Ga naar inhoud


Zijn katten werkelijk slim?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh


Dat vragen wij ons ook vaak af...


Die ene kat zal hij zijn "kater" wel mee bedoelen. (las iets over Whiskey en twijfelen als zijn kat begon te praten) wink:D
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat dit gwowon voor alle dieren geldt.

Wij hebben dan konijnen en sommigen kun je gewoon van alles leren, zo kunnen we sommigen gewoon bij de naam roepen als ze in de kooi moeten.

Zijn er 2 die uit vrijwel elke kooi weten te komen, zelfs een sleutelring weten ze net zo lang te draaien tot het deurtje open is.

En 1 komt als ze zin heeft in wat lekker gewoon naar binnen, doet de deur open en blijft op de mat zitten tot ze wat gekregen heeft.

Duurt het te lang dan komt ze gewoon de kamer in wandelen op zoek naar iemand die wat lekkers voor haar heeft.

Maar er zitten ook ronduit domme konijnen tussen, die als ze de eetbak omgooien het benul niet hebben om deze weer om te draaien omdat daar het eten onder zit

 

max%203.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dit is een van de slimmerikken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Origineel bericht van: Sjattuh
Matchless zit er dichtbij.

Wij hebben 6 katten. 5 zijn katten. Elke met hun eigen nukken en kuren.

De 6e echter is echter een stuk slimmer dan de andere.


Ra ra wat voor een dier is dan die 6e ??

mvgr,

djpetit


Dat is mogelijk zijn vrouw en die noemt hij waarschijnlijk "tijger". (het woord slim laat ik nu maar even los:D)

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die muis is gewoon via het ventilatierooster in het plafond naar binnengekomen.

Direct uit het rooster gevallen of eventueel eerst nog een stukje tegen het plafond gelopen.

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hou kippen en daarmee ook bijna altijd muizen. Maar geloof me een muis kan behoorlijk hoog springen ik schat gezien de voer tonnen waar ik soms een muis in heb rond de 50 cm hoog.

Dat katten slimmer zijn dan bijvoorbeeld honden geloof ik niet. We hebben nu 3 katten en 2 honden laten we er op houden dat ze anders zijn maar slimmer? Maar zoals iemand anders ook al schreef soms zit er gewoon een slim dier tussen, ook soms tussen mijn kippen (ik bedoel een echte kip geen kat want dat is dan weer niet slim van dat beest om tussen mijn kippen te lopen)

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze katten lopen tussen de (kriel)kippen en eenden door.

Voor de ganzen houden ze toch wel een veilige afstand aan.

 

Ook kuikens worden niets aangedaan, ik denk dat de katten

wel eens een pik hebben gehad van de kippen/hanen.

 

Onze katten kunnen klok kijken, iedere dag als wij savonds

een borreltje nemen dan zijn de katten er om snoepjes te

krijgen. Als wij iets te laat zijn zitten ze al te wachten.

(ze dragen natuurlijk wel allemaal een Casio om hun pootje)

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Onze katten lopen tussen de (kriel)kippen en eenden door.
Voor de ganzen houden ze toch wel een veilige afstand aan.

Ook kuikens worden niets aangedaan, ik denk dat de katten
wel eens een pik hebben gehad van de kippen/hanen.

Onze katten kunnen klok kijken, iedere dag als wij savonds
een borreltje nemen dan zijn de katten er om snoepjes te
krijgen. Als wij iets te laat zijn zitten ze al te wachten.
(ze dragen natuurlijk wel allemaal een Casio om hun pootje)

HG CC


Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht... wij voeren ze 's ochtends en 's avonds altijd rond dezelfde tijden. Ze zullen er wel gewoon op ingesteld zijn, maar ze komen inderdaar zeuren als het te lang duurt en weten al dat ze wat gaan krijgen als wij rond deze tijden naar de keuken lopen.

Ook weten ze precies in welke kast het eten staat. We zijn sinds een 1,5 week verhuist en ze weten nu alweer waar dat voer staat. Best wel slim, voor een kat. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de kleur van bijvoorbeeld sheba halen ze hun neus wel of niet op en lopen weg als ze de kleur (lees smaak) niet aanstaat.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is niet zo gek, er is ook veel meer bewerking op losgelaten en de kleinverpakking kost ook niet niks.

 

Het vlees van de slager is rauw, en die hoeft maar een stuk van een homp af te snijden en klaar

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze hier niet willen eten is het motto heel simpel.

"ze krijgen vanzelf wel honger"

 

Voor de kinderen geldt dat alles wat hun voorgezet wordt te eten is en dat alleen het ene lekkerder is dan het andere en dan zouden de huisdieren kieskeurig mogen zijn?

 

Denk het toch niet, ook daar geldt voor eerst het bakje leeg dan krijg wat anders.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...