Ga naar inhoud


Welk aantal Hz. is nodig om diverse dieren uit mijn tuin te verjagen?


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En wat zou de frequentie geweest zijn waarmee ze de krokodil in vijver uit de wijk Dukenburg in Nijmegen verjaagd hebben?

Ik zou kiezen voor 1 Hz, elke seconde een kopstoot.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: egypt
Die beestjes gewoon gerust laten zolang zij Uw tuin niet omspitten zou ik zeggen.
Ben je echter niet voor dieren die de natuur enkel als hun leefruimte hebben ga dan op een appartement wonen en sluit alle deuren en ramen .


Of je gaat in Egypte wonen egypt whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de kattenhaters zijn weer eens afdoende aan het woord geweest. Maar de vraagsteller had ook nog last van andere beestjes He!

 

Muggen, honden, duiven.

 

Tja, ik zou ook zeggen verhuizen naar noord-oost Groningen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Tja, ik zou ook zeggen verhuizen naar noord-oost Groningen.

Het is hier best wel leuk hoor... cool

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Hoeveel wandig is die wel niet zeg..... Lijkt me niet voor katten, maar meer voor Pitt Bulls.

Een electronic fence met een uitgangshoek die instelbaar is zoals bv 180 grd en die 90 grd in de hoek van je tuin zetten.

Twee van die piezo gevallen op een 22 KHZ met aardig wat Db's en je bent af van het meeste gedierte. Ze overlappen elkaar in de dekking van de tuin en je hinderd de poezenbeesten en ander gedierte niet in de tuin van de buren.

Schroef er een zonnecelletje op en pak ipv een batterij een accu.

Probleem opgelost.




Er is een apparaat op de markt voor 35 euro met sensor en batterijen.

Het probleem is dat de sensor niet voldoende waar kan nemen.

Het zou fijn zijn als dat apparaat op een adapter met een hoek van 90 graden bij 180 graden werkt, dan hoeft dat apparaat ook niet continu andere beesten die geen problemen geven lastig te vallen.

Ik wil het dus wel degelijk diervriendelijk houden!!!

De katten in mijn tuin zijn dan snel verdwenen, maar de stadsratten (patatduiven) op 3 hoog is een lastiger verhaal.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline

 

Probleem van de detectie is idd een probleem als je een iets grotere tuin hebt. Je kan dat overbruggen en continu aan laten.

 

Wat die piezo gevallen betreft, ze hebben meestal een openingshoek van 90 graden.

 

Als je nu zo'n "geval" onder 45 graden horizontaal meer je tuin in richt, loopt de scheidingslijn exact waar je hem plaatst (bv achter de schutting/muur).

 

Plaats je nu dus 2 van die "gevallen" dan is bijna heel je tuin bedekt met het signaal.

 

Batterijen kan je door een adapter vervangen, die in de schuur hangt oid, of je neemt een zonnecel met een accu en een kleine schakeling.

 

Enigste waar je op moet letten (Google'n) is de geluidsopbrengst. Slappe 30 dB-ers zijn er genoeg, maar ik kom er ook tegen van 90 dB. Als je daarbij het verhaal leest heeft ie een effectief bereik van 10 meter.

 

@Egypt

:D Ligt er hier ook één van in de tuin, als ik mijn kinderen dat "beest" geef dan is het waterpret..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het zit bij mij anders, ik woon op de begane grond van een 2 hoog flat met zolder:

 

De tuin is 7,5 meter lang en 6.6 meter breed, dus voor de katten.

 

De duiven zitten meestal op de dakgoot en als ze er schijt aan hebben, dan keren ze hun achterwerk over de dakgoot en de souvenirtjes liggen letterlijk op de verhoging van de trap. Als je net toevallig naar buiten loopt, dan kan je die souvenirtjes ook op je hoofd krijgen.

 

Ik moet dus 90 graden omhoog zo'n 10 meter halen, anders zitten ze alleen maar te grinniken.

 

Vandaar stadsratten en patatduiven.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kenniscentrum dierplagen over de verwilderde Duif (rotsduif)(latijns niet te onthouden: Colomba livia forma domestica)

 

>>> Klik hier voor meer info <<<

 

Wellicht heb je hier wat aan, maar de rotsduif is een beschermde inheemse diersoort en er zijn gelukkig uitzonderingen/ontheffingen om ze te mogen weren als er meerdere mensen last van die vogels hebben. Anders heb je weer een zorgplicht.

 

Afijn, lees het en heb je ontheffing dan kan je het "geschut" uit de kast trekken die op de site vermeld zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op andere fora kwam ik deze ooit tegen;

 

Leg een pvc pijp in je tuin met aan de binnenkant vet. De kat zal er waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid in gaan en vet aan zijn vacht krijgen. Daarna moet hij bij het baasje op de bank kruipen. Baasje houdt de kat daarna mogelijk in z'n eigen tuin...

 

 

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Kenniscentrum dierplagen over de verwilderde Duif (rotsduif)(latijns niet te onthouden: Colomba livia forma domestica)

>>> Klik hier voor meer info <<<

Wellicht heb je hier wat aan, maar de rotsduif is een beschermde inheemse diersoort en er zijn gelukkig uitzonderingen/ontheffingen om ze te mogen weren als er meerdere mensen last van die vogels hebben. Anders heb je weer een zorgplicht.

Afijn, lees het en heb je ontheffing dan kan je het "geschut" uit de kast trekken die op de site vermeld zijn.



Je wil het niet weten, maar als het te erg wordt geeft de gemeente waar ik woon de opdracht aan een bedrijf de duiven te vangen en te vergassen.

Ik woon aan de rand van een winkelcentrum waar dat al eens gebeurd is, ik hou het liever op een diervriendelijke manier.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lekkere haringkop in de buis zal het gewenste resultaat bespoedigen whistle

 

Het zal allemaal wel strafbaar zijn dat kattenvangspul maar ik waarschuw hier de directe buren maar 1 keer en daarna is het eenrichtingsverkeer voor de kat(ten) in kwestie.

 

Ik betaal hier notabene hondenbelasting voor zo'n bejaarde dwergkees van bijna 15 die we altijd binnen houden en ik zal me even de overlast van de buurtkatten voor lief nemen.

 

Die beesten schijten, jagen op kleine zangvogels en zorgen voor ongewenst nageslacht als ze de deur uit zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soulman
Op andere fora kwam ik deze ooit tegen;

Leg een pvc pijp in je tuin met aan de binnenkant vet. De kat zal er waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid in gaan en vet aan zijn vacht krijgen. Daarna moet hij bij het baasje op de bank kruipen. Baasje houdt de kat daarna mogelijk in z'n eigen tuin...




Dat zal zeker helpen, dat baasje zal niet blij zijn met het resultaat.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...