Ga naar inhoud


Welke FM-zenders ontvang je?


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Je hebt het over energieverbruik, maar als je een gewone analoge fm-tuner gebruikt, kost dat toch ook energie?

Of is het zo dat een satelliet tuner veel meer verbruikt?

Ik heb zelf geen fm-tuner meer sinds ik satellietontvangst heb.

Maar op de tuner zit er geen harde aan/uit schakelaar.

Oplossing: ik heb meteen na aankoop het netsnoer doorgeknipt er een schakelaar tussen gezet.

Dus als de tuner uit is, dan is hij ook echt helemaal uit.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Kimble
Rond de 875 Mhz kan je lekker DX-en. Zit lekker vol met goeie muziek smile

Wat een rare frequentie.
Die zullen niet veel luisteraars hebben dan.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Origineel bericht van: Kimble
Rond de 875 Mhz kan je lekker DX-en. Zit lekker vol met goeie muziek smile

Wat een rare frequentie.
Die zullen niet veel luisteraars hebben dan.


Nee vooral amateurs en scannerbezitters. In Japan is het de UMTS800 band.

Mocht je zelf of iemand in je kennissen/vriendenkring hebben, ga er eens heen en laat de scanner eens lopen van 850-900 Mhz. Vooral in het weekend is er zat te ontvangen. Luister zelf graag naar '70 en '80 zonder reclame en geklets erdoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog op m'n oude adres in Son en Breugel woonde (3 jaar geleden) kon ik een antenne op het dak zetten (nu helaas niet meer). Leuk vond ik altijd dat toen ik m'n antenne horizontaal zette altijd in full stereo met RDS de zender RTL RADIO op 97.0 uit Luxemburg kon ontvangen. Mijn antenne was draaibaar, en dat is echt een aanrader, die ene centimeter dat je je antenne verdraaide kon je weer totaal andere zenders ontvangen. Ook is het handig om een tuner te hebben met een "narrow" functie. Scheelt echt enorm. Zo was het op de normale stand totaal niet mogelijk om bijv. Classic21 op 95.6 uit Liege te ontangen omdat toen radio8FM uit Eindhoven met 3KW op 95.5 eroverheen knalde, op de narrow stand kan je dat wel goed ontvangen. Ik heb zelf een Sony ST-SB930 QS Tuner en als antenne een 3 elements FM zendantenne met F-connector. Deze kan zowel horizontaal als verticaal gezet worden. Zelf heb ik er nog een reflector achtergezet. Dikke coax doet trouwens ook wonderen. Helaas had ik geen 50Ohm naar 75 ohm omzetter dus daar ging helaas wat signaal verloren. Helmaal leuk was het DX-en als er condities waren. Leuk om zo eens BBC R1 te ontvangen ergens rond de 98 MHz.

 

Maar ook al zit de FM band overvol, met een goede tuner kan je nog altijd exotische zenders oppikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
altijd in full stereo met RDS de zender RTL RADIO op 97.0 uit Luxemburg

Die ontvang ik hier ook. Zonder condities zit ie op het randje. Met mono ontvangst. RDS af en toe.
Met condities is het vaak ook in stereo.
De afstand schat ik minstens 200 km hemelsbreed. Ik gebruik een kruisdipool op de hoogste plaats in mijn mast op het dak.
Mijn ontvanger is zelfgebouwd.
Verder gebruik ik ook wel een Hitachi FT5500 II. Dat is zelfs vandaag de dag nog een topklasse ontvanger voor FM en AM.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die zender heb ik ook vaak gehoord eind jaren 90. Maar toen was hij nog in mono.

 

Maar doorgaans kun je in de auto ook best wat leuks ontvangen hoor, zo is de hele week op 89,7 de BBC te horen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer enkele Se openingen, diverse zenders uit Moskou hoorbaar geweest op de autoradio onderweg naar huis.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...