De internetrouter is bedoeld voor telecomaanbieders en kan volgens de fabrikant tot driemaal meer dataverkeer per seconde afhandelen dan zijn voorganger, de CRS-1.

 

De CRS-3, die door Cisco dinsdag met de nodige bombarie werd aangekondigd als 'de basis voor het nieuwe internet', volgt de Cisco CRS-1 op maar is deels op hardware-niveau backwards compatibel. Het systeem is voorzien van een of meerdere zescore QuantumFlow Array-processors en volgens de netwerkfabrikant tot 60 procent zuiniger en twaalf keer sneller dan concurrerende internetrouters. Ten opzichte van de in 2004 geïntroduceerde CRS-1 zou de doorvoercapaciteit van de CRS-3 ruwweg driemaal hoger liggen en schaalbaar zijn tot snelheden van maximaal 322 terabits per seconde.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik-Jan
Mijn snelheid is ook omhoog gegaan. Ik had een 8MB verbinding en zou dus naar een 16MB gaan. Mijn modem (Frtzbox 7270) geeft ook aan dat hij dit 'mag' maar toch kom ik niet boven de 10MB ;(

Verhoging heeft voor mij dus niet veel zin gehad ...

Erik-Jan


Het is ook 'tot' 16MB, dat is de theoretische snelheid, die word bijna nooit gehaald of je moet 1 meter van de centrale zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fredo
de oorzaak van die snelheid is deze jongen

Cisco heeft zijn nieuwe CRS-3 Carrier Routing Systeem aangekondigd. De internetrouter is bedoeld voor telecomaanbieders en kan volgens de fabrikant tot driemaal meer dataverkeer per seconde afhandelen dan zijn voorganger, de CRS-1.

De CRS-3, die door Cisco dinsdag met de nodige bombarie werd aangekondigd als 'de basis voor het nieuwe internet', volgt de Cisco CRS-1 op maar is deels op hardware-niveau backwards compatibel. Het systeem is voorzien van een of meerdere zescore QuantumFlow Array-processors en volgens de netwerkfabrikant tot 60 procent zuiniger en twaalf keer sneller dan concurrerende internetrouters. Ten opzichte van de in 2004 geïntroduceerde CRS-1 zou de doorvoercapaciteit van de CRS-3 ruwweg driemaal hoger liggen en schaalbaar zijn tot snelheden van maximaal 322 terabits per seconde.


klok - klepel

deze router heeft niks met kpn's snelheidsverhoging te maken.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Het is ook 'tot' 16MB, dat is de theoretische snelheid, die word bijna nooit gehaald of je moet 1 meter van de centrale zitten.


Nou, 16 Mb is tot op zeker 1,5 kilometer van de centrale mogelijk hoor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Online draait nog op de oude snelheid hier. Bij mijn XS4ALL hobby-verbinding bemerkte ik het gisteren tijdens het downlaoden van virtual XP van MS, dat het wel erg snel ging.


Online is geen KPN maar maakt alleen in wat landelijkere gebieden gebruik van het ATM-netwerk van KPN ('Bitstream'). Vanzelfsprekend wordt die snelheid niet verhoogd, dat maken die providers zelf uit.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronaldbob

heb net online gebeld en zij vertelden mij dat ze misschien de snelheid gaan verhogen en misschien wel tegen betaling.

 

he een abo warbij ik net aan 9 mb haal terwijl ze snelheden beloven tot 20 mb!!!

 

als je ze daarover belt zeggen ze: ja meneer U zit op 2 km van de centrale!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fredo
de oorzaak van die snelheid is deze jongen

Cisco heeft zijn nieuwe CRS-3 Carrier Routing Systeem aangekondigd. De internetrouter is bedoeld voor telecomaanbieders en kan volgens de fabrikant tot driemaal meer dataverkeer per seconde afhandelen dan zijn voorganger, de CRS-1.

De CRS-3, die door Cisco dinsdag met de nodige bombarie werd aangekondigd als 'de basis voor het nieuwe internet', volgt de Cisco CRS-1 op maar is deels op hardware-niveau backwards compatibel. Het systeem is voorzien van een of meerdere zescore QuantumFlow Array-processors en volgens de netwerkfabrikant tot 60 procent zuiniger en twaalf keer sneller dan concurrerende internetrouters. Ten opzichte van de in 2004 geïntroduceerde CRS-1 zou de doorvoercapaciteit van de CRS-3 ruwweg driemaal hoger liggen en schaalbaar zijn tot snelheden van maximaal 322 terabits per seconde.


Sorry, maar dit is echt marketing-gewauwel wat je bij elke fabrikant tegenkomt (Cisco, Juniper, Nortel...)

En de reden dat jij nu twee keer zo snel internet krijgt is niet echt de snelheid van de routers.

Overigens, routers staan bij de internet-providers, op de backbone (wba van kpn, dit is het hele traject vanaf de dslam tot aan je provider) staan zowiezo alleen switches, dat werkt allemaal op laag 2 (en dus ook wirespeed/nonblocking). Een switch die niet zo snel kan switchen als dat hij data krijgt aangeleverd, zul je niet verkocht krijgen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Leuk die snelheidsverhogingen van de KPN... Ik had altijd tegen de 6 mbit en nu is het in eens 4 mbit geworden... frown


Volgens KPN meneer ligt het aan het feit dat ze nu dynamische snelheidsmetingen hebben en dat gaat in combinatie met een ISDN lijn die hier nog ligt niet altijd goed volgens KPN. We krijgen een PSTN modem en ze gaan de centrale omzetten naar PSTN. Dan zou ik wel 8 mbit moeten halen. Werkt dat nog niet dan bouwen ze de centrale om naar een ADSL2+ config.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...