Ga naar inhoud


[Satelliet] Satelliet op hol na intense zonnestorm


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Intelsats Galaxy 15, een communicatiesatelliet, is op hol geslagen. Volgens de makers van de kunstmaan komt dat door een "intense" zonnestorm op 5 april. De op hol geslagen satelliet - sinds 5 april zijn 200.000 commando's gestuurd - reageert voorlopig op niks. Vandaag komt ze gevaarlijk dicht in de buurt van een andere kunstmaan, AMC-11, ook een communicatiesatelliet en eigendom van het Luxemburgse SES.

 

Galaxy 15 zal tot 7 juni door de baan van AMC-11 vliegen volgens de berekeningen, en dat zou kunnen resulteren in storingen bij de Luxemburgse satelliet. (mvl)

 

bron : het laatste nieuws website, 4 mei 2010

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wie heeft in godsnaam toch dat stomme woord "kunstmaan" weer van stal gehaald.

Heb dat nog nooit in een andere taal gehoord.

Typisch Nederlands fenomeen.

 

Ik ga even kijken wat er op de kunstmaan op 19,2° oost te zien is vandaag. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op andere sites wordt er gesproken van een 'unprecedented event' omdat:

1) de sat wel zijn baan verlaat maar niet tolt zodat de antennes naar de aarde gericht blijven en de zonnepanelen naar de zon.

2) alle transponders op de C-band gewoon blijven werken en er dus een risico is op storingen.

Maandag hebben ze een shutdown sequence verstuurd op hoog vermogen maar dat is niet gelukt. Ze hopen nu dat de sat in de loop van augustus toch begint te tollen zodat de accu's leeglopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het eigenlijk nog zo slecht niet gevonden : het gaat over iets dat rond de aarde draait, zoals de maan, en het is door de mens gemaakt, dus kunstmatig. Een kunstmatige maan, of kunstmaan.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al ook geprobeerd cool. Overigens vind ik satellieten er meer uitzien als een ster bij heldere hemel in de nachturen.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is er ( voor mijn gevoel ) nog weinig C-band activiteit in europa :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kunstmaan is een Nederlands woord en staat derhalve ook in "van Dale", niks mis mee ,..dus!

OK..ik zal morgen naar mijn lokale kunstmaanontvanger handelaar gaan en vragen wat nu de nieuwste en beste kunstmaanontvanger is.
Ik weet zeker dat de verkoper me voor volkomen geschift zal verklaren. mad

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...