Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: EL PIÑO
Waar het wel aan ligt: KPN had de nare gewoonte om alle verbindingen die boven 8 Mbps waren op ADSL2 te zetten, niet ADSL2+ dus. Voor mensen die dicht bij de centrale zitten heeft dat geen invloed maar als je er verder vandaan zit wel. Nu met de snelheidsverhoging gaat echter iedereen (ongeacht de snelheid) over naar ADSL2+ en dus kun je een hogere snelheid halen.

Die nare praktijken heb ik inderdaad ook last van. Met een 16 mbps abbo haalde ik 14 mbps en met 8 mbps haal ik 5 mbps...

Als het goed is binnenkort weer naar adsl2+ en dus weer snel :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag aan het vogelen geweest op de "analoge" ADSL lijn of mijn ADSL2+ aan de gang wilde, maar null op het reqest.

Oude NT1 kastje er nog tussen gehad uit de ISDN periode, maar geen signaal.

 

Duidelijk dat het dus geen ADSL2+ maar ADSL2 moet zijn. Wiki erop nageslagen en zag bij toeval dat Belgie vandaag op 75% dekking van VDSL is gezet.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL

 

Zit nu hier in de polder van Drenthe op de centrale van Stadskanaal centrum (Groningen) op 3500 meter hemelsbreed, ligt hier op nog geen 800 meter hiervandaan een glasverbinding bij de school. Dat zijn snelheden, nog nooit gezien.

 

Snelheid XS4ALL zit stabiel rond de 6,7 en Online nog op 2,9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Duidelijk dat het dus geen ADSL2+ maar ADSL2 moet zijn.


Als jij op een centrale zit die nog niet is geüpgraded dan zul je geen ADSL2+ binnenkrijgen inderdaad.


Origineel bericht van: Kimble
Snelheid XS4ALL zit stabiel rond de 6,7 en Online nog op 2,9


Snelheidsverschil is wel vreemd. Ik neem aan dat je bij Online 4 Mbit hebt? Die zou je dan toch eigenlijk ook binnen moeten krijgen.

Overigens, zoals ik al eerder zei: Online verhoogt geen snelheden op het KPN-netwerk voorlopig. Zij kopen alleen bij KPN in om lege plekken in het verzorgingsgebied van hun eigen netwerk te vullen.

Overigens moet de dekking van VDSL in Nederland (als ik KPN moet geloven) uiterlijk eind juni op 80% zitten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Die nare praktijken heb ik inderdaad ook last van. Met een 16 mbps abbo haalde ik 14 mbps en met 8 mbps haal ik 5 mbps...


Dat is wel een heel groot verschil! Ik denk dat dat ook wel te maken heeft dat je nu veel meer last van overspraak hebt.

Als ik naar mijn eigen verloop kijk vanaf 2005 dan zie je ook duidelijk dat hoe meer mensen ADSL krijgen hoe moeilijker het wordt om je snelheid te halen. Zeker toen ik naar Telfort ging en ook met het KPN ADSL2 principe te maken kreeg.

Wat dat betreft is dit wel een leuk overzicht van hoe mijn snelheid eerst enorm vooruitging maar later enorm achteruit door de overspraak:

September 2005: 2 Mbps (ADSL, bbned)
Oktober 2005: 16 Mbps (ADSL2+, Wanadoo (nu Online))
Augustus 2006: 11/12 Mbps (ADSL2+, ook Wanadoo)
Oktober 2006: 10 Mbps (ADSL2+, bbned)
Juli 2007: 9 Mbps (ADSL2+, bbned)
Juli 2008: 8 Mbps (ADSL2, Telfort/KPN)
En nu vrolijk 50 Mbps bij Ziggo wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Erik Slagter

Die nare praktijken heb ik inderdaad ook last van. Met een 16 mbps abbo haalde ik 14 mbps en met 8 mbps haal ik 5 mbps...


Dat is wel een heel groot verschil! Ik denk dat dat ook wel te maken heeft dat je nu veel meer last van overspraak hebt.


Nope. En ik woon ook nog eens 1600 meter van de centrale. Het is gewoon een combinatie van een brakke lijn en de ADSL1 die ze gebruiken voor snelheden <= 8 Mbps. Boven de 8 Mbps wordt ADSL2+ gebruikt, die wat efficienter werkt.

Mijn snelheid is inmiddels (ook) verhoogd en ik zit nu weer op de 12 mbps (vanaf 6 mbps).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zijn hier nou nog voormalig HetNet gebruikers waarbij hun 8Mb abo is verhoogt naar de 16Mb variant als gevolg van deze door KPN aangekondigde snelheidsverhoging?

 

Ik krijg de indruk dat ze of nog niet volledig om zijn of dat de 8Mb HetNet abo's niet worden verhoogd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een citaat uit het "ipbforum".nl en door een KPNwebcare medewerker omschreven;

Citaat:
Klanten op nieuw KPN abonnement krijgen een snelheidsverhoging. Dit geldt voor Basis en Extra. Klanten met Premium ontvangen op dit moment geen communicatie over de snelheidsverhoging. Daarnaast wordt de snelheid verhoogd voor een aantal oud portfolio abonnementen: IPB Standard, ADSL en IPB Lite en Het Net Surfen (dit betreft alléén Het Net klanten met een oude abonnementsvorm van 3Mb/s, die gaan ook naar 8 Mb/s).

Volgens de verdere discussie blijken de HetNet klanten, maar ook sommige Planet klanten, buiten de boot te vallen.

Daarnaast, heb ik gisteren bij een "HetNet" iemand in de router gekeken en daar staat de opload nog steeds afgeregeld op 8000kbps te staan. Dit terwijl de centrale inmiddels is bijgewerkt en mijn testjes zien bij mij thuis al een geleidelijke verhoging naar nu ca 10000kbps, met ook een 8 Mb/s abo van planet.

Overigens, bestaat er ook een overzichtskaart van Nederland, waar je precies kan zien welke centrales bijgewerkt zijn.

Via PM wil ik je daar de link van geven, want ik weet niet of dit commercieel is.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Ja, wil ook wel weten hoe het zit.

Via dat eerder door mij vermeldde forum, kan je ongeveer nalezen dat KPN hier niets over prijsgeeft.
Het enige wat je terug kan vinden is en dan kan je het beste even googlen naar "adslcentrale"
kies uit een van de links (bovenste) op 'Overzicht Kaart'

Let op, alle data (iets van 2008) die verstrekt worden, kloppen niet. Wat ik begrepen heb is dit op aandrang van een kort geding, aangespannen door KPN

Overigens denk ik dat dit topic niet meer in het "Nieuws" topic thuishoort maar meer gepast is in "Off Topic"

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...