Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik ben het zowiezo met diverse posters hier eens dat de providers eens gewoon eerlijk moeten zijn over de werkelijke snelheid. Mensen die al een paar jaar adsl hebben weten meestal wel dat het helemaal niet zeker is dat geboden snelheid echt gehaald wordt, maar als je nieuw bent bij adsl zul je daar geen rekening mee houden. Ook al is het reclame, je mag natuurlijk nooit onzin verkopen. Het staat tegenwoordig wel in de kleine lettertjes, maar we weten allemaal wat er met kleine lettertjes gebeurd...

Er is een tijd geweest (nog steeds?) dat Tele2 voor "weinig" 20 mbit aanbood. Dat konden ze natuurlijk makkelijk doen omdat de helft van de klanten misschien net de helft haalt. Ze hebben met die campagne naar mijn idee veel klanten onterecht verworven.


Het is vaak ook een kwestie van 'begrijpend lezen' er wordt vermeld dat het 'tot' 20Mbit is, er staat nergens dat die snelheid wordt gegarandeerd. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de infrastructuur die in handen is van KPN.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Het is vaak ook een kwestie van 'begrijpend lezen' er wordt vermeld dat het 'tot' 20Mbit is, er staat nergens dat die snelheid wordt gegarandeerd. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de infrastructuur die in handen is van KPN.


Behalve dat zijn er ook gewoon heel veel mensen die thuis een slechte installatie hebben. Heb in mijn tijd als helpdesker vaak genoeg mensen aan de lijn gehad die maar de helft van hun snelheid haalden, als we dan dingen uitsloten zoals splitter of (lange/slechte) kabel scheelde dat echt in zeker 1/3e van de gevallen een flinke slok op een borrel.

Maar inderdaad overal staat tot 20 Mbps en dat moeten de ADSL-providers ook wel doen, ze kunnen echt niets garanderen namelijk.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Vandaag over van NoXs4all naar KPN, bijna nooit boven de 6 Mb gezeten. Ligt aan u lijn meneer. Nu al 7,5Mb bij de KPN


Dat is niet zo moeilijk te verklaren. KPN en XS4ALL gebruiken (vanzelfsprekend) hetzelfde netwerk, daar ligt het dus niet aan.

Waar het wel aan ligt: KPN had de nare gewoonte om alle verbindingen die boven 8 Mbps waren op ADSL2 te zetten, niet ADSL2+ dus. Voor mensen die dicht bij de centrale zitten heeft dat geen invloed maar als je er verder vandaan zit wel. Nu met de snelheidsverhoging gaat echter iedereen (ongeacht de snelheid) over naar ADSL2+ en dus kun je een hogere snelheid halen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Harley
Vandaag over van NoXs4all naar KPN, bijna nooit boven de 6 Mb gezeten. Ligt aan u lijn meneer. Nu al 7,5Mb bij de KPN

 

Dat is niet zo moeilijk te verklaren. KPN en XS4ALL gebruiken (vanzelfsprekend) hetzelfde netwerk, daar ligt het dus niet aan.

 

Waar het wel aan ligt: KPN had de nare gewoonte om alle verbindingen die boven 8 Mbps waren op ADSL2 te zetten, niet ADSL2+ dus. Voor mensen die dicht bij de centrale zitten heeft dat geen invloed maar als je er verder vandaan zit wel. Nu met de snelheidsverhoging gaat echter iedereen (ongeacht de snelheid) over naar ADSL2+ en dus kun je een hogere snelheid halen.

 

Dan is de kans dus aannemelijk dat ik mijn Linksys ADSL2+ modem, van zolder kan halen. Die had ik in Brabant zo'n 2,5 jaar terug en zou hem dus hier kunnen gebruiken op mijn, nu versnelde ADSL lijn.

 

Gewoon proberen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: groeselt
KPN is goed bezig,

Hier in z-limburg ineens snelheidsverlaging van 800 naar 400 kb/s.

wat een service!!!


Dat heb ik dus ook gehad, blijkt dus te liggen aan de nieuwe dynamische snelheidsbepaling tussen centrale en modem. Dit gaat dus vaak fout (aldus de helpdesk).
Zeker bij annex B modems gaat het heel erg vaak verkeerd en wordt een te lage snelheid ingesteld.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO

Waar het wel aan ligt: KPN had de nare gewoonte om alle verbindingen die boven 8 Mbps waren op ADSL2 te zetten, niet ADSL2+ dus. Voor mensen die dicht bij de centrale zitten heeft dat geen invloed maar als je er verder vandaan zit wel. Nu met de snelheidsverhoging gaat echter iedereen (ongeacht de snelheid) over naar ADSL2+ en dus kun je een hogere snelheid halen.


Maar dan moet iedereen een nieuw modem krijgen, en dan moet je wel een ADSL2+ modem krijgen. De centrale waar wij op zitten is ADSL en ze gaan mijn lijn omzetten van ISDN naar PSTN om zodoende een stabielere verbinding te krijgen (aldus helpdesk, eerst zien dan geloven natuurlijk). De centrale wordt dus niet omgebouwd naar ADSL2+.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: groeselt
KPN is goed bezig,

Hier in z-limburg ineens snelheidsverlaging van 800 naar 400 kb/s.

wat een service!!!


Dat heb ik dus ook gehad, blijkt dus te liggen aan de nieuwe dynamische snelheidsbepaling tussen centrale en modem. Dit gaat dus vaak fout (aldus de helpdesk).
Zeker bij annex B modems gaat het heel erg vaak verkeerd en wordt een te lage snelheid ingesteld.


nu al een dag of 4 snelheid rond de 400kb/s
hoef toch niks te veranderen in modem neem ik aan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwachtend, als je lijn stabiel blijft moet hij automatisch omhoog gaan. Anders klagen maar ben bang dat er niets aan gedaan kan worden, behalve de kaart in de centrale opnieuw programmeren met het oude profiel.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275

Het is vaak ook een kwestie van 'begrijpend lezen' er wordt vermeld dat het 'tot' 20Mbit is, er staat nergens dat die snelheid wordt gegarandeerd. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de infrastructuur die in handen is van KPN.


Dat klopt helemaal en dat weet ik en dat weet jij, maar het gros van de mensen snapt dat niet en leest geen kleine lettertjes. En dat weten ze prima bij Tele2 (en al die andere isp's), en daar maken ze, vanuit goed marketing-gebruik, uiteraard gebruik van.

Als je met dit soort methodes je spullen moet verkopen (misleiding dus...), dan kun je niet echt op sympatie van mij rekenen. Wel als je 100% eerlijk en duidelijk bent over wat je verkoopt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...