Ga naar inhoud


Twijfel tussen Wavefrontier T55 & Visiosat Bigsat HD


kyddil

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hier pas een t90 geplaats voorheen altijd met alps gewerkt een heel goede lnb maar past niet op alle posities van de t90 en heb toen 3 inverto black ultra geplaats, voor de positie waar de alps niet passen.

geen spijt van geweldig ontvangst en nog goedkoper ook.

 

de inverto black ultra

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joseppe
hier pas een t90 geplaats voorheen altijd met alps gewerkt een heel goede lnb maar past niet op alle posities van de t90 en heb toen 3 inverto black ultra geplaats, voor de positie waar de alps niet passen.
geen spijt van geweldig ontvangst en nog goedkoper ook.

de inverto black ultra


heb gekeken op diverse site, maar kom altijd nog duurder uit dan de Alps...

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige waar ik uit ben is tot nu toe de disecq switch (ik ga voor spaun 4/1).. en de schotel zelf..

 

LNB's en plaatsing ben ik nog aan het denken.. Ik zat te denken aan een tegelvoet.. is dat aan te raden? als je genoeg tegels erop zet moet het geen probleem zijn lijkt mij tijdens harde wind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou persoonlijk voor een muurbeugel gaan, als die optie er niet is dan ben je idd op de tegelvoet aangewezen, als je voldoende tegels erop legt dan zal hij de windklagen wel overleven.

denk dat andere leden hier wel meer over kunnen vertellen.

 

 

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kyddil
Ik zat te denken aan een tegelvoet.. is dat aan te raden? als je genoeg tegels erop zet moet het geen probleem zijn lijkt mij tijdens harde wind?

Ik heb voor kennis op 5 hoog (flat) een 40x60 tegelvoet geplaatst icm een visio big bisat. Met daar op 8 tegels van 40x60. Geen enkel probleem ondervonden bij een stevige storm. Het is raadzaam om daktegels rubbers (10x10x1 te koop bij de Praxis bouwmarkt) onder de tegelvoet te plaatsen om schade aan het dak te vermijden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: kyddil
Ik zat te denken aan een tegelvoet.. is dat aan te raden? als je genoeg tegels erop zet moet het geen probleem zijn lijkt mij tijdens harde wind?

Ik heb voor kennis op 5 hoog (flat) een 40x60 tegelvoet geplaatst icm een visio big bisat. Met daar op 8 tegels van 40x60. Geen enkel probleem ondervonden bij een stevige storm. Het is raadzaam om daktegels rubbers (10x10x1 te koop bij de Praxis bouwmarkt) onder de tegelvoet te plaatsen om schade aan het dak te vermijden


bedankt! dan maar even kijken naar een tegelvoet inderdaad...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. ben er een beetje uit.. wordt sowieso ALPS Twin LNB... over de switch zit ik nog te denken.. om nou rond de 40 euro aan spaun switch te geven of voor een Vantage 4x1 DiSEqC OF BAFF 4x1 DSW-41 DiSEqC te gaan die toch goedkoper is en mij bespaart...

 

Ik heb bij de leden installaties Vantage switches gezien dus lijkt mij goed genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kyddil
Oke.. ben er een beetje uit.. wordt sowieso ALPS Twin LNB... over de switch zit ik nog te denken.. om nou rond de 40 euro aan spaun switch te geven of voor een Vantage 4x1 DiSEqC OF BAFF 4x1 DSW-41 DiSEqC te gaan die toch goedkoper is en mij bespaart...

Ik heb bij de leden installaties Vantage switches gezien dus lijkt mij goed genoeg?


U kunt ook bijv. een SAB 4/1 diseqc switch aanschaffen (kost ong. 10 euro). Of dit goed werkt icm uw ontvanger is nog een tweede verhaal. Zie mij vorige antwoord op uw vraag. Ik vind het wel raar dat u voor een Alps twin lnb gaat ipv Inverto Black Ultra twin lnb. Terwijl de Inverto Black Ultra twin lnb ong. 5 euro goedkoper is dan de Alps twin lnb. Ook is Inverto Black Ultra twin lnb een stuk gevoeliger dan de Alps twin lnb (gemeten met mijn Satlook Digital NIT). En voor alle duidelijkheid. Als men alleen de astra 1,2,3 en hotbird wilt ontvangen icm visiosat big bisat. Dan hoeft er perse geen smalle alps lnb te plaatsen. Zie plaatje: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showpic&id=70364 De keuze is aan u.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: kyddil
Oke.. ben er een beetje uit.. wordt sowieso ALPS Twin LNB... over de switch zit ik nog te denken.. om nou rond de 40 euro aan spaun switch te geven of voor een Vantage 4x1 DiSEqC OF BAFF 4x1 DSW-41 DiSEqC te gaan die toch goedkoper is en mij bespaart...

Ik heb bij de leden installaties Vantage switches gezien dus lijkt mij goed genoeg?


U kunt ook bijv. een SAB 4/1 diseqc switch aanschaffen (kost ong. 10 euro). Of dit goed werkt icm uw ontvanger is nog een tweede verhaal. Zie mij vorige antwoord op uw vraag. Ik vind het wel raar dat u voor een Alps twin lnb gaat ipv Inverto Black Ultra twin lnb. Terwijl de Inverto Black Ultra twin lnb ong. 5 euro goedkoper is dan de Alps twin lnb. Ook is Inverto Black Ultra twin lnb een stuk gevoeliger dan de Alps twin lnb (gemeten met mijn Satlook Digital NIT). En voor alle duidelijkheid. Als men alleen de astra 1,2,3 en hotbird wilt ontvangen icm visiosat big bisat. Dan hoeft er perse geen smalle alps lnb te plaatsen. Zie plaatje: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showpic&id=70364 De keuze is aan u.


Dan heb ik verkeerd gekeken? Want waar ik ook kijk was de Alps goedkoper? Kan je mij een prive bericht sturen daarover? Want als dat zo is kies ik sowieso voor de Inverto..

Over de switches.. ik heb thuis een dreambox dm600 en een dreambox dm100..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: kyddil
Over de switches.. ik heb thuis een dreambox dm600 en een dreambox dm100..

Dan zal ik echt voor een Spaun gaan. Sommige dreamboxen werken niet lekker met een "goedkope" DiSeqC.


Oke wordt dus Inverto Black Twin en Spaun switches..

Over de spaun switch.. ik zie Spaun SAR 411F & Spaun SAR 411WSG.. Wat is t verschil tussen die 2?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...